Waar speakerkabels kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illya89
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-05 23:37
Hallo

Ik ben al ene tijd op zoek naar een goede en (iets) goedkopere site om kabels bij te kopen. Ik wou vooral speakerkabels en jack to tulp en tulp kabels bestellen. Ik heb al besteld op allekabels.be in het verleden maar vond deze vrij duur. Zijn er betere (lees goedkopere) site waar je toch nog kwaliteit krijgt?

Mvg

Illya

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:55
illya89 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:21:
Hallo

Ik ben al ene tijd op zoek naar een goede en (iets) goedkopere site om kabels bij te kopen. Ik wou vooral speakerkabels en jack to tulp en tulp kabels bestellen. Ik heb al besteld op allekabels.be in het verleden maar vond deze vrij duur. Zijn er betere (lees goedkopere) site waar je toch nog kwaliteit krijgt?

Mvg

Illya
Naar mijn idee is AlleKabels.nl/be toch juist een van de goedkoopste.
Anders eventueel in China bestellen, bijv: https://nl.aliexpress.com/

Vaak is goedkoop duurkoop. Wil je kwaliteit, zul je toch wat meer moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:16
Ik heb mijn laatste setje kabels bij eshop gekocht. Dat is een meer op budget gerichte webshop van iEar in Tilburg (afhalen ook gewoon in dezelfde zaak)..
Daar ben ik gewoon voor een simpele 2,5mm2 van €3,- per meter en banaanplugjes voor €0,89 (rood) en €0,99 (zwart) per stuk gegaan.
Voor stereo speakers is dat best nog wel heel redelijk. Jack-tulp kabels of korte adapters is vaak wel prijzig dus even bij dat soort winkels zoeken als je snel nodig hebt of anders toch de Chinese usual suspects gebruiken.
Uiteindelijk heb ik in de winkel een jack-to-tulp kabel gehaald die verder niet op de website staat maar wel best betaalbaar was (iets van 5 euro ofzo) omdat ik er toch was en niet 3 weken wilde wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:45
€3,- per meter is nog aardig aan de prijs volgens mij. Voor speakerkabel volstaat eigenlijk alles wel. Ik hoor vaak het advies om naar de bouwmarkt te gaan. In de meeste gevallen heb je aan 1,5 of zelfs 0,75 mm gewoon genoeg, maar het oog wil ook wat, dus 2,5mm is een mooie maat.

Bij Praxis zie ik 20m 1,5mm voor €11,19

[ Voor 7% gewijzigd door LA-384 op 01-08-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:48
Als je maar wel kijkt naar het gebruikte materiaal. Soms wordt er bijvoorbeeld aluminium gebruikt in plaats van koper. Zolang de winkel garandeert dat de kern van de kabel 100% koper is moet het goed gaan.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:16
Per meter is het inderdaad niet super goedkoop, maar het is goede kwaliteit kabel en een voordeel kan zijn dat je maar een paar meter nodig hebt en dus niet automatisch een hele rol van minimaal 10 meter hoeft te kopen.

Overigens zie ik mijn speakerkabel nooit, dus lelijker / goedkoper was ook een optie ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illya89
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-05 23:37
Ok bedankt, toch nog vrij duur en goede kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Ample Energy schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:50:
Als je maar wel kijkt naar het gebruikte materiaal. Soms wordt er bijvoorbeeld aluminium gebruikt in plaats van koper. Zolang de winkel garandeert dat de kern van de kabel 100% koper is moet het goed gaan.
Een paar jaar geleden dacht ik ook snugger te zijn en nam contact op met König kabels zelf (hoeveel dichter op de bron kun je zitten??), hoe het nu precies zat met hun "OFC gespecificeerde luidsprekerkabel".
"Please do not worry" was het stellige antwoord, "allemaal 100% koper".

Recent toch nog even gecheckt nav een ander topic hier en het blijkt "gewoon" vergeven te zijn van aluminium met enkel een opgedampt vleugje rood stuff, dat voor OFC koper zal moeten doorgaan.
Oplichters zijn het. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:25
Speaker kabels kan je best bij een Hifi winkel kopen, gewoon de goedkoopste 1,5 of 2,5 mm van een '' merk'' nemen. Maximale prijs 3 a 5 euro per meter is vrijwel altijd voldoende. Er zijn mensen die dit te duur vinden maar mijn ervaring is dat je dan wel voor de komende 10 jaar goede luidspreker kabels hebt.

Tuilp/RCA kabels koop ik meestal bij de Handymen je hebt eigenlijk keuze uit verguld en niet verguld. Als je versterker ook vergulde aansluitingen heeft kan je het beste die nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Speakerkabel koper van de rol, gamma ofzo..... bareware aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

LA-384 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:33:
€3,- per meter is nog aardig aan de prijs volgens mij. Voor speakerkabel volstaat eigenlijk alles wel. Ik hoor vaak het advies om naar de bouwmarkt te gaan. In de meeste gevallen heb je aan 1,5 of zelfs 0,75 mm gewoon genoeg, maar het oog wil ook wat, dus 2,5mm is een mooie maat.

Bij Praxis zie ik 20m 1,5mm voor €11,19
Praxis verkoopt ook aluminium/koper luidspreker kabels, laat die AUB liggen voor een ander!

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 17:16
Teufel heeft ook goede kabel voor normale prijzen.
Pagina: 1