Welke receiver van ~€600,- te kopen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locostriker
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-05-2024
.

Ik zoek een?
receiver 7.1 begin voor hifi setup.

Wat is je budget
+/- 600.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
ik wil beginnen met me hifi setup dus wil een reciever die een tijd mee kan heb nu 2 zuilen(l/r voor) (merk en type voeg ik nog toe?

Wat heb je zelf al gevonden?
denon x2200/x2300 x3200of onkyo TX nr 656, .

Welke vragen heb je hier nog over?
ik zit met een merken kwestie mijn broer heeft onkyo en is hier te vrede over maar op internet lees ik vooral negatieve berichten.
Ook ben ik nog niet helemaal over het type uit of de x2300 of toch de x2200 maar dan komt de x3200 ook weer naar voren.

Dus even kort samen gevat;
> welk merk (is denon het geld waard)
> welk type(zit er veel verschil in de nieuwe types)
.

Ik wil na me reciever kijken voor een sub en/of een center speaker (langzaam uitbreiden).
Weet niet of ik serround wil in mijn huidige woning (geen ruimte achter de bank)
Dus wil uiteindelijk een setup voor 3.1 links rechts center en sub. (Later miss wel uitbreiden naar 5.1 of meer)

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groet mark

[ Voor 14% gewijzigd door Locostriker op 01-08-2016 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-10 12:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Dus eigenlijk is een 5.1 set prima voor je?
Denon heb ik zelf. Mijn ouders hebben dit ook. De stereoreceiver, cd-speler en cassettedeck van dit merk doen het nog steeds na 18 jaar en dat is zeker voor een cd speler toch wel uitzonderlijk te noemen.
Zelf heb ik de dht-1311xp. Deze was incl speakers 600 euro. Echter zou ik als ik het nu zou kopen voor een met THX certificaat gaan.

Enkele vrienden van me hebben een Onkyo (met THX) incl speakers. Deze speakers klinken een stuk beter dan die van de Denon die ik heb, maar kostte ook 300 euro meer.

Verder moet je bedenken of je app's belangrijk vindt of dat er ook met Bluetooth verbonden kan worden en het aantal hdmi ingangen.
Als het niet anders is zou ik de receiver zo dom mogelijk houden (geen apps) maar dit lekker via de Chromecast of (kuch) Appletv doen. Hier heb je veel betere en langere ondersteuning.

Qua hdmi kabels gewoon lekker die van de Action nemen á 3 euro. Laatst een van rond de 40 euro vervangen, omdat het beeld steeds zwart werd en daarna weer normaal.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het THX logo is naar mijn mening nietszeggend. Er is genoeg spul te koop zonder dat logotje dat stukken beter is dan elektronica dat wel zo'n stempel heeft gekregen. Je moet het niet te veel waarde toedichten en voornamelijk zien als een stukje marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:58

sjaool

Every life should have 9 cats

Kijk ook eens naar Yamaha. Dit zijn behoorlijk goede receivers met veel functialiteit. Daarnaast is de app voor je smartphone ook nog eens een heel stuk beter dan die van Onkyo.

P.S. voor de Yamaha die ik nu heb, heb ik een Onkyo gehad. De versterker nam verschrikkelijk veel stroom in standby en de app was niet echt gebruiksvriendelijk. Bovendien hield de versterker er mee op door het welbekende HDMI board euvel.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:13

FeaR

In GoT we trust

Ursamajor schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:41:
Enkele vrienden van me hebben een Onkyo (met THX) incl speakers. Deze speakers klinken een stuk beter dan die van de Denon die ik heb, maar kostte ook 300 euro meer.
Dat zal niet aan het THX-stickertje liggen, maar simpelweg aan dat de kwaliteit van de speakers beter is. Ze zijn niet voor niets duurder. Andere optie die je hebt is dat het aan de akoestiek ligt, dat doet meer met het geluid dan men over het algemeen denkt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-10 12:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Ja dat klopt, maar met THX certificaat heb je er een microfoon bij die de afregeling verzorgt, rekeninghoudend met de akoestiek in je kamer. Dan heb je altijd een gebalanceerd geluidsbeeld.
Goeie speakers helpen zeker enorm.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:13

FeaR

In GoT we trust

THX heeft niets te maken met een microfoon die de ruimte inmeet en de speakers op die resultaten (afstand, volume, crossover) afstelt. Bij Onkyo was dat Audyssey (wat nog steeds op Denon en Marantz zit) en nu is dat Onkyo AccuEQ. Yamaha heeft YPAO, Pioneer hun MCACC, Anthem heeft ARC, et cetera. Waarbij elk stukje software ook weer gradaties heeft van hoe veel punten er worden gemeten en hoe betrouwbaar de meting (onder andere) daardoor is. Hoe hoger het model receiver des te hoger de versie van de software.

Waarbij ook gezegd moet worden dat dergelijke software niet zaligmakend is. Ik gebruik het zelf altijd nog als een guideline en regel dan handmatig verder af.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locostriker
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-05-2024
Even een korte reactie,

Ik wil een compleet systeem daarom dat ik ook een 7.1/7.2 uit kies omdat ik later wil uitbreiden met een boxen en dan niet tegen beperkingen aan wil lopen. Ik heb ook even naar yamaha gekeken en kwam uit op de RX-V681 krijgt ook goede reviews. Dus maakt me keuze niet makkelijker.

Graag zou ik meer willen weten over de verschillende merken en types of jullie "kenners" hier de voor en tegens kunnen vermeleden zodat ik die kan afwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:58

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik snap dat het moeilijk is om te kiezen. Maar je hebt er al verschillende gevonden dus nu komt het op verder onderzoek van jou zelf aan. Zoek naar tests, reviews en ervaringen van andere gebruikers. Kijk wat je wensen zijn en ga dan bij een winkel kijken en luisteren of bestel bij een betrouwbare webshop waar je zonder problemen terug kan sturen mocht de receiver niet bevallen.

In ieder geval succes met de keuze!

"When you grow up your heart dies"

Pagina: 1