Dat is inderdaad een best eind, hopelijk geen dagtocht.

Denk dat ie in de war is met Kangaroo Island (zeer zeker waard om naartoe te gaan vanuit Adelaide trouwens).
Maar Fraser Island is zeker de moeite waard. Net als de Whitsunday Isl/Airlie Beach, Cairns, Cape Trib (maar zo hoog zou ik in december niet gaan ivm de moesson) maar ook de route naar het noorden vond ik wel mooi over het algemeen. Ben toen niet echt het binnenland in geweest, vooral qua route langs de plaatsen aan de oostkust.
Ik heb in 2006 met een camper van Brisbane naar Cairns gereisd in 8 dagen (in juli). Eerst nog een paar dagen in Brisbane en aan het eind nog een paar dagen in Cairns en daar ook trips gemaakt zonder de camper. Zeker de moeite waard maar best inspannend in die tijdspanne. Overdag vaak dingen bezoeken, dagtrip maken o.i.d. en dan tegen de avond weer een flink stuk rijden. Dat zou ik niet snel weer doen, ondanks dat je veel ziet heb je daarna nog wel weer vakantie nodig.
Vanuit mijn geheugen, bookmarks en papierarchief:
Mocht je in Bundaberg komen, een tour door de
rumfabriek daar kan ik aanraden (maar dat is op ervaring van 10 jaar geleden).
Capricorn Caves in Rockhampton vond ik wel mooi. Als je wat Australische dieren wilt zien is
Lone Pine Koala Sanctuary net boven Brisbane een goede optie. In Brisbane staat ook de
XXXX brouwerij, mocht je dorst hebben...

Fraser Island is mooi om naartoe te gaan, heb daar een rondvlucht gemaakt vanaf het strand, zeker de moeite waard (maar niet geheel gratis... dat eiland en alles erbij). Cape Trib is erg de moeite waard maar je zit daar mogelijk in de regen. Cairns vond ik niet zo spannend, wel handig als vertrekpunt als je het water op wilt naar Great Barrier Reef (maar dat kan ook elders). Atherton Tablelands, zuidwest van Cairns, vond ik ook wel mooi om naartoe te gaan al zou Cape Trib mijn voorkeur hebben. Airlie Beach en Whitsunday Isl moet je dan ook gewoon naartoe, zo wit (zand) en blauw (water). Gewoon lekker relaxen in het paradijs.
Camper zou ik wel vooraf bespreken, je zit daar tegen de Australische vakantie aan dus dan heb je best kans dat het aardig volgeboekt zit. Mocht je de camper huren in Brisbane en elders terug willen brengen, dan zeker want dat kan lang niet altijd zo makkelijk is mijn ervaring. Heb toen gehuurd bij Britz, beviel goed en had een nette camper.
Langs de Bruce Highway heb je infopunten bij tankstations (tenminste die waren er toen niet al te ver van Brisbane), daar kun je veel informatie krijgen en ook boekwerken waar campings/overnachtingsplaatsen etc. zijn.
Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?