Betere koeling Processor

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe Processor te gaan kopen, waarschijnlijk een Celleron II 566 of 633 (misschien kan iemand hier al advies over geven ivm overclockbaarheid?).

Ik heb een BE6 (versie 1) moederbord en een AOpen 300W bigtower. Dat zit dus allemaal wel goed. Nu wil ik die processor natuurlijk zo goed mogelijk koelen om hem zover mogelijk over te clocken.

Ik heb al in verschillende threads gelezen dat peltier koeling een goede oplossing is. Bij de OC-shop had ik gezien dat het hele handeltje zo'n 225,- zou gaan kosten, dus peltier, heatsink, fan, coldplate enz. Zijn er ook goedkopere oplossingen, of zijn dit normale prijzen?

Ook heb ik een en ander gezien over waterkoeling. Bij ennotech heb je zo'n koelblok voor 75,- en een complete set voor 200,-. Is dit werkelijk nodig om een Celly 2 te koelen of is dit meer "stoer" en eigenlijk overdreven? Voorlopig werk ik met een erg lompe heatsink (ik kan maar 2 van de 3 Dimms gebruiken, en zelfs dat al met geweld :()en 60 x 60 mm fan.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:22

Stropdas

Insert subtitle here

Voor die Celly2 ervaringen, gebruik de SEARCH

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Een Celly2 566 is beter om over te klokken vanwege de multiplier. Die is 8.5 bij de 566. De 633 zit al op een multiplier van 9.5. Het is waarschijnlijker dat je eerder een 566 op 850MHz krijgt dan een 633 op 950MHz.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Waterkoeling heeft als voordeel dat je altijd ruimte overhoudt, en al je dimm sloten kan gebruiken. Een ander voordeel is het geluid, waterkoeling is nauwelijks hoorbaar. Bovendien kunnen er weer fans de kast uit, omdat je de hitte van de processor kan afvoeren uit de kast, zodat de lucht in de kast minder opwarmt.

Herman www.waterkoeling.nl

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
En waterkoeling met een peltier is zeker de ultieme low-budget superkoeling? Hmm, ik overweeg het effe. Heb je dan overigens echt zo'n aquarium/emmer nodig en een radiator? Of kan het met een van beiden ook? Het neemt dan namelijk allemaal nogal veel ruimte in beslag.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

http://www.overclock-watercool.com /

complete waterkoeling voor 59$

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Exclusief verzending, invoerrechten en BTW. En dan kom je op een ander bedrag.....Helaas maar waar.
Pagina: 1