Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super00721
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-11-2024
Beste,

binnenkort bezoek ik Nederland voor een weekje, en om roaming kosten te vermijden wou ik een tweede SIM aanschaffen.

Hetgeen ik zoek is een SIM-kaart die ik op de meest gangbare plaatsen kan kopen (AH, langs de snelweg), en die direct de mogelijkheid biedt om data te gebruiken.

Ik weet niet echt welk volume correct is (GPS-navigatie voor auto en fiets, mail/facebook checken,...) dus ik gok op 1000 Mb.

Toen ik googlede zag ik dat Nederland veel providers heeft, waardoor ik een beetje verloren loop in die materie.

Wie geeft mij de gouden tip?

Beste antwoord (via Super00721 op 01-08-2016 09:29)

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 13:57
Vodafone sim halen bij de AH (ik dacht dat dat gratis was) en daar voor 15 euro een YOU L bundel opzetten van 15 euro. krijg je momenteel in totaal 2,5GB voor die een maand geldig is, waarvan 1GB ook in andere EU-landen te gebruiken is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:32

OgWok

U.N.C.L.E.

Gouden tip heb ik niet, maar mijn ervaring in Frankrijk (thettering WiFi hotspot SmartPhone voor 1 netbook) met 1000 Mb is, dat het krap aan is (voor een week). Af en toe 10 min internet radio luisteren, mail checken, Google maps, beetje surfen en als het even kan zet ik mobiele data uit.

Laat je het zaakje de hele dag aan staan dan ga je met 1000 MB de week niet redden; imho. Ik gebruik een SIM-kaart van T-Mobile en daar heb ik ook verbinding mee op een verlaten plek aan de rand van een bos in de buurt van Limoges (G3, geen G4 ter plekke, dus traag)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Super00721
Dank voor de info...

Nu, dit kan herleid worden naar +- 4 dagen. Waar we verblijven is er WiFi, dus gaat het vooral over Google Maps/Waze en Route.nl, wat openingsuren van winkels/resto's

KPN/Vodafone/T-mobile hebben alle drie redelijk wat 4g in de regio, met KPN als beste van de drie. Nu ja, 4g is geen must.

Ik vermoed dat het dan gewoon een winkel binnenlopen wordt, en zien wat ze aanbieden...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 13:57
Vodafone sim halen bij de AH (ik dacht dat dat gratis was) en daar voor 15 euro een YOU L bundel opzetten van 15 euro. krijg je momenteel in totaal 2,5GB voor die een maand geldig is, waarvan 1GB ook in andere EU-landen te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super00721
Thanks, dat gaat hem worden, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:54
Voor een you L bundel van 15 euro zul je 20 euro op moeten waarderen.
Je kunt ook voor de 5 euro opwaardeerbonus gaan maar dan moet je eerst registreren en daar heb je internet en geduld voor nodig...
Het beste zou je een kaart en direct een opwaardeerbon bij de kassa kunnen kopen zodat je die direct kunt activeren. De "lege" Vodafone kaarten hebben ze lang niet overal in mijn ervaring.
10 euro tegoed is genoeg om een "online only" bundel van 1gb te kopen 30 dagen geldig.
Lees je van tevoren even in hoe je die moet activeren; vodafone verkoopt liever de You bundels en de optie voor "online only" zit vaak wat verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 21:28
http://www.lebara.nl/mobiel-internet

Ook nog een optie.

Tevens krijg je bij Vectone ook heel veel data voor weinig:

http://www.vectonemobile.nl/en/rates/data-pocket.aspx

[ Voor 50% gewijzigd door Napsju op 01-08-2016 10:00 ]

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:54
Er zijn zat providers ja, een tientje voor 1gb is zo'n beetje standaardtarief.
Maar zorgt dat je iets met een opwaardeerbon erbij koopt zodat je dat direct kunt opwaarderen zonder registratie of internet zodat je direct een bundel activeren kunt.
Het nadeel van het kopen van een kaart waar al "gratis" tegoed op staat is dat je dat gratis tegoed soms niet kunt gebruiken om bundels mee aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super00721
Bedankt voor de bijkomende info. Voor het gemak stap ik dus een winkel binnen voor een SIM-kaart met opwaardeerbon erbij.

In principe is online opwaarderen mogelijk, bij mijn verblijfsplaats is er WiFi.

Nu ja, we zijn wel hoe het gaat, alles op 't gemak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 16:39
Misschien kan je je navigatie offline bewaren, om het maps gedeelte te beperken. Bijvoorbeeld Here WeGo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super00721
Is ook wel een mogelijkheid.

Nu, de verkeersmeldingen van Waze/Google Maps zijn aangenaam, en regelmatig maak ik een langere wandeling met Runkeeper. Daarom dat ik voor die tweede SIM ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
Nederland heeft maar 3,5 echte providers. KPN, T-Mobile en Vodafone. Tele 2 heeft alleen een eigen 4G net en de rest loopt via T-Mobile.
Alle andere providers herverkopen capaciteit op die netten. Vaak iets goedkoper, maar dan is het vaak standaard alleen 2G/3G of net wat minder extras.
Ben, simpel= T Mobile
Hollands Nieuwe, UPC=Vodafone
Telfort, Lebara, Simyo AH= KPN

Kijk ook even naar internationale tarieven voor resttegoeden: die zijn soms erg interessant, heb meer dan eens gezien dat je met bijv. een NLs Lebarakaartje in Belgie zelfs nog goedkoper uit was dan via de grote Belgische providers. Hun MB's en minuten kan je in Belgie gebruiken met 6 cent meerkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:59
Super00721 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:06:

Nu, dit kan herleid worden naar +- 4 dagen. Waar we verblijven is er WiFi, dus gaat het vooral over Google Maps/Waze en Route.nl, wat openingsuren van winkels/resto's
Als je verbonden bent met WIFI even in Google maps de buurt offline laten downloaden. Scheelt je weer Mb`s.

https://www.androidplanet.nl/tips/google-maps-offline/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super00721
Uiteindelijk heb ik in AH een SIM-kaartje van Lebara gebruikt, met 15 euro opgewaardeerd. Dit was voldoende voor de sporadische navigatie + het runnen van Runkeeper/Pokemon GO

Nu zit ik inderdaad met nog enkele restminuten en redelijk wat data. Zou ik met die NL data/NL IP (hoop ik) iets interessant kunnen doen?
Pagina: 1