Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-09-2021
Oke, dus ik zag ook laatst een buildlog van een wall mounted PC en wou dit ook :) dus ben naar de winkel gegaan en heb een plank van 90cm bij 60cm gehaald. En had al wat onderdelen van mijn PC meegenomen:
MB: Asrock fatality gaming k4
PSU: LC power super silent series 550W
CPU: I3 6100
GPU: 560Ti
HDD: WD blue
RAM: HyperX 8gb
Koeler: Raijintek Triton
Maar ik wil wel een beetje hulp van jullie :) en heb nog niet echt een idee hoe ik het zeg maar ga maken, ik heb hier een multitool liggen, zaag ik wel beter mee dan met een decoupeer zaag, maar die is denk ik niet diep genoeg.
Zag ook al bij @jandeman023 buildlog dat hij plexiglas had gebruikt, waarom? En die 90 graden hoek vond ik er wel goed uitzien, maar weet niet wat het is. Dus een beetje hulp zou ik wel fijn vinden. Maar het begin is er! :) foto's komen morgen (staan op mijn laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ik heb er ook over na zitten denken een The Sebastiaan. En ik had wel bedacht dat ik het eerst op hout zou doen, en als het ok is misschien een plexiglas plaat of andere kunstofplaat laten snijden, voor de looks.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Ja maar ik zag dat hij daar het moederbord op had gezet volgens mij en ook voor die glow eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Morgen ga ik ook nog kijken om kabels te vlechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 11:16
Begin allereerst met de layout van de PC.

-Hoe ga je de verschillende componenten neerleggen/ophangen?
-Hoe wil je het uiteindelijk resultaat hebben?
-Wil je verlichting achter het paneel of onder de onderdelen hebben?

Dit zijn toch een aantal van de basis dingen waar je mee moet beginnen. Zonder deze stappen duidelijk voor je zelf op papier te zetten kom je niet verder.

Wat betreft achterplaat is geheel afhankelijk wat jij wilt als resultaat. Je kan alles op een plaat plexiglas monteren maar dan zie je ook alle bedrading aan de achterkant lopen. Hier moet je dan ook rekening mee houden op het moment dat je alles gaat sleeven/monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blindsniper
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-04-2023
Als ik me niet vergis had @jandeman023 het plexiglas onder een hoek van 45 graden gefreest voor een betere lichtuitval te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
First looks! alleen de waterkoeler is nog niet binnen helaas :( Komt woensdag denk ik.
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/gallery/gp9Taha
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/gallery/h5ZGyr6
Sorry voor de slechte foto's, camera was leeg dus heb het even met mijn telefoon gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door TheSebastiaan op 01-08-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:40

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Let wel dat MDF op den duur krom kan trekken door 't gewicht / luchtvochtigheid, of whatever ook. Misschien handig om dit te voorkomen :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
NeFoRcE schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 13:11:
Let wel dat MDF op den duur krom kan trekken door 't gewicht / luchtvochtigheid, of whatever ook. Misschien handig om dit te voorkomen :)
Hoe voorkom je dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verstevigen met latjes zou al helpen, om de platen wat stugger te maken. Afhankelijk van hoe dik je MDF is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
15mm dik, idee was om hem met een 45graden hoek vast te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:05
TheSebastiaan schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 00:18:
Zag ook al bij @jandeman023 buildlog dat hij plexiglas had gebruikt, waarom? En die 90 graden hoek vond ik er wel goed uitzien, maar weet niet wat het is.
Stuur Jandeman023 dan even een berichtje, hij kan je vast meer vertellen over zijn keuzes dan wij dat kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:29

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

TheSebastiaan schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 00:18:
Oke, dus ik zag ook laatst een buildlog van een wall mounted PC en wou dit ook :) dus ben naar de winkel gegaan en heb een plank van 90cm bij 60cm gehaald. En had al wat onderdelen van mijn PC meegenomen:
MB: Asrock fatality gaming k4
PSU: LC power super silent series 550W
CPU: I3 6100
GPU: 560Ti
HDD: WD blue
RAM: HyperX 8gb
Koeler: Raijintek Triton
Maar ik wil wel een beetje hulp van jullie :) en heb nog niet echt een idee hoe ik het zeg maar ga maken, ik heb hier een multitool liggen, zaag ik wel beter mee dan met een decoupeer zaag, maar die is denk ik niet diep genoeg.
Zag ook al bij @jandeman023 buildlog dat hij plexiglas had gebruikt, waarom? En die 90 graden hoek vond ik er wel goed uitzien, maar weet niet wat het is. Dus een beetje hulp zou ik wel fijn vinden. Maar het begin is er! :) foto's komen morgen (staan op mijn laptop)
Sorry hoor maar als je nog geen idee hebt hoe je het gaat maken, waarom open je dan en topic? Wij zijn er niet om voor jou te bedenken wat je wilt maken.Op de manier hoe je het nu aanpakt garandeer ik je dat je het niet gaat afmaken. Je bent niet de eerste die zich verkijkt in hoeveel werk het is om te maken.

Als je echt een wallmounted pc wilt doe dan het volgende;

- Maak eerste een goed overzicht van wat je wilt en zet dit op papier of beter nog teken het uit in bv Sketchup.
- Meet alles goed op, zodat je de maten voor de afstandbusjes, gaten voor bekabeling, etc exact weet en dus weet welk onderdeel waar moet komen.
- Maak een keuze in materiaal, ga je voor een hout (mdf) of voor een Acrylaat plaat. Persoonlijk zou ik voor mdf gaan omdat het makkelijker te bewerken is. (zeker als beginner is dat een goed idee.)
- Zorg voor goed gereedschap (Da's immers het halve werk!)
- Bij het zagen je decoupeerzaag gebruiken (wel goed zaagje in doen!) en afwerken met een vijl. Dat geeft de netste afwerking, Multitool is een onding.

Maar laat eerst eens zien wat je plannen zijn, dan kunnen we vervolgens tips en tricks geven hoe je het het beste kunt aanpakken,

succes :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Klopt, je hebt gelijk. Maar ik heb wel een helder idee, maar bijvoorbeeld bij @jandeman023 heeft hij bij de gaten een rechte hoek erin staan, maar ik weet niet wat dat is :p verder is het plexi alleen een probleem, verder moet alles lukken. Dit is mijn idee Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/XTXFJfv.png niet mooi maar wel duidelijk maar ik ga denk ik toch slangen ga gebruiken ipv harde buizen. beetje duur ;P

[ Voor 28% gewijzigd door TheSebastiaan op 01-08-2016 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
oke, het zagen heb ik onder de knie en ik vind het zelf goed genoeg.
Ik ga zo kabels bestellen bij Paracord, geen echte kabels maar een sleeve voor eromheen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F1kyXA8r.jpg
(Werken de plaatjes?)

[ Voor 9% gewijzigd door TheSebastiaan op 01-08-2016 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inf3rno89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-09 14:40
Plaatjes werken niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Ze werken nu wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
]Weer een kleine update, ik heb de voorkant en de zijkant van mijn videokaart afgehaald:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/elwM7yD.png
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a9TJhNj.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De afstandsbusjes voor je mobo (en GPU) ga je die met componenten lijm vast lijmen of ga je draad snijden? en ga je ook je PCIe slot verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Ja mijn PCIe slot heb ik al een riser voor, bij mijn moederbord laat ik het orginele dingetje eronder zitten (naam vergeten) en bij mijn GPU heb ik een soort eigen spacers of afstandbusjes zoals je ze noemt gemaakt, ik heb er de schroeven iets uit laten steken waardoor het dezelfde werking heeft ;) Wat bedoel je precies met draad snijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een klein gaatje boren op de juiste plekken in het MDF en dan daar schroefdraad in maken. Maar het is ook wel een erg kleine maat. Misschien kun je ook wel gewoon een heel klein gaatje boren 5mm diep en daar dan een afstandsbusje in schroeven, al dan niet met een druppeltje componentenlijm. Heb je afstandsbusjes of die soort verhogingen die je in je kast klemt waar je dan het schroefje in draait? Afstandsbusjes zijn ook los te koop.

Ga je met die PCIe riser onder je GPU door of zet je de mobo I/O links en de GPU DVI naar rechts, maar dan moet je die riser een slag wikkelen.

Heb je een PCIe riser kaart of een PCIe extender kabel?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2016 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Ja ik heb die nog van mijn kast. Goed idee trouwens! met mijn videokaart had ik al gedaan en het past! Morgen ook nog de kabels sleeven pff... haha Ik zou het zo is doen met d spacers/afstandbusjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je 2 sleuven in een houten balkje kunt frezen kun je je mobo ook nog verticaal in de muur schroeven. Heb je geen afstandsbusjes nodig. Balkje netjes verven vooraf en klaar(balkje? 3 blokjes... 2 onder 1tje boven).

(balkje? 3 blokjes... 2 onder 1tje boven)

hmm.... doe maar 6.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2016 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice project Sebas! Goed bezig, ben benieuwd naar het eindresultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
@Didjas De afstandsbusjes zijn erin gezet! Het past nog ook :) Thanks voor de tip hé!
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/HFhuyVz.png
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/mO4GkES.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Even een tijdelijke update, de componenten zoals ze moeten gaan liggen!
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/tLrRaoR.png
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/ErSfHeq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Heeft iemand nog leuke ideeën/tips? Ik hoor ze graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Geef die plaat een kleur voordat je er iets in/op/aan vast zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Ik zou eerlijk gezegd de voeding helemaal weg werken, het blijft toch het lelijkste aan de build zeg maar (gewoon een zwarte doos).

als je dit doet heb je geen last van:
- Zwevende stekkers (als in, je ziet ze uit de voeding komen voor je ze achterlangs wegwerkt.)
- De 230V stekker in het zicht

nu je m toch hebt zitten kan je m wel wat netter maken.

wat je kan doen als je een beetje goed met soldeer bent,
De voeding open maken en op de plek waar je normaal gesproken de 230V stekker van je stopcontact in duwd een kabel aan solderen en deze aan de onderkant uit de voeding laten komen.
dan ben je iig al van je 230 stekker af.

dan voor de andere kant: (dus de kabels die je wss nog gaat sleeven)
Ik zie dat dit een voeding is die alle kabels gewoon uit 1 gat laat komen. (vele voedingen hebben van die stekkertjes) als je je voeding toch open hebt kan je ook die kabels langs onder weg werken door een nieuw gat te boren. WEL GOED OPLETTEN OP ENIGE TREKONTLASTING

en uiteraard bij boren in je voeding omkasting goed opletten dat je niet de elektronica erin doorboord

[ Voor 8% gewijzigd door PaRaDoX4 op 02-08-2016 09:01 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Laatst online: 02-10 20:32

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Leuke build !

Waar je nog aan zou kunnen denken mbt je voeding is deze verzinken zodat je alleen een gedeelte van je ventilator ziet. Voedingskabels kun je dan volledig via de achterzijde laten lopen.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
sypie schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 08:16:
Geef die plaat een kleur voordat je er iets in/op/aan vast zet.
Ja ga ik ook doen :p mat zwart ga ik hem spuiten
Alle andere tips, thanks daarvoor maar helaas kan ik hem niet meer verplaatsen omdat er al een gat zit voor alle kabels. Ik ga wel proberen de 230V kabel weg te werken, goed idee!

[ Voor 28% gewijzigd door TheSebastiaan op 02-08-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Gaat dit een CiP worden? Is verder geen ramp, maar dan zet ik even CiP in de titel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NowayIndustries
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-08 18:05
PaRaDoX4 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 08:27:
nu je m toch hebt zitten kan je m wel wat netter maken.

wat je kan doen als je een beetje goed met soldeer bent,
De voeding open maken en op de plek waar je normaal gesproken de 230V stekker van je stopcontact in duwd een kabel aan solderen en deze aan de onderkant uit de voeding laten komen.
dan ben je iig al van je 230 stekker af.
Ik ben ook voor het verbergen van de voeding, maar mocht je dit doen (intern de kabel aan de connector solderen) zorg er dan voor dat je het goed doet. Verwijder of bedek de connector waar je normaal de stekker in steekt, anders staat daar straks mooi 230 op die metalen pinnen waar je makkelijk contact mee maakt.

Wil je de voeding zichtbaar houden is misschien een hoekse IEC stekker een idee? geen warranty issues met openmaken PSU, makkelijk psu upgradeden, geen metalen pinnen met 230 binnen handbereik en toch redelijk netjes de rest van de stekker weg kunnen werken achter de plaat. (De haakse hoek richting plaat, waar je een gat maakt om de kabel achter de plaat weg te kunnen werken.)

Eventueel nog zo'n ledstrip rol kopen voor rondom je plaat aan de achterkant en dan je achterplaat met standoffs (of standoffs + french cleat voor easy montage aan muur) aan de muur vast maken.

En nu ik toch bezig ben, waarom niet iets als een rol behang met carbonfiber textuur of een dergelijk product op de plaat plakken. Dat lijkt me er zeer gelikt uitzien als het lukt, en ik denk dat het mooier wordt dan matzwart mdf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
_ferry_ schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:19:
Gaat dit een CiP worden? Is verder geen ramp, maar dan zet ik even CiP in de titel ;)
Ja dat wordt/is het zeker :) Bedankt hé !
NowayIndustries schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:33:
[...]

Ik ben ook voor het verbergen van de voeding, maar mocht je dit doen (intern de kabel aan de connector solderen) zorg er dan voor dat je het goed doet. Verwijder of bedek de connector waar je normaal de stekker in steekt, anders staat daar straks mooi 230 op die metalen pinnen waar je makkelijk contact mee maakt.

Wil je de voeding zichtbaar houden is misschien een hoekse IEC stekker een idee? geen warranty issues met openmaken PSU, makkelijk psu upgradeden, geen metalen pinnen met 230 binnen handbereik en toch redelijk netjes de rest van de stekker weg kunnen werken achter de plaat. (De haakse hoek richting plaat, waar je een gat maakt om de kabel achter de plaat weg te kunnen werken.)

Eventueel nog zo'n ledstrip rol kopen voor rondom je plaat aan de achterkant en dan je achterplaat met standoffs (of standoffs + french cleat voor easy montage aan muur) aan de muur vast maken.

En nu ik toch bezig ben, waarom niet iets als een rol behang met carbonfiber textuur of een dergelijk product op de plaat plakken. Dat lijkt me er zeer gelikt uitzien als het lukt, en ik denk dat het mooier wordt dan matzwart mdf.
Ja die stekker ziet er zeer strak uit! Goed idee! Ik heb een LED strip van de action, daar heb ik ook al een leuk idee voor! Thanks voor het meedenken :D

[ Voor 3% gewijzigd door TheSebastiaan op 02-08-2016 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Iemand nog een idee waarmee ik de pinnetjes los kan krijgen zonder tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 21:30

Sorbo

Uw hulp in huis!

TheSebastiaan schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:25:
Iemand nog een idee waarmee ik de pinnetjes los kan krijgen zonder tool?
https://linustechtips.com...ns-without-special-tools/

Het is wel een gepruts though, zeker omdat je al dit al gauw een keer of 40 aan het doen bent. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Wat duurt dat sleeven lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Ben begonnen met kabels sleeven, is heel makkelijk! Je moet gewoon een stukje tape om de connector doen, en dan duurt het misschien een mintuut voordat de kabel klaar is, @Sorbo de nietjes techniek werkt :P
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/iAjDdjb.png
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/zf0VFXn.png
alleen mijn 24Pins kabel zit een beetje door de war, maakt het uit welke pin in welk gat zit?
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/aJgJ2tm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ja, niet zomaar de de pinnen omdraaien :P Ze zitten niet voor niks zo :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
nee omdraaien bedoel ik niet maar stel ze zitten in de knoop, en de linker pin moet een naar rechts en andersom kan dat of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Bedoel je de layout in de connector?? Die moet hetzelfde blijven, anders zou ik niet weten wat je bedoelt :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/62aoGzS.pngOke dan doe ik het zo, niet mooi maar ik denk wel duidelijk, of ik de pinnetjes kan verplaatsen van plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NowayIndustries
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-08 18:05
TheSebastiaan schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:07:
[afbeelding]Oke dan doe ik het zo, niet mooi maar ik denk wel duidelijk, of ik de pinnetjes kan verplaatsen van plek.
Volgensmij maakt het niks uit zolang dezelfde voltages op dezelfde plek terecht komen (en de grounds ook natuurlijk).

Afbeeldingslocatie: https://i930.photobucket.com/albums/ad146/ocztech/ATX24-1.jpg

Jij wilt dus pin 12 & 4 van plaats laten wisselen, maar dan plaats je +5v op de plek van +3.3 en andersom. Lijkt me niet dat als je dat doet het ten goede van je onderdelen komt.

[ Voor 15% gewijzigd door NowayIndustries op 04-08-2016 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
nu heb ik hem al uit de knoop gehaald doormiddel van alle pinnetjes losmaken, uit de knop halen en terug zetten.. ook een werkje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Nog een idee hoe ik de sata e.d molex kan sleeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
rip voeding, hij heeft het begeven. vanmiddag even een nieuwe halen en dan kan ik eindelijk weer verder :)
Pagina: 1