Na een flinke tijd met een compact camera gewerkt te hebben zou ik graag een stap in kwaliteit en functionaliteit willen maken. Na eigen onderzoek neig ik naar een instap MFT camera om de volgende redenen:
- Goede kwaliteit foto
- Compact
- Flexibiliteit (eventueel na een paar jaar een body upgrade)
- Betaalbare lenzen
In mijn zoektocht kwam ik uit op de volgende camera's:
- Panasonic GF7
- Olympus E-PL6
Qua fotografie stijl doe ik vanalles, maar tot dusver geen sport-fotografie, macro-fotografie of tele werk. Wel zou ik het fijn vinden om ook bij minder licht nette plaatjes te kunnen maken. Met een geschiktere camera wil ik juist uitvinden, of ik het leuk vind om meer met fotografie te doen en welke stijlen mij aanspreken.
In VA staat ook de voorganger van de E-PL6 met een extra lens (M.Zuiko Digital ED 17mm f/1.8) erbij. Wellicht is dit ook interessant.
De Olympus camera spreekt mij het meest aan vanwege de IBIS (2 dof).
Ik ben benieuwd hoe jullie tegen mijn overweging aankijken en graag zou ik feedback ontvangen.
- Goede kwaliteit foto
- Compact
- Flexibiliteit (eventueel na een paar jaar een body upgrade)
- Betaalbare lenzen
In mijn zoektocht kwam ik uit op de volgende camera's:
- Panasonic GF7
- Olympus E-PL6
Qua fotografie stijl doe ik vanalles, maar tot dusver geen sport-fotografie, macro-fotografie of tele werk. Wel zou ik het fijn vinden om ook bij minder licht nette plaatjes te kunnen maken. Met een geschiktere camera wil ik juist uitvinden, of ik het leuk vind om meer met fotografie te doen en welke stijlen mij aanspreken.
In VA staat ook de voorganger van de E-PL6 met een extra lens (M.Zuiko Digital ED 17mm f/1.8) erbij. Wellicht is dit ook interessant.
De Olympus camera spreekt mij het meest aan vanwege de IBIS (2 dof).
Ik ben benieuwd hoe jullie tegen mijn overweging aankijken en graag zou ik feedback ontvangen.