XS4all televisie

Pagina: 1
Acties:
  • 843 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-08 15:11
NB: ik weet niet of ik in het juiste forum zit, weet niet waar dit thuishoort.

Ik heb sinds een aantal jaar XS4all internet met digitale tv. Ik heb gewoon een basispakket, met zo'n decoder en meestal werkt dat naar behoren. Ik kan programma's opnemen, ook meerdere tegelijk, of een serie, en deze later bekijken. Toch heeft deze decoder een aantal problemen:

* Je wilt iets opnemen, en dat gebeurt gewoon niet; je denkt dat het opgenomen wordt, maar de opname is niet terug te vinden.
* Ik neem een serie op, en er worden maar een paar afleveringen opgenomen. Of dit aan de software ligt of dat de afleveringen van de serie niet juist gekoppeld zijn door de provider (als behorende tot een serie) - geen idee.
* Het bekijken van een opname werkt niet - zwart beeld.
* Sommige menu-onderdelen doen het apparaat crashen.
* Middenin een film of iets blijft het apparaat hangen, wat alleen met een herstart opgelost kan worden; meteen daarna start het apparaat met de installatie van een systeem-update die 20 minuten in beslag neemt.
* Het wissen van opnames resulteert in een foutmelding, en hoewel het systeem meldt dat de opname al gewist is, blijft ie in de lijst staan.
* Opstarten duurt lang.
* Soms valt Full HD weg, hapert het beeld, en moet ik naar de gewone zender.

De servicedesk heeft hier weinig op te zeggen. Herstarten, alle instellingen nakijken, de netwerkpoort omzetten op de router, instellingen in de router aanpassen. Ik heb ook al twee nieuwe decoders gehad, plus een nieuwe router.

Soms zit ik te twijfelen om over te stappen naar Ziggo, of misschien wel iets anders, maar schiet ik daar iets mee op? Wat zijn de ervaringen met de andere providers en hun diensten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een van de redenen dat ik van xs4all naar Ziggo ben overgestapt is kwaliteit van tv en de arrogantie van xs4all, bijvoorbeeld over hun tv app. Dat ding is echt helemaal ruk en als je vraagt waarom ze niet dezelfde gebruiken als kpn en telfort lachen ze je uit en zeggen ze dat zelf ontwikkelen leuker is.

Toen ik belde om op te zeggen probeerden ze me er ook nog via hun telefoonscript van te overtuigen dat ik hogere snelheid helemaal niet nodig zou hebben. Toen wist ik het wel zeker ja.

Nu heb ik voor hetzelfde geld drie x sneller internet en veel betere tv diensten dan ik bij xs4all ooit heb gehad. Wel jammer, ik was sinds 2000 als een van de eerste adsl-klanten in Den Haag bij ze. Maar prijs/kwaliteit staat echt niet meer ik verhouding tot elkaar.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2016 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@sumac:
Je geeft niet aan wat voor een soort verbinding je hebt en welk snelheidsprofiel? (xDSL?)
En welk type FRITZ!Box (f/w versie?) icm met welk type IPTV ontvanger je gebruikt?

Toch wel weer grappig. >:)
Eén van de redenen dat ik van (destijds) UPC naar Xs4all (FttH) ben overgestapt was de bedroevende kwaliteit van de UPC verbinding en de arrogantie van de UPC helpdesk.
Ben meerdere malen totaal niet serieus genomen door de UPC HD, terwijl bij Xs4all men wel luistert en handelt daarnaar.

Of een TV-app wel of niet werkt interesseerde me toen (een aantal jaren geleden) niet en nu nog niet... Het IPTV gebeuren is niet perfect, maar vele malen beter dan het ooit was bij UPC. Geneuzel met coax kabels ben ik van af.
Voor hetzelfde geld heb ik nu beduidend sneller internet (down en UP), een stuk stabieler (lage latency en ping, vlotte routering) en zelden gezeur...
M.a.w. ik vind de prijs/kwaliteit nog steeds prima. :Y

Zo zie je maar, wat vind je belangrijk en hoe zijn de lokale ervaringen met de ISP? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 01-08-2016 09:02 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:02
Beste,

Ik heb internet en bellen bij XS4ALL en TV via de satelliet bij Canal Digitaal
Nu krijg ik binnenkort glasvezel en overweeg ook de TV ontvangst af te nemen bi Xs4all.
Nu lees ik toch wel wat negatieve berichten op dit forum .
Ik neem nu programma,s op een externe HD die is aangesloten op de satellietontvanger en dit werkt goed.
Dit kan niet bij XS4all volgens mij alles komt in een cloud
Omdat mijn vrouw regionale zenders kijkt viel mij op dat bij de specificatie van de zenders op de website van Xs4all dit per regio wisselt welke beschikbaar zijn .
Volgens mij kun je BV Noord niet ontvangen als je in Gelderland woont
Klopt dit en zijn de opnameproblemen verholpen bij Xs4all
Ik las ook dat bepaalde ontvangers te kort schieten ( consumentenbond )

Gaarne advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Hansw1 maak even een nieuw topic aan, oude topics kicken is niet gewenst.

Dit topic is gesloten.