port replicator (Hp) / docking station

Pagina: 1
Acties:

• aRegularUser
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-02 23:21
Ik zoek een?
port deplicator/docking station voor de HP probook 450 G3 (i5, 4gb RAM, 256 gb ssd)

Wat is je budget?
tot 150 eur

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee, ik heb zelf volgende al gevonden:
pricewatch: HP 2005pr USB 2.0 Port Replicator
pricewatch: HP 3005pr USB 3.0-poortreplicator

ik heb de 2005pr op bol.com gezien voor 30 euro, het enige grote verschil dat ik zie is dat het deen usb 2.0 is, maar daar kan ik mee leven voor zo een prijsverschil (anders is het 120 euro voor de 3005pr

wat denken jullie? zie ik iets over het hoofd?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
HP probook 450 G3

alvast bedankt voor jullie steeds gewaardeerd advies!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-02 16:06
Ik zie nog meer verschillen, namelijk dat de 3005pr ook nog hdmi en displayport heeft.
Zelf even beslissen of je deze nodig hebt voor je schermen.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• aRegularUser
shadvet schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 08:25:
Ik zie nog meer verschillen, namelijk dat de 3005pr ook nog hdmi en displayport heeft.
Zelf even beslissen of je deze nodig hebt voor je schermen.
Bedankt voor je reactie! Ik zie de 2005pr ook nergens meer te koop staan vandaag, maar je hebt gelijk. Denk je dat het de beste keuze is om voor de HP 3005pr te gaan of niet? Ik ga er max 2 schermen (de hdmi en display poort dan) aan hangen alle usb poorten kunnen wel eens vol zitten en een Lan kabeltje.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-02 21:13
Heb je de Probook 450 G3 al? Zo nee, overweeg een Probook 650, dan heb je een dedicated dockingstation aansluiting en dat werkt echt véél beter.

Als je al voor een USB docking gaat sowieso de USB 3 variant nemen. Mijn ervaring met USB dockingstation is ronduit slecht, ik heb thuis ook zo'n Toshiba USB 3.0 docking liggen maar gebruik hem alleen nog maar als USB hub. Deze oplossingen komen vooral grafisch gewoon kracht tekort en dan loont het al snel om een kabeltje extra in te pluggen.

• aRegularUser
GH45T schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 13:49:
Heb je de Probook 450 G3 al? Zo nee, overweeg een Probook 650, dan heb je een dedicated dockingstation aansluiting en dat werkt echt véél beter.

Als je al voor een USB docking gaat sowieso de USB 3 variant nemen. Mijn ervaring met USB dockingstation is ronduit slecht, ik heb thuis ook zo'n Toshiba USB 3.0 docking liggen maar gebruik hem alleen nog maar als USB hub. Deze oplossingen komen vooral grafisch gewoon kracht tekort en dan loont het al snel om een kabeltje extra in te pluggen.
Beste,

De HP probook 450 g3 is reeds een feit. Ik kan natuurlijk ook steeds alles zelf inpluggen, want ik vid 130 euro tamelijk wat geld voor zo een port replicator...

Ik ben nog aan het twijfelen aan 2 schermen of een ultrawide, maar waarschijnlijk wordt het een van deze twee ultrawides waarmee ik de port replicator zou gaan gebruiken:

pricewatch: LG 29UM58-P Zwart
pricewatch: LG 29UM68-P Zwart

Met deze laptop zij dat dan de enige opties zeker?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-02 21:13
Eerlijk, begin er niet aan. Op dergelijke resoluties is zelfs scrollen door een webpagina of een word document vreselijk met zo'n USB docking. Sluit gewoon fijn die HDMI kabel aan, dat doe ik ook bij mijn 27 inch Philips beeldscherm met 2560x1440 op mijn HP Envy 4 (al moest ik daar ook wat geintjes uithalen met refreshrates om dat werkend te krijgen).

Wil je minder kabels aansluiten dan neem gewoon een USB hub en sluit daar naar behoeven ook een USB netwerkkaart, USB geluidskaart etc. op aan als dat nodig is. Voor multimedia en/of hoge resolutie is beeld over USB gewoon no-go.

• aRegularUser
Beste Tweakers,

Bedankt voor jullie eerlijke en constructieve reacties. Naar jullie aanraden ga ik dan ook geen 130 euro investeren in een port replicator van HP. dan bespaar ik liever dat geld en gebruik ik mij hdmi kabel wel :)

Bij deze sluit ik het topic.
Pagina: 1