Game & Development Systeem ~€1300

Pagina: 1
Acties:

• Razzstep
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:07
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit nieuwe systeem moet gaan dienen als een dual-boot(Windows 10, Ubuntu GNOME 16.04) game en development PC. Gamen en programmeren in C# zal gebeuren op Windows en dagelijks internetten en programmeren in Go zal gebeuren op Linux. Bij het programmeren komt af en toe ook een stukje reverse engineering kijken, waarbij ik Virtual Machines inzet.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een prijs van rond de €1300 exclusief verzending in gedachten. Onderbouwd mag dit hoger uitvallen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet relatief energiezuinig zijn, idle en under load niet noemenswaardig veel geluid produceren en de besturingssystemen en applicaties vlot opstarten.

Ga je overklokken?
Nee.

Configuratie
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 230,-€ 230,-
1ASRock H170M Pro4€ 92,-€ 92,-
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 545,95€ 545,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,95€ 48,95
1Corsair Carbide Air 240 Zwart€ 93,94€ 93,94
1Kingston HyperX Fury black HX421C14FB2K2/16€ 69,90€ 69,90
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 148,83€ 148,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.325,52

Op dit moment zit ik met de volgende vragen:
  • Is de door mij gekozen PSU een overkill voor mijn huidige configuratie? Zo ja, wat zijn zuinige alternatieven?
  • Zijn de standaard meegeleverde case- en cpu fans goed genoeg om idle en under load niet noemenswaardig veel lawaai te produceren?
  • Ondersteunt het moederbord alle functionaliteiten voor de overige hardware in mijn configuratie. M.a.w. is deze chipset voldoende?
Bij voorbaat dank.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:31
Ik heb zelf ook de i5-6600, en de standaardkoeler hoor je wel als het verder stil is, maar als je iets van muziek op hebt staan zal je hem niet horen. Dat is in ieder geval bij lage temperaturen, bij hogere temperaturen zal die flink meer geluid maken (heb hem net even naar maximum toerental geforceerd), maar de vraag is of je zulke hoge temperaturen zal bereiken.

Het advies dat ik gekregen heb toen ik aan het kijken was voor mijn systeem, was om het eerst met de standaardkoeler te proberen, en pas als die niet stil genoeg zou blijken eens te kijken voor een andere koeler.

• Razzstep
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:07
Transportman schreef op zondag 31 juli 2016 @ 23:29:
Ik heb zelf ook de i5-6600, en de standaardkoeler hoor je wel als het verder stil is, maar als je iets van muziek op hebt staan zal je hem niet horen. Dat is in ieder geval bij lage temperaturen, bij hogere temperaturen zal die flink meer geluid maken (heb hem net even naar maximum toerental geforceerd), maar de vraag is of je zulke hoge temperaturen zal bereiken.

Het advies dat ik gekregen heb toen ik aan het kijken was voor mijn systeem, was om het eerst met de standaardkoeler te proberen, en pas als die niet stil genoeg zou blijken eens te kijken voor een andere koeler.
Oke, ik denk dat ik dan een betere CPU fan ga uitzoeken. Bedankt!

• kelvin46
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-11 10:43
Het systeem moet relatief energiezuinig zijn, idle en under load niet noemenswaardig veel geluid produceren
Ik heb heel even de kast opgezocht, uit de review van Tweakers blijkt dat de kast een luidruchtige koeling heeft. https://tweakers.net/pric...n-node-804/specificaties/ Dit schijnt een vrij stille kast te zijn.

• N1k0
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-11 14:35
Gezien je geen goed overclockbare K cpu hebt heb je geen H170 mobo nodig en kun je uit de voeten met bijvoorbeeld:

pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P

Hoewel het qua prijs niet zo veel uitmaakt met het bordje wat je al hebt uitgezocht...

Verder niks aan te merken op je prima lijstje :)

[ Voor 25% gewijzigd door N1k0 op 01-08-2016 16:36 ]