Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit nieuwe systeem moet gaan dienen als een dual-boot(Windows 10, Ubuntu GNOME 16.04) game en development PC. Gamen en programmeren in C# zal gebeuren op Windows en dagelijks internetten en programmeren in Go zal gebeuren op Linux. Bij het programmeren komt af en toe ook een stukje reverse engineering kijken, waarbij ik Virtual Machines inzet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een prijs van rond de €1300 exclusief verzending in gedachten. Onderbouwd mag dit hoger uitvallen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet relatief energiezuinig zijn, idle en under load niet noemenswaardig veel geluid produceren en de besturingssystemen en applicaties vlot opstarten.
Ga je overklokken?
Nee.
Configuratie
Op dit moment zit ik met de volgende vragen:
Dit nieuwe systeem moet gaan dienen als een dual-boot(Windows 10, Ubuntu GNOME 16.04) game en development PC. Gamen en programmeren in C# zal gebeuren op Windows en dagelijks internetten en programmeren in Go zal gebeuren op Linux. Bij het programmeren komt af en toe ook een stukje reverse engineering kijken, waarbij ik Virtual Machines inzet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een prijs van rond de €1300 exclusief verzending in gedachten. Onderbouwd mag dit hoger uitvallen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet relatief energiezuinig zijn, idle en under load niet noemenswaardig veel geluid produceren en de besturingssystemen en applicaties vlot opstarten.
Ga je overklokken?
Nee.
Configuratie
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 230,- | € 230,- |
| 1 | ASRock H170M Pro4 | € 92,- | € 92,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 545,95 | € 545,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | Corsair Carbide Air 240 Zwart | € 93,94 | € 93,94 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX421C14FB2K2/16 | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Corsair RM550x | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 148,83 | € 148,83 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.325,52 | |
Op dit moment zit ik met de volgende vragen:
- Is de door mij gekozen PSU een overkill voor mijn huidige configuratie? Zo ja, wat zijn zuinige alternatieven?
- Zijn de standaard meegeleverde case- en cpu fans goed genoeg om idle en under load niet noemenswaardig veel lawaai te produceren?
- Ondersteunt het moederbord alle functionaliteiten voor de overige hardware in mijn configuratie. M.a.w. is deze chipset voldoende?