TV gekocht, BCC zegt Ziggo gecertificeerd, Ziggo zegt niet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-04 22:28
Ik heb vanmiddag een nieuwe Sony Bravia KDL-43W809C gekocht, die volgens tweakers en de verkoper (BCC) geschikt zou zijn voor Ziggo CI+.

Zojuist alles aangesloten, ingesteld etc. Maar krijg met geen mogelijkheid de gecodeerde zenders aan de gang. Alleeen NL1+2+3 en de Ziggo promo kanalen.

Alle bekende stappenplannen en tips doorlopen, niets heeft geholpen. Blijf de melding krijgen "Service is gecodeerd of kan niet worden gedecodeerd." .

Ziggo gebeld, aardige dame aan de lijn, heeft mij medegedeeld dat mijn TV niet ziggo gecertificeerd zou zijn. Zelf kon ze het ook amper geloven, maar ik kan hem inderdaad nergens terugvinden op de ziggo cert. lijst.

CI+ module is van Neotion. Heeft in mijn vorige TV gewoon prima gewerkt....

Iemand nog een idee? Behalve BCC/Sony bellen want die zijn op dit moment niet bereikbaar...

Beste antwoord (via useruser op 31-07-2016 23:11)

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
useruser schreef op zondag 31 juli 2016 @ 21:24:
[...]

Heb je exact dit model TV? ( Sony Bravia KDL-43W809C)
En welke firmware draai je?
Ik heb de 55 inch variant van de W809. Draai laatste firmware maar het werkt al meer dan 6 maanden prima met verschillende versies. Je moet wel een CI 1.3 module kopen anders werkt het niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
Ben een t vergeten in de titel xD

In ieder geval, van de tweakers pricewatch specs:

Common Interface CI+
Geschikt voor KPN Digitenne, UPC, Ziggo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Nou, het lijkt me dat het product niet voldoet aan je verwachtingen, vanwege onjuiste informatie. De juiste informatie, de Ziggo cert. lijst, toont aan dat het van hun kant foutief is. Lijkt me dat je hem gewoon weer in kan ruilen, voor tegoed, danwel voor geld. Mocht het niet voor geld zijn kan je vast een andere TV vinden die wel gecertificeerd is.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:44
Ander merk CI+ kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 10:49

Nik

useruser schreef op zondag 31 juli 2016 @ 20:54:

Alle bekende stappenplannen en tips doorlopen, niets heeft geholpen. Blijf de melding krijgen "Service is gecodeerd of kan niet worden gedecodeerd." .
Wat zijn dan de bekende stappen? Zo kunnen we geen gericht advies geven. Moet je niet gewoon eerst de firmware van de TV bijwerken? Of die van de CI module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
armageddon_2k1 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 20:58:
Nou, het lijkt me dat het product niet voldoet aan je verwachtingen, vanwege onjuiste informatie. De juiste informatie, de Ziggo cert. lijst, toont aan dat het van hun kant foutief is. Lijkt me dat je hem gewoon weer in kan ruilen, voor tegoed, danwel voor geld. Mocht het niet voor geld zijn kan je vast een andere TV vinden die wel gecertificeerd is.
Uiteraard ga ik terug met de TV mocht ik het niet voor elkaar krijgen. Ben gewoon foutief geinformeerd. Wat ik vooral bijzonder vind is, is dat tweakers en vrijwel elke andere webshop ook zegt dat deze TV ziggo gecertificeerd is terwijl dat volgens ziggo niet zo is.
Voel er weinig voor om op de gok weer 100 euro neer te tikken voor een andere CI+ module waarvan ik twijfel of die het wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
Nik schreef op zondag 31 juli 2016 @ 21:07:
[...]

Wat zijn dan de bekende stappen? Zo kunnen we geen gericht advies geven. Moet je niet gewoon eerst de firmware van de TV bijwerken? Of die van de CI module?
Firmware is geupdate. Handmatig ook nog eens de nieuwste firmware gedownload vanuit sony, op een USB gedaan. Is al de nieuwste. Voor de CI+ module is geen nieuwe firmware beschikbaar.

Met bekende stappen bedoel ik alle, verwijder module, zoek kanalen, stop erin. Fabrieksinstellingen herstellen, opnieuw zoeken, Eerst module, dan kaart. etc. etc. Frequenties aangepast met zoeken, Netwerkcode gecontroleerd. etc. etc. Niets heeft geholpen :(

Smartcard nummer gecontroleerd met ziggo.nl, komt overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Volgens mij geen gok, er was een merk dat het oke doet met die serie die je hebt. Vraag maar in het sony 2015 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
Sjah schreef op zondag 31 juli 2016 @ 21:12:
Volgens mij geen gok, er was een merk dat het oke doet met die serie die je hebt. Vraag maar in het sony 2015 topic.
Smit? Maar mijn vorige TV was ook een Sony Bravia. Daar werkte deze CI+ module ook gewoon op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Smit 1.3 module werkt prima met deze tv met Ziggo. Ik kijk er dagelijks tv mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 20:58
Heb dit helaas ook meegemaakt een aantal jaar terug. Betrof toen een HDD Recorder/dvd speler/digitale decoder combi van Philips.
Stond bij aankoop in de lijst op ziggo.nl bij gecertificeerde apparaten, werkte prima.
Tot een jaar, anderhalf jaar na aankoop, het apparaat opeens bijna elke dag tijdens het tv kijken, opnieuw de melding gaf die hij bij het opstarten ook geeft, iets in de trand van "even wachten, ik ben met de CI+ module bezig om de kanalen te decoderen" oid. Standaard melding die een CI+ module geeft als hij nog niet klaar is. Maar dan midden in een TV programma, terwijl alles anderhalf jaar lang goed werkte.

En dan kom je bij Ziggo aan. Apparaat stond ondertussen niet meer in hun lijst van gecertificeerde apparaten, en dan helpen ze je nergens meer mee. Stond er bij aankoop in, na een tijdje niet meer. Zit je met een apparaat van €400+.

Heeft mij wel doen inzien dat "Ziggo gecertificeerd" niks waard is.

Heb jij helemaal niks aan, maar je bent dus niet de enige met soortgelijke ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Welkom in de wereld van de moderne DRM. Als je provider je apparaat niet (meer) ondersteund dan werkt het ineens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
XeNeRgY schreef op zondag 31 juli 2016 @ 21:15:
Smit 1.3 module werkt prima met deze tv met Ziggo. Ik kijk er dagelijks tv mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:00
Kun je de kaart misschien eens proberen in een goedgekeurde decoder (bijvoorbeeld bij de buren)? Dan kun je die iig uitsluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ribidon71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-04-2021
Waarschijnlijk heb je nog een oude CI+ module en moet je een nieuwe kopen en wel versie 1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
Nielson schreef op zondag 31 juli 2016 @ 21:25:
Kun je de kaart misschien eens proberen in een goedgekeurde decoder (bijvoorbeeld bij de buren)? Dan kun je die iig uitsluiten.
Ik heb hier nog een oudere bravia staan, daar werkt de kaart en module in. Lijkt me genoeg bevestiging toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
ribidon71 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 21:28:
Waarschijnlijk heb je nog een oude CI+ module en moet je een nieuwe kopen en wel versie 1.3
Mijn module is een neotion prd-mciz-2620 . Kan nergens vinden of dit een 1.3 is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerpsx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-05 16:12
Voel er weinig voor om op de gok weer 100 euro neer te tikken voor een andere CI+ module waarvan ik twijfel of die het wel doet.
Misschien even CI+ module lenen van iemand uit de buurt (zelfde provider)?

Anders gewoon informeren bij BCC welke CI+ ze adviseren met deze televisie. Lijkt me dat die ook weer gewoon retour kan als het toch niet werkt. En als niets werkt de TV ook...aangezien je dan verkeerd bent geïnformeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ribidon71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-04-2021
De neotion prd-mciz-2620 is al geproduceerd in 2010 dus ik denk niet dat het een CI+module 1.3 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:28
Je kunt bij ziggo toch ook die ci+ module krijgen ipv die standaard decoder?

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • +1 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
useruser schreef op zondag 31 juli 2016 @ 21:24:
[...]

Ik heb de 55 inch variant van de W809. Draai laatste firmware maar het werkt al meer dan 6 maanden prima met verschillende versies. Je moet wel een CI 1.3 module kopen anders werkt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Daarin zitten ook revisie verschillen, je kan oudere CI+ kaarten niet gebruiken met nieuwere CI+ televisies. Ik heb dit zelf op de harde manier ondervonden.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
Duidelijk. Ik ga morgen even bij de BCC een CI+ 1.3 module proberen te bietsen :) Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:13
Nog even een hele simpele gedachte hoor: zit je CI module goed om in de tv, en 't pasje goed om in de module? Ik heb hier een Sony tv, en de module moest er net even anders in dan me logisch leek (met de chip van de tv af ipv er naartoe gedraaid).
Kan aan mij liggen natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
Pepper92 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 23:14:
Nog even een hele simpele gedachte hoor: zit je CI module goed om in de tv, en 't pasje goed om in de module? Ik heb hier een Sony tv, en de module moest er net even anders in dan me logisch leek (met de chip van de tv af ipv er naartoe gedraaid).
Kan aan mij liggen natuurlijk :P
Ja , is inderdaad zo. Maar die zit goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
useruser schreef op zondag 31 juli 2016 @ 22:40:
Duidelijk. Ik ga morgen even bij de BCC een CI+ 1.3 module proberen te bietsen :) Bedankt voor het meedenken.
Moest bij mijn Samsung ... (ken het typenummer niet uit m'n hoofd ;)) TV eerst op de website digitale TV activeren voor Ziggo, kwartier oid daarna kon ik dan de CI module aansluiten en werkte het.
Weet niet of dit nog steeds moet maar als de standaard kanalen wel gewoon goed aankomen lijkt het erop dat je dit niet (succesvol) gedaan hebt.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 17:53

Twarp

just grin...

RGAT schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 01:06:
[...]

Moest bij mijn Samsung ... (ken het typenummer niet uit m'n hoofd ;)) TV eerst op de website digitale TV activeren voor Ziggo, kwartier oid daarna kon ik dan de CI module aansluiten en werkte het.
Weet niet of dit nog steeds moet maar als de standaard kanalen wel gewoon goed aankomen lijkt het erop dat je dit niet (succesvol) gedaan hebt.
Dat is het activeren van je kaart en nummer, niet je tv. (ik zou het vreemd vinden als dit wel het geval is)

Meh ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Twarp schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 01:37:
[...]

Dat is het activeren van je kaart en nummer, niet je tv. (ik zou het vreemd vinden als dit wel het geval is)
Dat klopt, maar zonder activeren werkte bij mij NL1-2-3 wel in HD, zoals TS ook heeft, vandaar dat ik het noem :)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:40

Bever!

3

moet een v 1.3 module in, net als alle nieuwe toestellen. Maar ziggo gecertificeerd zijn ze niet, ook al werkt het wel bij sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irundaia
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-05-2022
Zit je toevallig in een oud-UPC gebied? Volgens mij gebruiken ze daar nog een andere encryptie waardoor je een andere CI+ module nodig hebt. Maar ik zou verwachten dat de klantenservice van Ziggo je daar ook wel op had gewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
Vanuit Ziggo geen coulance, moet gewoon dokken voor een nieuwe module. BCC wil er wel een kleine korting op doen. Beide kunnen dan niet garanderen dat het werkt.

Ben wel pissed:
TV verkocht als gecertificeerd, maar is dat niet.
Ziggo kan/wil niet helpen behalve een nieuwe module verkopen maar garandeert dan niets.
BCC wil wel iets korting geven op de module of ik mag de TV ruilen.
Hang in totaal al uren aan de lijn overal....

[ Voor 46% gewijzigd door useruser op 01-08-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
Net weer gesproken, BCC zegt,dat de medewerker nalatig geweest. Maar dat is geen reden om mij tegemoet te komen. Hun enige vermoeden is dat het inderdaad opgelost wordt met een nieuwe CI+ module, die ik dan maar moet aanschaffen.

Heel jammer dit, die paar tientjes inkoopsprijs voor een module is schijnbaar belangrijker dan een ontevrede klant die niets meer met die tent te maken wilt hebben na er 700 euro uit te geven.

[ Voor 100% gewijzigd door useruser op 03-08-2016 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
TV zal wel Ziggo gecertificeerd zijn, hoewel dat ook eigenlijk niks zegt. Alleen vreemd dat die jou oude CI+ module niet slikt terwijl die op een andere TV wel werkt want dat lijkt het probleem te zijn.

Wat je kunt doen is of een nieuwere CI+ module kopen of een losse box nemen, dat werkt immers altijd. Of je brengt de TV terug en neemt een andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 11:26
useruser schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:58:
Net weer gesproken, BCC zegt,dat de medewerker nalatig geweest. Maar dat is geen reden om mij tegemoet te komen. Hun enige vermoeden is dat het inderdaad opgelost wordt met een nieuwe CI+ module, die ik dan maar moet aanschaffen.

Heel jammer dit, die paar tientjes inkoopsprijs voor een module is schijnbaar belangrijker dan een ontevrede klant die niets meer met die tent te maken wilt hebben na er 700 euro uit te geven.

De 6 beloften van BCC:
Altijd de beste prijs
Altijd het beste advies
Altijd de juiste keuze
Altijd het meeste gemak
Altijd de beste service
Altijd een duurzame keuze

Alleen belofte 1 hebben ze waargemaakt.
toon volledige bericht
Bij BCC geldt: ‘niet goed geld terug’

Als u niet tevreden bent kunt u tot 14 dagen na aankoop retourneren. Raadpleeg hiervoor onze algemene voorwaarden.
Kan je hier geen gebruik van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online

De 6 beloften van BCC:
Altijd de beste prijs
Altijd het beste advies
Altijd de juiste keuze
Altijd het meeste gemak
Altijd de beste service

toon volledige bericht
De vraag is wel in hoeverre er nu echt een probleem is. Voor mijn gevoel maak je het groter dan het is. Ja, je TV werkt uitstekend in combinatie met Ziggo via een CI-module. Daar heb je, door een aantal updates van het kabelnetwerk de afgelopen jaren, een recente CI-module voor nodig, versie 1.3 geldt hiervoor. Het was handig geweest als BCC dit had aangegeven, dan had je direct de module kunnen kopen of van de koop af kunnen zien. Ik vermoed echter dat dit voor andere TV's eveneens geldt (de 1.3 module) dus die had je sowieso moeten kopen. Dat Ziggo niks voor je doet vind ik logisch. Je hebt een TV gekocht die volgens hen niet gecertificeerd is. Dat deze prima werkt is desondanks mooi meegenomen.

Dus gewoon die paar tientjes aftikken voor de module en vervolgens van je TV genieten (en dat gaat zeker lukken want het beeld is fantastisch!).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teksetter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:44
Het komt vaker voor dat een bepaalde TV met een Smit/Neotion/Quantis module niet wil werken en andere merk/type weer wel.
Beste is een andere module lenen van iemand (buurman/familie/kennis) en even testen.
Bij testen met een andere module moet je wel je TV terugzetten naar fabrieksinstellingen en dan installatie weer starten.
1. installeer dtv zenders
2. na afronden van installatie voer je ci+ module in je tv.
3. tv moet je module direct detecteren. Ja = goed Nee = slecht.

Modules met 1.2 die zijn geupdate moeten prima werken.
Verschil tussen 1.2 en 1.3 modules is dat de 1.3 geschikt zijn voor interactief tv van ziggo.

Werkt het allemaal niet. Wel dan je tv terugbrengen. Tenzij je een digitale decoder wilt gebruiken met bv opname mogelijkheid. Denk dan aan een samsung c7140 of humax 5200. Wat prima werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:20
teksetter schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:41:
Modules met 1.2 die zijn geupdate moeten prima werken.
In principe wel, ja. Alleen biedt Ziggo die update al een jaar of twee niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
Zojuist langs gegaan bij BCC Amersfoort. Gesproken met een begripvolle verkoper die mij voor een leuke prijs een smit 1.3 module meegegeven. Zal zo even updaten of dit inderdaad de oplossing is :)

Hopelijk toch nog eind goed al goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teksetter
Er is geen grens aan updates en duur.
Ze dwingen je ook om over te stappen.
Nieuwe tv nieuwe module en dan gebruik van itv diensten.
Geld moet rollen.
hcQd schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:03:
[...]

In principe wel, ja. Alleen biedt Ziggo die update al een jaar of twee niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Lip schreef op zondag 31 juli 2016 @ 22:30:
[...]

Daarin zitten ook revisie verschillen, je kan oudere CI+ kaarten niet gebruiken met nieuwere CI+ televisies. Ik heb dit zelf op de harde manier ondervonden.
Ja oke, maar ik zei ook niet dat hij een 2e handsje moest doen, ik had het over een nieuwe,verse, halen.Lijkt mij dat je dan gewoon het nieuwste krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderinozie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04 01:27
Zelf een tijdje voor Ziggo in verkoop gestaan (nu niet meer, dus alsjeblieft geen klachten meer :+ ). Veel tv's van na 2013 pakken alleen de 1.3 ci+ modules.

Heel vaak klanten gekregen die in bijvoorbeeld 2010 een tv hebben gekocht samen met een module. Kopen in 2016 een nieuwe tv en dan werkt de module niet. Altijd het argument "ja maar de module werkte eerst wel! Dus daar is niets mis mee!" En vervolgens kreeg je als Ziggo de schuld dat de module niet werkte met de tv.

Wel jammer dat degene bij klantenservice Ziggo dat stelt. Naar mijn weten ondersteunen alle grote merken (Sony, Samsung, LG, Panasonic) vrijwel alle modellen Ziggo. Komt ook vaak voor dat een nieuwe serie tv nog niet door Ziggo is getest en dan de klantenservice medewerker maar stelt dat de tv het niet ondersteunt (helaas vaak zat meegemaakt dat dat gebeurde).

Woon je in oud upc gebied of oud Ziggo? Oud Ziggo misschien je pakket omzetten (als je al niet hebt gedaan) naar nieuwe pakketten en tegen weinig een module opgestuurd krijgen (maarja wel opsturen, duurt weer lang...). Ook dit hoorde de klantenservice medewerker toch wel te vertellen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• useruser
Nieuwe ci+ module is inderdaad de oplossing geweest. Alles werkt nu naar behoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
Zoals anderen het al eerder zeiden. Told you :)
Maar blij voor je dat je niet hoeft om te ruilen.

[ Voor 35% gewijzigd door teksetter op 01-08-2016 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-05 15:56
useruser schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 14:19:
Nieuwe ci+ module is inderdaad de oplossing geweest. Alles werkt nu naar behoren :)
En nu emotionele schadevergoeding eisen omdat je niet live naar Max hebt kunnen kijken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
Bij wie?
Ziggo, Sony, BCC?
mgizmo schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:46:
[...]

En nu emotionele schadevergoeding eisen omdat je niet live naar Max hebt kunnen kijken. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

445033

De 6 beloften van BCC:
Altijd de beste prijs
Altijd het beste advies
Altijd de juiste keuze
Altijd het meeste gemak
Altijd de beste service

toon volledige bericht
Heb precies dezelfde ervaring met een koelkast die volgens hen in een koude schuur kon en van de winter gewoon vrolijk ontdooide door te lage omgevingstemperatuur. Service? Nee hoor. Succes.

Ik zou alvast contact leggen met je rechtsbijstand. ;)

Edit: lees net dat ze jouw uiteindelijk wel hebben geholpen. Geniet van je tv!

[ Voor 3% gewijzigd door 445033 op 01-08-2016 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:19

M2M

medicijnman

Mijn ervaring met eigenlijk alle media zaken is dat als ik een vraag heb, die niet beantwoord kan worden door de medewerker. Waarom? Wij als tweakers weten met enige regelmaat minstens net zoveel als de verkoper. Die kan de vraag eventueel doorspelen aan de importeur maar handiger is om rechtstreeks de fabrikant te benaderen.

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teksetter
Maar laten we eerlijk zijn.
Eigenlijk is het schuld van BCC en Sony.
Want zij geven aan dat het Ci+ geschikt is.
Echter het is niet geschikt voor ieder merk Ci+ module.
Ik kom regelmatig tegen dat mensen toch net een andere merk module moeten kopen en aansluiten.
En dan werkt het wel.
Het is gewoon puur pech hebben.
Of het met een bepaalde batch/serie module te maken heeft is onbekend. Niemand zoekt het uit.
Maar als je een tweede module hiervoor heeft moeten kopen. Dan kun je het eigenlijk eerste terug inleveren. 14 dagen bedenktijd verhaald. Geen reden gewoon inleveren.
Dat rechtsbijstand is het ook niet waard.
Verspilling van tijd als je het mij vraagt.
BCC kan zeggen > het werkt toch met een Ci+ module
Sony kan ook zelfde zeggen.
We zeiden niet dat je een bepaalde merk/model moet gebruiken. We zeiden het werkt maar niet welk merk/model :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
teksetter schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 17:06:
Maar laten we eerlijk zijn.
Eigenlijk is het schuld van BCC en Sony.
Want zij geven aan dat het Ci+ geschikt is.
Echter het is niet geschikt voor ieder merk Ci+ module.
Ik kom regelmatig tegen dat mensen toch net een andere merk module moeten kopen en aansluiten.
En dan werkt het wel.
Het is gewoon puur pech hebben.
Of het met een bepaalde batch/serie module te maken heeft is onbekend. Niemand zoekt het uit.
Maar als je een tweede module hiervoor heeft moeten kopen. Dan kun je het eigenlijk eerste terug inleveren. 14 dagen bedenktijd verhaald. Geen reden gewoon inleveren.
Dat rechtsbijstand is het ook niet waard.
Verspilling van tijd als je het mij vraagt.
BCC kan zeggen > het werkt toch met een Ci+ module
Sony kan ook zelfde zeggen.
We zeiden niet dat je een bepaalde merk/model moet gebruiken. We zeiden het werkt maar niet welk merk/model :)
toon volledige bericht
Je kunt de schuld ook bij jezelf zoeken. In het Sony topic is de combi tussen Sony en Ziggo CI modules meer dan 100x besproken. Daarin staat exact welke merken en versies prina werken met alle modellen. In dit geval had dit een hoop gedoe kunnen voorkomen. Dat medewerkers van BCC en MM geen enkele inhoudelijke kennis hebben Is ondertussen ook wel redelijk bekend.

En het werkt prima nu. Dus waarom zou Sony of BCC iets verkeerds gezegd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
Je hebt natuurlijk ook een punt. Eerst onderzoeken of er bekende problemen zijn en dan pas aanschaffen. Maar jah. Ik ben blij voor hem dat het makkelijk is opgelost.
XeNeRgY schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 19:34:
[...]

Je kunt de schuld ook bij jezelf zoeken. In het Sony topic is de combi tussen Sony en Ziggo CI modules meer dan 100x besproken. Daarin staat exact welke merken en versies prina werken met alle modellen. In dit geval had dit een hoop gedoe kunnen voorkomen. Dat medewerkers van BCC en MM geen enkele inhoudelijke kennis hebben Is ondertussen ook wel redelijk bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• useruser
XeNeRgY schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 19:34:
[...]

Ja precies. Ik moet gewoon ieder fucking topic op tweakers gelezen hebben dan is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Sjah schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 13:06:
[...]

Ja oke, maar ik zei ook niet dat hij een 2e handsje moest doen, ik had het over een nieuwe,verse, halen.Lijkt mij dat je dan gewoon het nieuwste krijgt.
Mijn reactie was slechts bedoeld, als ondersteuning...

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Pagina: 1