Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Toro
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Ik wil misschien een Windowsphone aanschaffen alleen komt het OS nog steeds zoveel tekort?

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-10 19:28

Punkrocker

Mostly harmless

Nee hoor. Het OS komt niets te kort. Werkt prima.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
held123 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 18:53:
Ik wil misschien een Windowsphone aanschaffen alleen komt het OS nog steeds zoveel tekort?

Alvast bedankt.
Een beetje moeite doen om zelf op onderzoek te gaan mag ook wel hoor. Je kunt 100en reviews over WP vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:56
En daarnaast... Wat de ene "komt niets tekort" vind, kan aan de ander alsnog grote tekortkomingen laten zien. Oftewel: bedenk een wat je verwacht aan een OS en zoek op of WP daaraan voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-10 20:02
Voor mij schoot het erg tekort, voor andere is het ruim voldoende. Mijn moeder vindt het bijvoorbeeld een heerlijk OS, lekker simpel en apps gebruikt ze niet naast Whatsapp.

Kijk wat je wil en kijk of dat op W10 beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
OS komt niet echt iets te kort, het is eerder de weinige mainstream apps die beschikbaar zijn en/of onderhouden worden door ontwikkelaars.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:31
Windows als phone OS is prima, echter nauwelijks apps voor te krijgen. Whatsapp wel, maar veel banken apps zijn er niet voor bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:56
En dan ligt het er maar weer aan wat voor jou de "mainstream" apps zijn. Zijn dat de apps die opeens trending zijn? Denk aan Pokémon Go, Snapchat enzovoorts... Ja. Dan zeker. (Aan de andere kant heeft Windows (Mobile) inmiddels een betere 3rd party Tinder app dan iOS/Android)
Maar apps als WhatsApp, Facebook, Skype, Office, Outlook, Kaarten etc zijn er gewoon en werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ramon 73 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 20:24:
Windows als phone OS is prima, echter nauwelijks apps voor te krijgen. Whatsapp wel, maar veel banken apps zijn er niet voor bijvoorbeeld
Zoals?

Alle grote Nederlandse banken hebben gewoon een app, alleen is die app vaak beperkter dan die van Android of iOS.

Het OS zelf is prima, de release was een bugfest, maar, die zijn nu allemaal wel geplet.

Grootste punt blijft de apps, maar dat is echt persoonlijk. Zelf mis ik momenteel eigenlijk niks, maar er zullen mensen zijn die bijvoorbeeld Snapchat gaan missen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04:53
Concreet gezegd en naar het Jip en Janneke's vertaald.

Het O.S. op zich is weinig tot niets mis mee ( ongeacht of het een ietwat oudere 8.1 of een jongere win 10 toestel betreft ).
Het enige problematiek wat dit O.S. heeft is het gebrek aan bepaalde apps.
Als je Apps zoekt die niet geschreven zijn voor dit O.S. ja dan loop je inderdaad hier tegen aan.
En dat zijn nagenoeg alle zogeheten "hype"apps.
Denk bijvoorbeeld aan pokemon.
Apps komen vooralsnog nog steeds als eerste uit voor Android en iOS ( Apple ) en dan is het nog de vraag of een dergelijke app wel uit gaat komen voor Windows.
Voor de mindere appzuchtigen onder ons ( zoals mijn persoontje ) ondervindt daar geen hinder van,
ik kan bijvoorbeeld alles vinden wat ik nodig heb, maar dat hoeft voor een ander juist niet zo te zijn.
Een ieder heeft zijn eigen voorkeur aan apps.

Ik zou als ik jou was gewoon een lijst maken van welke apps je hebt of nog wil hebben en dan kijken of deze ook beschikbaar zijn voor Windows.

Whatsapp, Facebook en Messenger zijn sowieso aanwezig,
dit zijn toch wel de apps die in de top tien staan van de meeste gebruikers.
Tenminste bij de gebruikers die ik ken.

Kijk en vergelijk en maak van daar uit een beslissing.
Dan pas weet je zeker dat je een weloverwogen en een goede beslissing hebt gemaakt.
Ongeacht welk O.S. dat ook moge zijn.
Ik ga hier niet het ene verheerlijken en het ander de grond inboren.

Ben je in voor het gamen dan is Android/iOS gewoon een betere keuze dan Windows.
Bij iOS is de keuze heel gemakkelijk, Apple heeft maar een paar toestellen.
Maar bij Android krijg je weer te maken met welk merk/ toestel, welke Androidversie en natuurlijk komt het daar meer op de hardware aan dan bij Win 10.
Immers niet elk Android toestel kan Pokemon aan om maar iets te noemen ;-)

Dus in het kort.
Wat wil je er mee kunnen doen ( nu en in de nabije toekomst ) en welke apps heb je daarbij nodig.
En is dat mogelijk met de Windowstoestellen en zijn de benodigde apps daarvoor aanwezig.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 14:00

Renate1970

Lef is Leven

Kan me eigenlijk aansluiten bij Amadeus1966 Windows is een mooi OS maar anders. Als je nu al zonder de feiten op een rijtje te zetten vindt dat het te kort komt moet je het wel goed afwegen.

Ik ben vanaf het begin een Windows gebruiker en heb er absoluut geen spijt van, ben wel geen spelletjes mens op de telefoon.
Succes met je zoektocht.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
held123 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 18:53:

Alvast bedankt.
Op internet zijn genoeg ervaringen te vinden van Windows Phone, je kan je vraag dus eenvoudig zelf uitzoeken. De vraag hier stellen zonder context heeft dus weinig topicwaarde en het topic gaat dan ook op slot.

Mocht je na het lezen van ervaringen nog ergens in twijfelen, maak dan gerust een nieuw topic aan en stel gerichte vragen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.