GTX 980Ti, wijze beslissing met mijn Rig?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 15:57

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Topicstarter
Wat wil ik bereiken?
1080p gaming voor de komende aantal jaren op hoge settings. Daarnaast stream ik tegenwoordig weer wat meer en wil ik games goed kunnen opnemen voor YouTube.

Mijn Systeem
CPU: i7-4790K @4-4.4Ghz
GPU: AMD Radeon R9 290 4GB
Motherboard: ASRock Z97M Anniversary
Memory: 8GB DDR3
Kast: Groot genoeg
Voeding: 600W

Waarom denk ik aan een GTX 980Ti?
Een nieuwe GTX1080 is nog teveel voor mijn budget + wat overkill. Een GTX980Ti leek mij dan een goede oplossing. Ik heb geen overclock wensen en 4K interesseert mij voorlopig ook niet. Hoofdreden dat ik een upgrade wil is dat mijn scherm 144Hz draait en ik bij opnemen/streamen boven de 144 fps wil blijven. Nu zal dat niet met alle games kunnen, maar meer dan nu. Daarnaast kan ik bijvoorbeeld BF1 gaan streamen/opnemen en met 1080p gaan recorden i.p.v. 720p.

Dat is mijn doel in ieder geval en ik dacht dat de 980Ti daar wel geschikt voor was.

Wat kunnen jullie mij aanraden? Ik heb naar diverse kaarten gekeken, maar ik kom er nog niet helemaal uit welke het beste is voor mijn rig. In principe moet het passen, maar ik wil het toch zeker weten, voordat ik geld wegsmijt :+

Meer informatie nodig, ik geef het meteen! Alvast bedankt voor de hulp!

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over een GTX 1070 hoor ik je niet. Die is sneller dan een 980 Ti http://www.techspot.com/review/1182-nvidia-geforce-gtx-1070/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:06
*Meestal sneller

Maar dat neemt niet weg dat de 1070 sowieso de betere keus is, driver optimalistaties e.d. worden hier nog vol voor ontwikkeld. Om nu nog een 980Ti te kopen voor vergelijkbare prijs als een 1070 is niet handig.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties! Stom dat ik daar zelf niet aan dacht. Ik ga de 1070 eens onder de loep nemen!

Edit: Is het mogelijk dat mijn moederbord een bottleneck kan veroorzaken of is dat alleen met CPU/RAM/GPU verhoudingen?

[ Voor 35% gewijzigd door MisterChaoSs op 31-07-2016 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-09 21:26
Nee, je moederbord kan niet de bottleneck vormen. De driver optimalisaties van de 9xx serie is officieel al afgelopen, dus denk dat een 980Ti niet zo slim meer is op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Topicstarter
Top! Als alles past met moederbord e.d. dan ga ik er voor. Ik heb nu een R9 290 dus in principe moet het met voeding ook wel lukken lijkt mij. Zo nog even mijn kast openschroeven voor de zekerheid.

Zodra ik mn R9 verkocht krijg zal ik een 1070 gaan aanschaffen denk ik dan. Bedankt voor alle snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Volgens mij is er niet echt veel prestatiewinst te boeken bij een upgrade van een r290 naar een 1070. Enkel bij hogere resoluties. Zie ook hier

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:56
Misschien ook wel iets om rekening mee te houden : https://nl.hardware.info/...s-worden-legacy-producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Topicstarter
Hmmm, ik zit nu naar deze te kijken en die bevalt mij wel denk ik.

Heb nu 8 en 6 pins voeding in die R9 290 en zie dat er 6 en 2 pins voeding in die 1070 moeten, maar neem aan dat het ook gewoon met 2x4 of 1x8 kan toch?

Verder lijken mij de prestaties wel stuk beter dan de R9 290. Zag in een video van Jackfrags ook iets over een NVidea feature die helpt met lagloos opnemen o.i.d. vandaar dat ik, onder andere, naar het groene kamp wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een ander, maar bijkomend, voordeel van de GTX 1070 tegenover de GTX 980(Ti) is dat de GTX1070 ook zuiniger is in stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Topicstarter
Dat is helemaal goed nieuws. Mooier nieuws is nog dat ik mijn R9 290 nu verkocht heb en ik dus echt kan gaan bestellen!

Nog even voor de zekerheid: Ik zie nu niets over het hoofd wat problemen kan veroorzaken toch?
Voeding: 600
Moederbord moest ook lukken
Kast groot genoeg
Aansluitingen voor monitoren kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wat voor voeding?

Sowieso is 600w overkill, met de nieuwe videokaarten is zelfs 450w nog wel erg ruim, dus 600w is gekkenwerk, maar de vraag is natuurlijk ook welke kwaliteit die voeding heeft. Zonde om er een bleh-voeding in te doen.

Overigens, dat opnemen kan AMD ook, alleen heeft AMD er geen mooie naam voor, en Nvidia wel met Shadowplay.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Topicstarter
Jackfrags had het nog over een andere encoder in OBS, maar het zal inderdaad weinig schelen.

Die 600W voeding is inderdaad niet van de meest geweldige kwaliteit, maar gewoon een middenmode van Silverstone?

Zal ik dan voor deze van Gigabyte gaan of deze van Palit?

[ Voor 37% gewijzigd door MisterChaoSs op 01-08-2016 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 10:05
Arator schreef op zondag 31 juli 2016 @ 20:38:
Volgens mij is er niet echt veel prestatiewinst te boeken bij een upgrade van een r290 naar een 1070. Enkel bij hogere resoluties. Zie ook hier
In echte game benchmarks op 'slechts' full hd is de 1070 gemiddeld 90% sneller dan de 290, dat lijkt mij een forse verbetering:
https://nl.hardware.info/...o-gpu-prestatiescore-2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Philpend schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:43:
[...]

In echte game benchmarks op 'slechts' full hd is de 1070 gemiddeld 90% sneller dan de 290, dat lijkt mij een forse verbetering:
https://nl.hardware.info/...o-gpu-prestatiescore-2016
Daarom moet je ook niet kijken naar een site als GameDebate. Die pakken gewoon raw-specs en hun "2 is beter dan 1 dus die met 2 is beter" aanpak werkt IRL gewoon niet zo.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 10:05
Zelfde met sites als cpuboss en gpuboss. Appels met peren vergelijken en dan de conclusie trekken dat de peer de betere appel is..... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Philpend schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:02:
Zelfde met sites als cpuboss en gpuboss. Appels met peren vergelijken en dan de conclusie trekken dat de peer de betere appel is..... 7(8)7
De enige site die je er wel redelijk goed op kan nahouden is Userbenchmark. http://www.userbenchmark.com/

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Topicstarter
Allereest iedereen bedankt voor de julp, de kaart zit er in en werkt perfect!

Echter, nu ik die nieuwe kaart er in heb, werkt mijn achterste fan van mijn kast niet meer. Hij zit nog gewoon in het moederbord, maar hij gaat niet meer aan. Eerste keer dat ik de PC opstartte met de 1070 er in startte hij even en daarna stopte hij met draaien.

Hopelijk heeft iemand een idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Temperatuur gestuurd fan profiel in de BIOS misschien?!, Stekker even opnieuw inpluggen!?, Stekker even in een andere header proberen!?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Topicstarter
Stekker opnieuw geprobeerd, direct in voeding geprobeerd, bios zegt Chassis Fan #1 N/A.

Alles duidt er op dat er een kabeltje kapot is, want de front fan zit in de voeding en die werkt wel gewoon...

Morgen dan maar weer een tripje naar Alternate, gok ik zo :)

[ Voor 13% gewijzigd door MisterChaoSs op 02-08-2016 21:12 ]

Pagina: 1