Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop (BTO?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben dit weekend gaan zoeken in de shops achter een nieuwe laptop. Wat mij opviel is de prijs tegenover de hardware die je soms maar krijgt?

Dan ben ik bij BTO terechtgekomen, deze bieden duidelijk iets meer prijs/kwaliteit (vind ik)
Ik lees ook goeie ervaringen van andere klanten.

Mijn budget is 1000€ zonder BTW. En nou had ik graag hiervoor het maximum gezien, wie niet O-) ?

Vereisten zijn:
Niet groter dan 15" of 15,6"
SSD 240/250GB
16GB RAM

Qua processor en GPU ken ik er niet zoveel van...
Zelf had ik deze gevonden : https://www.bto.eu/bto-x-book-15cl73.html
Met de High Contrast Screen upgrade, 250 SSD samsung evo, 16gb corsair en betere koelpasta.
Is de CPU en GPU voldoende voor multimedia gebruik?

Gamen is zeer sporadisch, team fortress enzo...niks veeleisend.
Komt op 977€ excl. btw.

Bedankt voor de tips alvast :)

edit: batterij en mobiliteit doet er niet zoveel toe.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2016 15:40 ]

• Ghostier
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-10 09:29
BTO is vooral kwaliteit-Service. Prijs kwaliteit zal je vooral bij de grote brands krijgen. Maar dan kun je niet even langs om het te laten repareren. 6700HQ is snel genoeg, en je hebt met een xtra gpu, zoals de 950m wat extra grafische kracht. Zelf vind ik de meeste laptops(met i5 of i7 skylake cpu's) tegenwoordig voldoende voor standaard multimedia gebruik. Als je iets zoekt voor grafisch toepassingen, zoals videobewerking etcetera, dan wordt een krachtiger GPU, als desktopvervanger wel een vereiste.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
BTO prijzen zijn standaard zonder een Windows licentie, om goed te vergelijken moet je die er nog even bij optellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ghostier schreef op zondag 31 juli 2016 @ 20:27:
BTO is vooral kwaliteit-Service. Prijs kwaliteit zal je vooral bij de grote brands krijgen. Maar dan kun je niet even langs om het te laten repareren. 6700HQ is snel genoeg, en je hebt met een xtra gpu, zoals de 950m wat extra grafische kracht. Zelf vind ik de meeste laptops(met i5 of i7 skylake cpu's) tegenwoordig voldoende voor standaard multimedia gebruik. Als je iets zoekt voor grafisch toepassingen, zoals videobewerking etcetera, dan wordt een krachtiger GPU, als desktopvervanger wel een vereiste.
Even snel langsgaan...tja in woon in België :P Maar op zich dus geen slechte keuze? Videobewerking etc zal nooit van toepassing zijn.
Ernemmer schreef op zondag 31 juli 2016 @ 21:17:
BTO prijzen zijn standaard zonder een Windows licentie, om goed te vergelijken moet je die er nog even bij optellen.
Deze heb ik al in bezit.
Heb nu wel niet gekeken of deze effectief geleverd kunnen worden zonder windows.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2016 07:47 ]

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2016 @ 15:36:

Qua processor en GPU ken ik er niet zoveel van...
Zelf had ik deze gevonden : https://www.bto.eu/bto-x-book-15cl73.html
Met de High Contrast Screen upgrade, 250 SSD samsung evo, 16gb corsair en betere koelpasta.
Is de CPU en GPU voldoende voor multimedia gebruik?

Gamen is zeer sporadisch, team fortress enzo...niks veeleisend.
Komt op 977€ excl. btw.

Bedankt voor de tips alvast :)

edit: batterij en mobiliteit doet er niet zoveel toe.
Hoe komt je op die 977 euro?
Als ik die link van jou pak en daar jouw aanpassingen op doe kom ik op iets van 1059 ex BTW.
Overigens zo goedkoop is het ook weer niet, voor dat geld zijn er ook andere opties.
Enige voordeel is dat je geen windows erbij hoeft te nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Arjant2 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:19:
[...]

Hoe komt je op die 977 euro?
Als ik die link van jou pak en daar jouw aanpassingen op doe kom ik op iets van 1059 ex BTW.
Overigens zo goedkoop is het ook weer niet, voor dat geld zijn er ook andere opties.
Enige voordeel is dat je geen windows erbij hoeft te nemen.
Kan wel zijn dat ik een optie extra had vermeld zonder deze toe te passen in de configurator. 1059 zal idd kloppen.

Over welke alternatieven spreken we hier? Want ik zie net een HP in de laptop best buy van augustus met zeer gelijkaardige specs voor 1600 € (BTW inc) :X ?

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
https://tweakers.net/cate...Gv-998ypY5oJD7xqdPBHrtX4B

Rekening houdend met het feit dat er dus geen windows op die BTO zit.
Dit zijn allemaal laptops inclusief Windows licentie.

OF deze bijvoorbeeld, zit dan maar 8GB geheugen in, maar die kan je zelf er wel bij zetten, ben je nog een stuk goedkoper uit.

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK (80NV00HMMH)

[ Voor 28% gewijzigd door Arjant2 op 01-08-2016 13:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Arjant2 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 13:19:
https://tweakers.net/cate...Gv-998ypY5oJD7xqdPBHrtX4B

Rekening houdend met het feit dat er dus geen windows op die BTO zit.
Dit zijn allemaal laptops inclusief Windows licentie.

OF deze bijvoorbeeld, zit dan maar 8GB geheugen in, maar die kan je zelf er wel bij zetten, ben je nog een stuk goedkoper uit.

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK (80NV00HMMH)
Bij beide zit er idd een windows licentie bij, ik krijg er wel meer opslag voor (HDD) maar de SSD gaat van 240/250 naar 128GB. Opslag heb ik niet zo nodig, 240 SSD is ideaal.

Als ik dan puur naar merk en service moet kijken, waar gaat de voorkeur dan naar uit? Met alle 3 heb ik eigenlijk geen ervaring...
Keuze zou eerder tussen de Asus en BTO liggen dan.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Er zijn ook Y700s met SSD only, Je zit dan wel op 8GB weer maar die kan je ook weer makkelijk zelf vervangen.

Deze bijv:

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK 80NV00PJMH
en ze zijn er ook met 512GB SSD
Pagina: 1