Ik ben mijn truecrypt volumes aan het converteren naar LUKS en loop tegen een vreemd probleem aan. Ik kan via de command line files in het versleutelde volume zetten maar niet via de gnome/nautilus.
Ik heb kluis.img gemaakt met dd vanuit /dev/urandom. Vervolgens als root:
En dan als me:
Er wordt dus een lege file "test" gemaakt. Maar kopieren of een directory maken in de GUI lukt niet. Heel vreemd. Iemand een idee?
Inmiddels blijkt dat ik wel files kan maken door een bestand vanuit gedit/libreoffice op te slaan. Het lijkt een nautilus probleem dus.
Ik heb kluis.img gemaakt met dd vanuit /dev/urandom. Vervolgens als root:
cryptsetup -v luksFormat kluis.img cryptsetup open --type luks kluis.img data mkfs.ext4 /dev/mapper/data mount /dev/mapper/data /mnt/ chown me:me /mnt/ ls -ld /mnt/ drwxr-xr-x 3 me me 4096 jul 31 14:21 /mnt/
En dan als me:
touch /mnt/test ls -l /mnt/ total 16 drwx------ 2 root root 16384 jul 31 14:10 lost+found -rw-r--r-- 1 me me 0 jul 31 14:21 test
Er wordt dus een lege file "test" gemaakt. Maar kopieren of een directory maken in de GUI lukt niet. Heel vreemd. Iemand een idee?
Inmiddels blijkt dat ik wel files kan maken door een bestand vanuit gedit/libreoffice op te slaan. Het lijkt een nautilus probleem dus.