Toon posts:

SSD vs. Usb stick

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet dat er zo veel verschil zat in de overdrachtssnelheid van usb sticks..

Samsung heeft bv sticks van:

Schrijven (max.)
45 MB/s
Lezen (max.)
130 MB/s

Lexar:

Schrijfsnelheid
270 MB/s
Leessnelheid
400 MB/s

Komt dicht bij de SSD's

Maar ik kan bv mijn externe 128gb ssd van sumsung niet aansluiten op mijn smarttv van samsung
Hij ziet em niet, usb sticks van 128gb wel.

Dus aangezien ik met videobewerking bezig ben en met grote besrtanden te maken heb, zit ik te twijfelen wat nu het beste is.

SSD om makkelijk bestanden over te zetten en in tv's te pluggen (werkt dus niet overal)

Of usb.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:08
Waar hecht je meer waarde aan? Dat zal je zelf moeten bepalen. Als je vaak in tv's in wilt pluggen, dan zal je voor USB-stick moeten gaan.

The devil is in the details.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Er zit veel verschil in ja, maar let ook op de aansluiting.
Ook voor usb3 heb je langzame en snelle sticks.
Dan moet de tv dit nog ondersteunen.

Dus, er zijn veel verschillen tussen usb sticks en
een usb stick is weer heel wat anders dan een SSD.

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn de verschillen dan?

En ja de tv heeft geen usb 3.0 nodig want er wordt niets overgezet, maar simpel gestreamd.

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
wear leveling is de grootste waarschijnlijk. USB sticks houden er over het algemeen niet van dat je het zelfde bestand constant overschrijft, dan gaan die cellen op die plek sneller stuk terwijl de rest van de USB stick prima is.
SSD's houden dit bij en verspreiden die dingen rond om er voor te zorgen dat de cellen ongeveer even snel slijten.

Is het niet gewoon een probleem met je file format? Is je ssd geformatteerd op NTFS en je usb stick op fat32 bijvoorbeeld?

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou ook kunnen

Verwijderd

Topicstarter
Maar je zou dus aanraden om niet voor usb maar voor ssd te gaan

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
Hangt er vanaf, voor af en toe grote video files erop zetten en deleten kan een USB stick prima werken, zeker als je er geen problemen mee hebt om even te wachten om het er op te kopieren.

Het is niet zo alsof je een applicatie constant kleine logfiles er naar laat schrijven wat veel dodelijker is.

Verwijderd

Topicstarter
Ja daarom.

En die P20 usb sticks van lexar zijn rete snel (voor een usb stick)

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-12-2025
Technisch is er weinig verschil tussen een USB-stick en een SSD. Een SSD bevat (meestal) betere kwaliteit NAND-cellen en vooral véél geavanceerdere controllers. Dat gezegd hebbende, komen de twee steeds dichter bij elkaar. Een USB-stick van goeie kwaliteit doet bijvoorbeeld ook gewoon wear-leveling etc.

Het verschil in jouw geval is waarschijnlijk de drivers. De SSD zal in een enclosure zitten die een USB-SATA controller bevat waar de TV geen driver voor heeft, terwijl de driver voor generieke USB-flashdrivers wel aanwezig is.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een samsung ssd met usb 3.0 aansluiting..

http://www.ssdcenter.nl/p...rtable-ssd-t3-250-gb.html

En het is trouwens een 250gb schijf, misschien ligt het daar aan?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2016 14:46 ]

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:37
Ik zou eens kijken naar het bestandssysteem. Waarschijnlijk wil je tv exFat lezen en geen ntfs.

Wikipedia: exFAT

Als je dat ding in Windows formateert, dan krijg je standaard NTFS. Bij een USB-stick kun je kiezen tussen NTFS of exFat (en FAT32, maar alleen als je stick klein genoeg voor FAT32 is).

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
en waarom niet een sdd in je laptop en een chromecast in je tv?

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

Pagina: 1