Stadsverwarming isoleren/uitzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 09:10

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik woon in een appartement met stadsverwarming, en ondans het feit dat ik heel blij was van het feit dat ik de afgelopen winter niet heb hoeven verwarmen (alle radiatoren dicht) werd ik toch opgeschrikt door de eindafrekening. Ik heb gewoon alsnog 18 GJ aan warmte verbruikt. Ik kan me alleen maar voorstellen dat dit komt door de buizen die door de meter- en bergkast lopen.

Met name die in de bergkast lijken niet geisoleerd en dit hok is ook inderdaad altijd warm.

Verdeelstation

Ook de meterkast is warm, maar hier valt niet zo veel meer te isoleren volgens mij:

Meterkast

Ik heb voorlopig de twee rode kranen (op de foto rechtsboven) dichtgedraaid, ik neem aan dat ik daarmee mijn systeem effectief heb afgekoppeld van het net, maar voor de winterperiode wil ik toch graag advies hoe ik de warmte in de buizen houd, in plaats van in de meterkast.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:50
SeatRider schreef op zondag 31 juli 2016 @ 13:44:
Ik kan me alleen maar voorstellen dat dit komt door de buizen die door de meter- en bergkast lopen.
Op welke manier maak je warm tapwater, gaat dat buiten de stadsverwarming om? Anders kan dat mogelijk een gedeelte van je verbruik verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt er een kastje omheen bouwen met isolatie aan de binnenkant.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 00:20
weet je zeker dat ze gebruik van je complex niet gewoon op een hoop gooien en dan delen door aantal bewoners?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Lijkt erop dat je inderdaad betaalt voor het onvrijwillig verwarmen van je meterkast en bergkast. Ik heb ooit ook stadsverwarming gehad en moet eerlijk zeggen, dat ik blij ben dat ik er vanaf ben. De bemetering is zo ondoorzichtig als het maar kan en ik had dus ook verbruik op een radiator die nooit aan stond. Bij ons werd verbruik gemeten op de radiatoren. Dat was blijkbaar te ingewikkeld om uit te leggen, maar het klopte echt wel volgens de leverancier. Het zou goedkoper moeten zijn dan zelf stoken, maar ik ben er inmiddels wel achter dat dat een fabeltje is.

Toen de VvE ook nog eens besloot om de pompen ''s nachts uit te zetten en we dus ''s ochtends in een koud huis zaten zonder verwarming, heb ik besloten dat ik nooit meer stadsverwarming wilde. De VvE werd overigens vrij snel op de vingers getikt, want de verwarming afsluiten is verboden. Iedereen heeft ten alle tijden recht op verwarming, dus ook voor 6 uur ''s ochtends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:44

YellowCube

Wait...what?

SeatRider schreef op zondag 31 juli 2016 @ 13:44:
Ik woon in een appartement met stadsverwarming, en ondans het feit dat ik heel blij was van het feit dat ik de afgelopen winter niet heb hoeven verwarmen (alle radiatoren dicht) werd ik toch opgeschrikt door de eindafrekening. Ik heb gewoon alsnog 18 GJ aan warmte verbruikt. Ik kan me alleen maar voorstellen dat dit komt door de buizen die door de meter- en bergkast lopen.

Met name die in de bergkast lijken niet geisoleerd en dit hok is ook inderdaad altijd warm.

[afbeelding]

Ook de meterkast is warm, maar hier valt niet zo veel meer te isoleren volgens mij:

[afbeelding]

Ik heb voorlopig de twee rode kranen (op de foto rechtsboven) dichtgedraaid, ik neem aan dat ik daarmee mijn systeem effectief heb afgekoppeld van het net, maar voor de winterperiode wil ik toch graag advies hoe ik de warmte in de buizen houd, in plaats van in de meterkast.
18 GJ was, in de tijd dat ik in een appartement met sv woonde zo'n beetje mijn normale gebruik.
Als jij dat haalt zonder je radiatoren open te hebben gehad, dan is er iets bijzonders aan de hand want volgens mij krijg je die hoeveelheid echt niet weg middels wat verlies in buizen (let wel, als je radiatoren niet open staan, dan stroomt er feitelijk ook niet heel veel door die buizen).

En let er verder even op dat alles voor de meter niet van jou maar van het betreffende energiebedrijf is.
Dat je niet gezeik krijgt omdat je aan "hun" kranen gezeten hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door YellowCube op 31-07-2016 14:10 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Nielson schreef op zondag 31 juli 2016 @ 13:52:
[...]
Op welke manier maak je warm tapwater, gaat dat buiten de stadsverwarming om? Anders kan dat mogelijk een gedeelte van je verbruik verklaren.
Volgens mij is dat buiten de stadsverwarming om, daar kreeg ik ook een aparte rekening voor (in m3).
Crazyanz schreef op zondag 31 juli 2016 @ 14:00:
weet je zeker dat ze gebruik van je complex niet gewoon op een hoop gooien en dan delen door aantal bewoners?
Ja, op foto 1 zie je mijn eigen meter (in GJ).

[ Voor 27% gewijzigd door SeatRider op 31-07-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:43

paQ

nee, dat is alleen je water.
Het verwarmen van tapwater gaat ook via de wisselaar. (Hoe krijg je anders warm water)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:44

YellowCube

Wait...what?

SeatRider schreef op zondag 31 juli 2016 @ 14:10:
[...]

Volgens mij is dat buiten de stadsverwarming om, daar kreeg ik ook een aparte rekening voor (in m3).
vziw weet is dat apart van je verwarming.
die vierkante kast (ultraheat) is de meter waar jij de 18GJ vanaf gelezen hebt en die is enkel voor je verwarming.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Met dichtgedraaide verwarmingsbuizen (rode kraantjes) heb ik nog steeds warm water, maar de GJ teller is sindsdien niet meer opgelopen. En het verdeelstation is inmiddels al behoorlijk afgekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:47
paQ schreef op zondag 31 juli 2016 @ 14:11:
nee, dat is alleen je water.
Het verwarmen van tapwater gaat ook via de wisselaar. (Hoe krijg je anders warm water)
Volgens mij komt dat bij hem apart binnen.

Onderin de meterkast zien we dan van voor naar achter:
- Koud tapwater (met een meter)
- Warm tapwater (geïsoleerde leiding, ook met een meter)
- Aanvoer stadsverwarming (met digitale meter)
- Afvoer stadsverwarming

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:43

paQ

hmmm ja dit is wel een aparte installatie

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
paQ schreef op zondag 31 juli 2016 @ 14:22:
hmmm ja dit is wel een aparte installatie
Met dank aan Eneco. Maar wat is hier apart aan? Geen warmtewisselaar, maar aparte aanvoer van warmwater? Misschien zit de warmtewisselaar wel centraal beneden voor het hele blok?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:36
Maar de vraag is: hoe wordt er gefactureerd? Komt er ieder jaar iemand de meterstand van de GJ teller opnemen?

Toen ik nog stadsverwarming had werd in eerste instantie alle kosten met het hele blok gedeeld. Tot er een huurder campagne ging voeren en het voor elkaar kreeg dat op iedere verwarming een metertje werd geinstalleerd, zodat het individueel bemeterd werd.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ramon schreef op zondag 31 juli 2016 @ 14:29:
Maar de vraag is: hoe wordt er gefactureerd? Komt er ieder jaar iemand de meterstand van de GJ teller opnemen?

Toen ik nog stadsverwarming had werd in eerste instantie alle kosten met het hele blok gedeeld. Tot er een huurder campagne ging voeren en het voor elkaar kreeg dat op iedere verwarming een metertje werd geinstalleerd, zodat het individueel bemeterd werd.
Ik geef zelf 1x per jaar de meterstand door, dus verbruik wordt gefactureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-06 17:29
Die meter meet de in- en uitgangstemperatuur en de hoeveelheid water. Als jij inderdaad altijd je radiatoren dicht hebt, zou hij gewoon 0 aan moeten geven. Weet je zeker dat er niet ergens iets open staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
MikeN schreef op zondag 31 juli 2016 @ 16:34:
Die meter meet de in- en uitgangstemperatuur en de hoeveelheid water. Als jij inderdaad altijd je radiatoren dicht hebt, zou hij gewoon 0 aan moeten geven. Weet je zeker dat er niet ergens iets open staat?
Nou zoals ik al zei, het verdeelstation in de bergkast is gloeiend heet en lekt op die manier de hele dag door warmte:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LrqYXqPO2nwYlYQ6LYVRoybj/full.jpg

Of wordt dit alleen heet als er daadwerkelijk doorstroming is?

Wel opvallend, ik heb in huis 9 radiatoren, en ik zie hier 10 aansluitingen. Wellicht werd de 10e gebruikt door een WTW-installatie, maar die is vorig jaar verwijderd/afgedopt. Zou dit niet goed gegaan zijn?

[ Voor 21% gewijzigd door SeatRider op 01-08-2016 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Is dat niet gewoon een kwestie van die rode kraan achter die Landys+Gyr meter dichtdraaien als je geen verwarming nodig hebt?

Dat gezegd hebbende met alle radiatoren dicht zie ik ook niet hoe er nog doorstroming zou kunnen zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeR op 01-08-2016 09:21 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Bij ons ook stadsverwarming. Ook 18 Gj uit mijn hoofd. Verbruiken volgens mij niet zoveel, maar toch mogen we zo'n 80 euro per maand neer tikken (terwijl we beide 40 uur werken). Tevens betaal je een shitload aan 'vastrecht'. Stadsverwarming ZOU goedkoper moeten zijn, maar niets is minder waar helaas. Eneco wrijft 'r in dr handjes. Bloedzuigers.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
CyBeR schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:18:
Is dat niet gewoon een kwestie van die rode kraan achter die Landys+Gyr meter dichtdraaien als je geen verwarming nodig hebt?
Dat heb ik dus nu gedaan, en nu is de boel koud en geeft de GJ-meter ook geen afname maar aan. Probleem voor nu dus opgelost, totdat het straks kouder wordt wellicht.
Dat gezegd hebbende met alle radiatoren dicht zie ik ook niet hoe er nog doorstroming zou kunnen zijn.
Nee tenzij iemand de WTW installatie bij het verwijderen gewoon heeft doorverbonden ipv aan 2 kanten heeft afgedopt. Of zit de WTW installatie niet op dat 10-voudige verdeelstation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
SeatRider schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:26:
[...]Dat heb ik dus nu gedaan, en nu is de boel koud en geeft de GJ-meter ook geen afname maar aan. Probleem voor nu dus opgelost, totdat het straks kouder wordt wellicht.

[...]Nee tenzij iemand de WTW installatie bij het verwijderen gewoon heeft doorverbonden ipv aan 2 kanten heeft afgedopt. Of zit de WTW installatie niet op dat 10-voudige verdeelstation?
Mooi, hou die kraan zo lang mogelijk dicht.

WTW? Dat betekend normaal gesproken Warmte Terug Win installatie. Waar heeft die een warmte toevoer voor nodig?

Maar heb je soms vloerverwarming? Anders heb ergens toch een 10e radiator oid. Hou alle radiatoren dicht en doe de hoofdkraan weer even open. Hou in de gaten welke aansluiting op de verdeler het snelste heet word. Hoofdkraan dicht. 10e aansluiting op de verdeler een kraan tussen zetten, even doorspoelen en daarna in het vervolg dicht. Of eventueel afdoppen.
En vergeet geen leidingisolatie om die verdeler te doen. (zit je in de omgeving van Amsterdam? Doe een DM)

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
onetime schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 22:55:
[...]

Mooi, hou die kraan zo lang mogelijk dicht.

WTW? Dat betekend normaal gesproken Warmte Terug Win installatie. Waar heeft die een warmte toevoer voor nodig?
Geen idee hoe zo'n ding werkt, maar ik dacht dat die misschien warmte terugwint uit de afgezogen lucht, en dat teruggeeft aan de CV, via dat verdeelstation?
Maar heb je soms vloerverwarming?
De enige vloerverwarming waar ik me bewust van ben, is die van de buizen die tussen de meterkast en de bergkast lopen (die dikke die van/naar het verdeelstation lopen). Die zorgen ervoor dat de vloer op dat punt ook warm wordt.

Meer serieus: als er ergens vloerverwarming zit, neem ik aan dat ik die ook aan of uit moet kunnen zetten.
Anders heb ergens toch een 10e radiator oid. Hou alle radiatoren dicht en doe de hoofdkraan weer even open. Hou in de gaten welke aansluiting op de verdeler het snelste heet word. Hoofdkraan dicht. 10e aansluiting op de verdeler een kraan tussen zetten, even doorspoelen en daarna in het vervolg dicht. Of eventueel afdoppen.
Dat is wel een goede tip. Maar eigenlijk wil ik ook graag weten waar die 10e afnemer zit, zodat ik mogelijk de verhuurder hierop kan aanspreken en/of een deel van de teveel betaalde warmte kan terugvorderen.
En vergeet geen leidingisolatie om die verdeler te doen. (zit je in de omgeving van Amsterdam? Doe een DM)
Nee omgeving 010. Ik dacht sowieso aan leidingisolatie om de verdeler en de aan-/afvoerbuizen, maar misschien is een kastje om het geheel wel veel makkelijker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Het mysterie van de 10e radiatoraansluiting is opgelost, die gaat inderdaad naar de kast waar de WTW installatie zit, maar is netjes afgedopt (en niet kortgesloten dus).

Dat betekent dat ik volgens mij nu alleen nog het volgende kan doen: rode kraantjes weer openzetten, en kijken bij welke radiator de aansluiting alsnog warm wordt. Wellicht is er 1 radiator waarvan de kraan niet helemaal goed afsluit, waardoor deze permanent lauw wordt, en dus zorgt voor doorstroming in het hele systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FavouriteSongs
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-05 16:43
NeFoRcE schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:22:
Bij ons ook stadsverwarming. Ook 18 Gj uit mijn hoofd. Verbruiken volgens mij niet zoveel, maar toch mogen we zo'n 80 euro per maand neer tikken (terwijl we beide 40 uur werken). Tevens betaal je een shitload aan 'vastrecht'. Stadsverwarming ZOU goedkoper moeten zijn, maar niets is minder waar helaas. Eneco wrijft 'r in dr handjes. Bloedzuigers.
80 euro per maand is niet veel; ik betaal 110 euro per maand voor anderhalve student.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

FavouriteSongs schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:57:
[...]

80 euro per maand is niet veel; ik betaal 110 euro per maand voor anderhalve student.
80 euro per maand is bizar veel voor alleen verwarming, zeker voor een appartement. Ik betaal nog geen 110 euro per maand voor gas en elektra voor een tussenwoning. Als ik de afschrijving en het onderhoud van de ketel meereken, dan kom ik op maximaal 130 per maand.

Er is altijd iemand thuis en we beknibbelen niet op energieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

FavouriteSongs schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:57:
[...]

Mja, weet niet precies waar je woont, maar wij wonen in een 110m2 appartement met allemaal woningen om ons heen. Van april - oktober is de temperatuur áltijd boven de 20 graden in ons huis (verwarming uit dus). Met warme dagen zelfs 27 (zweten!). Dan vind ik gemiddeld gezien 80 nog best veel... Tevens douchen we kort (hooguit paar minuten) en zitten we nooit in bad.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FavouriteSongs
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-05 16:43
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:05:
[...]

80 euro per maand is bizar veel voor alleen verwarming, zeker voor een appartement. Ik betaal nog geen 110 euro per maand voor gas en elektra voor een tussenwoning. Als ik de afschrijving en het onderhoud van de ketel meereken, dan kom ik op maximaal 130 per maand.

Er is altijd iemand thuis en we beknibbelen niet op energieverbruik.
Ah, alleen verwarming, dat had ik gemist. Bij mij zit er ook gas bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ramon schreef op zondag 31 juli 2016 @ 14:29:

Was het dan niet mogelijk om één centrale meter zoals deze ultraheat hier te gebruiken?
De warmtewet noemt die radiator krengen ook kosten verdelers, en de ultraheat een meter.
(geijkt volgens de metereologie wet...)
SeatRider schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:52:
Het mysterie van de 10e radiatoraansluiting is opgelost, die gaat inderdaad naar de kast waar de WTW installatie zit, maar is netjes afgedopt (en niet kortgesloten dus).

Dat betekent dat ik volgens mij nu alleen nog het volgende kan doen: rode kraantjes weer openzetten, en kijken bij welke radiator de aansluiting alsnog warm wordt. Wellicht is er 1 radiator waarvan de kraan niet helemaal goed afsluit, waardoor deze permanent lauw wordt, en dus zorgt voor doorstroming in het hele systeem.
De warmte terug win was waarschijnlijk gecombineerd met lucht na-verwarming. klopt

[ Voor 34% gewijzigd door onetime op 03-08-2016 12:27 ]

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Update. Ik heb na twee maanden de verwarming helemaal dicht te hebben gehad de boel weer opengedraaid, en inderdaad, van de 10 aansluitingen werd er 1 direct warm, blijkbaar loopt daar dus heet water doorheen. Daarna de radiatoren gecontroleerd en bleek de radiator in de badkamer de boosdoener. Ik heb daar dus de digitale thermostaatkraan vervangen door de originele, maar vooralsnog lijkt hij warm te blijven (het aansluitblok dus). Dat betekent dus dat ik iets heb om mee naar de verhuurder te gaan. Ik hoop dat ik iets kan verzinnen om deze ene radiator even uit de loop te halen, want de GJ-teller draait alweer rondjes nu.

[ Voor 13% gewijzigd door SeatRider op 14-10-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:38
we hebben ook stadsverwarming en hadden op de ketel een zgn. comfortstand.
Die zorgde ervoor dat als je warmwater wilde tappen je niet zo lang hoefde te wachten.
Die hebben we uitgezet en scheelt toch weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
reller schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:52:
we hebben ook stadsverwarming en hadden op de ketel een zgn. comfortstand.
Die zorgde ervoor dat als je warmwater wilde tappen je niet zo lang hoefde te wachten.
Die hebben we uitgezet en scheelt toch weer.
Wat voor ketel heb je dan icm stadsverwarming? Het één lijkt mij het ander uit te sluiten namelijk :).

Ik heb dit aansluitblok dus: http://www.bad-pirat.com/...chlussarmatur-ohne-blende. Kan ik die ergens handmatig dichtdraaien? Er zitten 2 inbusgaatjes aan de bovenkant. Ben als de dood dat als ik iets open/dichtdraai dat er ineens kokend heet water uit spuit :).

Edit: hee, dit kan mijn probleem ook wel eens zijn: http://www.gutefrage.net/...-zweirohbetrieb-umstellen . Nu nog de schroef vinden waarmee ik dat kan inregelen.

Edit2: schroef gevonden, heb 'm zojuist omgeschakeld. Even kijken of ie nu weer afkoelt.

[ Voor 15% gewijzigd door SeatRider op 14-10-2016 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SeatRider schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:56:
Edit2: schroef gevonden, heb 'm zojuist omgeschakeld. Even kijken of ie nu weer afkoelt.
Is het niet makkelijker om te kijken of de meter stopt met draaien?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Raven schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:51:
[...]

Is het niet makkelijker om te kijken of de meter stopt met draaien?
Draaien was figuurlijk bedoeld, het is een digitale meter. Maar inderdaad, dat is misschien ook een goede graadmeter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

I know, maar ik ben draaiende meters gewend, hier hebben we nog geen digitale meters :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:38
SeatRider schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:56:
[...]

Wat voor ketel heb je dan icm stadsverwarming? Het één lijkt mij het ander uit te sluiten namelijk :).

ja klopt, ik zeg ketel omdat het er precies uitziet als een "gewone" cv ketel.

ik heb het over deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Overigens is het probleem hiermee inderdaad opgelost. Alles blijft nu netjes koud totdat je de thermostaatkraan open zet.

Volgende stap: de verhuurder overtuigen van zijn verantwoordelijkheid en een schadevergoeding vragen.

Pagina: 1