Is het mogelijk om een duron 600 op een fsb te laten draaien van 133? Hij draait nu op 8x 100 stabiel, maar een fsb van 133 is ook lekker, Btw ik heb pc133 geheugen
Maar als ik de fsb op 133 zet, kan ik dan ook nog kloten met de multiplier? Of is dit teveel gevraagd? En wat is het verschil tussen de fsb en de multiplier omhoog gooien?
Verwijderd
Je multiplier kan soms ook nog wel omhoog... gewoon een kwesite van proberen. Als je je FSB omhoog gooit, draait je systeem ook sneller, doordat ie meer bandbreedte heeft. Sommige maar sommige kaarten kunnen hier problemen mee hebben maar als je hem op 133 zet zal dit niet zo snel gebeuren.Op dinsdag 26 juni 2001 22:56 schreef Rocabo het volgende:
Maar als ik de fsb op 133 zet, kan ik dan ook nog kloten met de multiplier? Of is dit teveel gevraagd? En wat is het verschil tussen de fsb en de multiplier omhoog gooien?
moet wel lukken.
als je geheugen 133 Mhz is dan lukt het maybe nog wel de 140 Mhz te halen (mijne is 146 Mhz) en dan ga je weer verder met MP clocken
gewoon doen..
let alleen wel op je temp, en verhoog je voltage (als dat nog kan)
als je geheugen 133 Mhz is dan lukt het maybe nog wel de 140 Mhz te halen (mijne is 146 Mhz) en dan ga je weer verder met MP clocken
let alleen wel op je temp, en verhoog je voltage (als dat nog kan)
Verwijderd
6x133Op dinsdag 26 juni 2001 23:00 schreef Rocabo het volgende:
OKee ik ga zo maar eens proberen dan. Wat adviseren mij jullie om mee te beginnen? Tis een 600 he
Ehh ik heb een Duron 700 en ben begonnen gewoon op 133 te zetten.
Door deze verandering krijg je bvolgens mij ook een andere verdeling van bv de AGP-bus: 1/2 ipv 2/3 (van 133 resp 100 MHz).
Aangezien je Duron het makkelijk aan moet kunnnen raad ik je dit ook aan. En daarna verder gaan met oc'en vd FSB en multiplier.
Door deze verandering krijg je bvolgens mij ook een andere verdeling van bv de AGP-bus: 1/2 ipv 2/3 (van 133 resp 100 MHz).
Aangezien je Duron het makkelijk aan moet kunnnen raad ik je dit ook aan. En daarna verder gaan met oc'en vd FSB en multiplier.
133 trekt ie niet, krijg ik zwart scherm, us moest ik ff bios resetten. Nu draai ik op 7,5x110=825, @ 42 graden, dus ik kan nog wel verder denk ik? Voltage nog steeds 1,6 btw, tot nu toe stabiel
Verwijderd
Doe is 6x133 met 1.85v ofzo danOp dinsdag 26 juni 2001 23:18 schreef Rocabo het volgende:
133 trekt ie niet, krijg ik zwart scherm, us moest ik ff bios resetten. Nu draai ik op 7,5x110=825, @ 42 graden, dus ik kan nog wel verder denk ik? Voltage nog steeds 1,6 btw, tot nu toe stabiel
euh, kan je moederbord wel die 133mhz FSB aan?
en 10*100 is sneller dan 8*110
en 10*100 is sneller dan 8*110
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Ik heb de jumper van mijn MSI K7T-Turbo getrokken --> FSB van 100MHz naar 133MHz.
Duron 650 @ 866. En met max voltage 52C door een slecht onderhouden airflow.
Quite nice no?
Duron 650 @ 866. En met max voltage 52C door een slecht onderhouden airflow.
Quite nice no?
Verwijderd
Me2, l7 bruggen gekleurt, jumpert eruit..
De FSB wou zelfs wel 1 mhz omhoog
Alleen die MP niet... grr...
De FSB wou zelfs wel 1 mhz omhoog
Alleen die MP niet... grr...
die kan geen 133mhz FSB aan... dan heb je de KT7a nodig...
enige oplossing is dus:
overklokken met de multiplier
en FSB hooguit tot 115 ofzo... soms ook maar 105, hangt af van je mobo..
enige oplossing is dus:
overklokken met de multiplier
en FSB hooguit tot 115 ofzo... soms ook maar 105, hangt af van je mobo..
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Heb de KT7 op 115 MHz gehad. Op 120MHz wilde hij nog wel booten, maar dan kreeg ik in Windows het ene BSOD na het andere. Ik dacht dat het aan mijn geheugen lag (wat ook zo was) maar ik wist niet dat het toen al op 160MHz (FSB 12MHz0 + PCI 40MHz) liep @ CAS 2. Dat Dane-Elec PC133 MHz geheugen is dus echt wel :9!
Het moederbord zou waarschijnlijk wel stabiel gelopen hebben op 120MHz als ik de timings had aangepast.
Het moederbord zou waarschijnlijk wel stabiel gelopen hebben op 120MHz als ik de timings had aangepast.
Pagina: 1