Hey allemaal!
Ik weet dat deze vraag al vaak is gesteld, maar toch open ik een eigen topic omdat ik andere voorkeuren heb. Hieronder even de vragen van Tweakers ingevuld.
Wat ga je met je laptop doen?
Gebruiken voor studie. Het is natuurlijk altijd mooi meegenomen als je er een game op kunt spelen, ben geen echte gamer maar om maar een voorbeeld te geven, GTA V (op lage settings) zou wel leuk zijn.
Wat is je budget?
Maximaal €1500,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja! Gewicht is erg belangrijk, en de accu moet niet in no time leeg zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ja. Ik heb goede ervaringen met ASUS en HP. Slechte ervaring met Acer en Dell dus ik ga toch liever voor een merk waarmee ik goede ervaringen heb.
Ik heb ook een lijstje met minimale specs doorgekregen van mijn school:
Besturingssysteem: Windows 7 of hoger
Processor: Intel Core i7 (aanbevolen voor Software Engineering, wat ik waarschijnlijk wil gaan doen)
RAM: 8GB
Harddisk of SSD: minimaal 512GB (ik wil op z'n minst een SSD erin hebben)
Scherm: minimaal 14 inch (sterk aanbevolen 15 inch)
Resolutie: minimaal 1366x768 (ik moet gewoon 1920x1080 hebben
)
USB: minimaal 2 aansluitingen
Beeldaansluiting: aansluiting voor tweede scherm via VGA of HDMI
Ik heb natuurlijk ook een beetje rond zitten kijken naar wat laptops en heb er 3 gevonden die mij goed lijken, alleen de keuze is moeilijk. Twee van ASUS en eentje van HP. Ik heb ze gerangschikt naar eerste/tweede/derde keuze
HP Omen 15-AX025ND
Niet zo zwaar, genoeg opslag (128GB SSD+ 1TB HDD), mooi design en ook wel een prima videokaart (nooit verkeerd
)
Vragen: Hoe zit het met de accuduur? Het materiaal (kunststof?) ziet er ook niet echt sterk uit...
ASUS VivoBook Pro N552VX-FY312T
Voor zover ik zie bijna hetzelfde als de HP, alleen lichtere videokaart en minder opslag (wel 512GB SSD, is al genoeg). Is wel wat zwaarder.
Vragen: Ook hier, hoe zit het met de accuduur?
Asus Zenbook UX501VW-FZ141T
Ook wel licht in gewicht, alleen een spiegelend scherm (kan vervelend zijn in bepaalde lokalen) en het ergste...maar 256GB SSD aan opslag...
Wat denken jullie? De HP lijkt mij niet verkeerd, maar zoals ik al vroeg, accuduur en materiaal zijn ook belangrijk. Het is niet chill als de accu een uur al leeg is, en al helemaal niet fijn dat als hij een keer valt dat hij gelijk uit elkaar ligt...
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Alvast bedankt!
Robin.
Ik weet dat deze vraag al vaak is gesteld, maar toch open ik een eigen topic omdat ik andere voorkeuren heb. Hieronder even de vragen van Tweakers ingevuld.
Wat ga je met je laptop doen?
Gebruiken voor studie. Het is natuurlijk altijd mooi meegenomen als je er een game op kunt spelen, ben geen echte gamer maar om maar een voorbeeld te geven, GTA V (op lage settings) zou wel leuk zijn.
Wat is je budget?
Maximaal €1500,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja! Gewicht is erg belangrijk, en de accu moet niet in no time leeg zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ja. Ik heb goede ervaringen met ASUS en HP. Slechte ervaring met Acer en Dell dus ik ga toch liever voor een merk waarmee ik goede ervaringen heb.
Ik heb ook een lijstje met minimale specs doorgekregen van mijn school:
Besturingssysteem: Windows 7 of hoger
Processor: Intel Core i7 (aanbevolen voor Software Engineering, wat ik waarschijnlijk wil gaan doen)
RAM: 8GB
Harddisk of SSD: minimaal 512GB (ik wil op z'n minst een SSD erin hebben)
Scherm: minimaal 14 inch (sterk aanbevolen 15 inch)
Resolutie: minimaal 1366x768 (ik moet gewoon 1920x1080 hebben
USB: minimaal 2 aansluitingen
Beeldaansluiting: aansluiting voor tweede scherm via VGA of HDMI
Ik heb natuurlijk ook een beetje rond zitten kijken naar wat laptops en heb er 3 gevonden die mij goed lijken, alleen de keuze is moeilijk. Twee van ASUS en eentje van HP. Ik heb ze gerangschikt naar eerste/tweede/derde keuze
HP Omen 15-AX025ND
Niet zo zwaar, genoeg opslag (128GB SSD+ 1TB HDD), mooi design en ook wel een prima videokaart (nooit verkeerd
Vragen: Hoe zit het met de accuduur? Het materiaal (kunststof?) ziet er ook niet echt sterk uit...
ASUS VivoBook Pro N552VX-FY312T
Voor zover ik zie bijna hetzelfde als de HP, alleen lichtere videokaart en minder opslag (wel 512GB SSD, is al genoeg). Is wel wat zwaarder.
Vragen: Ook hier, hoe zit het met de accuduur?
Asus Zenbook UX501VW-FZ141T
Ook wel licht in gewicht, alleen een spiegelend scherm (kan vervelend zijn in bepaalde lokalen) en het ergste...maar 256GB SSD aan opslag...
Wat denken jullie? De HP lijkt mij niet verkeerd, maar zoals ik al vroeg, accuduur en materiaal zijn ook belangrijk. Het is niet chill als de accu een uur al leeg is, en al helemaal niet fijn dat als hij een keer valt dat hij gelijk uit elkaar ligt...
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Alvast bedankt!
Robin.