Vraag

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:24
Mijn vraag:
Ik heb vandaag de Gembird WNP-RP-002-W wifi repeater aangeschaft.
Hij werkt prima, echter heb ik wel 2 vragen:

1. Er stond (vanuit de doos) een firmware van 2015 op, ik heb op de site (http://www.gembird.nl/item.aspx?id=7920&op=finder) de "nieuwste" gedownload.
Echter staat er nu 2014, dus het lijkt erop dat er nu een oudere firmware opstaat.
Ik dacht juist een nieuwere te krijgen.

Weet iemand hoe dat precies zit?

2. Bij Administration --> Statistics staat er:
Interface Packets Sent Packets Received
Wireless LAN 24 970
Ethernet LAN 504 0

Echter blijft bij Ethernet LAN bij Packets Received (ondanks refreshen) altijd 0 staan.
De rest loopt wel op.
Kan dit kloppen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb hem al gereset naar de fabrieksinstellingen maar zoals verwacht daarmee niet de "oude" firmware terug gekregen.

Bij de eerste firmware (van 2015) was ook het probleem wat bij vraag 2 staat (daarom ook firmware update geprobeerd).

Ik heb Gembird al gemaild maar ik dacht misschien zijn hier gebruikers die ook dit apparaat hebben en die het even willen/kunnen testen hoe dit bij hun is.

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Terugbrengen.
Puch-Maxi schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 15:05:
De AP heeft het niet erg lang volgehouden sinds de eerste post staat hij 24/7 aan, maar nu is hij stuk.
Anoniem: 701274 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:08:
April 2014 bij action gekocht om printer van (bedraad) signaal te voorzien. Werkte prima, tot eergisteren. Ineens geen enkele sjoege van de repeater. Waarschijnlijk dus ook een gesmolten elco in de voeding.
sheriff schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:48:
Dat is toevallig, ook vandaag is bij mij de laatste (van de 3 die ik bezit) overleden. Slecht product, alle 3 dezelfde symptomen, helemaal dood, geen enkele led geeft nog licht.
Na een jaar werkend te hebben gehad out of the blue overleden.
jitter schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 16:49:
Precies dezelfde ervaring met deze repeater, werkt OK, maar in niet al te lange tijd voeding stuk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 14:02
Bedankt voor het linken. Kan het alleen maar beamen, het is gewoon geen goed product. De voeding is een zwak punt, vroeg of laat stopt hij ermee. Zie ook de andere reviews: pricewatch: Gembird WiFi repeater WNP-RP-002

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knorde
Het wordt me toch wel enigszins duidelijk dat dit geen goede repeater is kwa levensduur.
Ik had hiervoor 1 van maxxtor van de action (die er exact hetzelfde uitzag) maar die is om onverklaarbare redenen er in 1x helemaal mee gestopt (helemaal dood).
De opa van mijn vriendin exact dezelfde ervaring, die van hem was ook zo in 1x er helemaal mee gestopt, net als mijne geen enkel lampje meer.

Ik heb hem nu dus van dit merk, maar als ik het zo lees niet echt 1 van de beste kwa levensduur (al is het bereik enorm goed te noemen).
Ik ga nu dus ook twijfelen om hem terug te brengen en een ander soort te kopen.

Maar mocht iemand 1 van mijn 2 vragen weten dan hoor ik dat evengoed nog graag.

[Voor 11% gewijzigd door knorde op 31-07-2016 10:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jerry031
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-10-2018
als je de bekabelde ethernet aansluiting niet gebruikt maar alleen de wifi repeater - ik heb geen ervaring met wifi repeaters, die het wifi signaal ontvangen en doorzenden - kan het natuurlijk kloppen dat er geen binnenkomende activiteit is in het apparaat op dat kanaal, en weinig uitgaande packets.. ik neem aan dat ie het op zich wel doet via wifi, want daar wordt wel wat ontvangen en verzonden al zijn de aantallen die je noemt wel heel weinig, zelfs na kortdurend verbruik.

Ik heb zelf eens een gembird usb wireless stuurtje gehad.. dat werkte soms en niet heel vloeiend en de support was alleen op de vage russische site te vinden. ik zou voortaan voor een merk gaan dat wat meer ontwikkelde support heeft maar iedereen moet het zelf weten. als het werkt dan werkt het.

wat de driver timestamp kan het zijn dat de machine die de driver gecompileerd heeft een time clock glitch had, oftewel geen goeie time sync instellingen, dat komt volgens mij overal voor en wellicht in rusland vaker.. verder lijkt het me een prima volk ;)

• knorde
Ik heb hem via lan aangesloten en vervolgens gebruik ik hem als accespoint voor wifi.
De lan aansluiting wordt dus gebruikt (zowel verzenden als ontvangen).
Toch blijft Ethernet LAN bij Packets Received op 0 staan.

De rest loopt wel gewoon op.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

knorde schreef op zondag 31 juli 2016 @ 10:03:
Het wordt me toch wel enigszins duidelijk dat dit geen goede repeater is kwa levensduur.
Ik had hiervoor 1 van maxxtor van de action (die er exact hetzelfde uitzag) maar die is om onverklaarbare redenen er in 1x helemaal mee gestopt (helemaal dood).
De opa van mijn vriendin exact dezelfde ervaring, die van hem was ook zo in 1x er helemaal mee gestopt, net als mijne geen enkel lampje meer.
Als het ding identiek lijkt, is het waarschijnlijk muv de merksticker exact zelfde apparaat met exact zelfde kwaliteit. Bedenk dat zeker in de low-end geen merk zelf apparaten ontwerpt maar gewoon en masse inkoopt en een eigen stickertje erop plakt :X
Ik heb hem nu dus van dit merk, maar als ik het zo lees niet echt 1 van de beste kwa levensduur (al is het bereik enorm goed te noemen).
Ik ga nu dus ook twijfelen om hem terug te brengen en een ander soort te kopen.

Maar mocht iemand 1 van mijn 2 vragen weten dan hoor ik dat evengoed nog graag.
Niet echt, klinkt als buggy firmware en buggy update, maar wat verwacht je voor een (te) goedkoop apparaat van een merk die bekend staat om crappy low-end meuk. Je mag blij zijn als hij iets doet - en dat ook langer dan 5 minuten blijft doen :o

Als je een AP nodig hebt, koop dan een AP. Je hoeft niet eens zoveel meer uit te geven dan dit voor een degelijke. Kijk maar naar de AP's van KPN/Telfort (EUR 50) of Ziggo (EUR 59). Beide hebben om te beginnen Gigabit Ethernet en dualband WiFi-ac. Daarnaast zijn het degelijke apparaten en kun je support krijgen als het alsnog komt te overlijden.

Soittakaa Paranoid!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-03 18:33
Action heeft inmiddels een andere repeater voor 19,95. Een dual-band 5GHz AC versie. Ik heb er geen ervaring over of meer specificaties. Enige wat ik zie is de link: http://www.action.nl/dymo...dual-band-wireless-ac-wit en een instructie video:

[Voor 38% gewijzigd door Henkie-Jan op 06-08-2016 15:25]

• Dav1d
  • Niet online
Henkie-Jan schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:23:
Action heeft inmiddels een andere repeater voor 19,95. Een dual-band 5GHz AC versie.
Dat is een JCG U26. Simultaneous dual band, maar beide radio's slechts 1x1. Dus 150Mbps op 2.4GHz en 433Mbps 11ac op 5GHz.
Grote kans dat de levensduur net zo kort is als de Maxxter en Gembird, dat is namelijk een JCG U25 blijkt uit de post van Puch-Maxi:
Het merk is ook af te leiden uit de firmware header die begint met "YSZJ" en de tekst "JCG.Wireless.Router" bevat.

• Henkie-Jan
Dav1d schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 17:21:
Dat is een JCG U26. Simultaneous dual band, maar beide radio's slechts 1x1. Dus 150Mbps op 2.4GHz en 433Mbps 11ac op 5GHz.
Grote kans dat de levensduur net zo kort is als de Maxxter en Gembird, dat is namelijk een JCG U25 blijkt uit de post van Puch-Maxi:

Het merk is ook af te leiden uit de firmware header die begint met "YSZJ" en de tekst "JCG.Wireless.Router" bevat.
Thnx voor je speurwerk. Heb er even 1 meegenomen. kan toch binnen 7 dagen terug. Het is zelfs hersluitbare blisterverpakking.

Je hebt inderdaad geijk wat betreft WiFi. AC max 433Mbps. Heb alleen mijn smartphone bij de hand die AC aan kan maar die waarden is het maximum wat ik meet. Wat betreft regio's kan je zelf alles kiezen wat je wil. In wifi analyzer staat ie als een Realtek bekend.

Wat betreft levensduur kan ik daar nu natuurlijk niets zeggen. Het is geen duur product dus zou inderdaad best kunnen dat hij het niet lang volhoudt. Bij mijn ouders heb ik trouwens enige tijd een andere repeater staan de Actions de lab31 2,4GHz repeater en die houdt het tot nu toe prima uit.

Sailant detail: de NIC is 100Mb. Dus als access point ga je nooit meer dan dat halen. :P

• knorde
Ik heb inmiddels besloten om hem toch te houden.
Hij werkt perfect en was ook niet duur.

Ik weet dat ik er niet teveel van kan verwachten (gezien de eerdere ervaringen en de ervaringen hier) kwa levensduur.
Mocht deze weer over ongeveer 2 jaar stuk zijn dan ga ik voor een andere maar kwa werking (dus de levensduur even buiten beschouwing gelaten) werkt hij perfect.

P.S. Ik had die bij de action ook gezien maar daar werd mij niet duidelijk of ik hem ook als AP kon gebruiken.
Toen ik vroeg of ik dat uit mocht proberen zeiden ze dat je hem niet mag terug doen als de verpakking open is geweest.
Dat heeft me toen doen besluiten hem niet te kopen.

[Voor 27% gewijzigd door knorde op 07-08-2016 18:58]

• Henkie-Jan
Dan kan je niks terugbrengen want bijna alle blisterverpakking is niet hersluitbaar. Vaak genoeg gezien dat het met plakband of nietjes weer dicht gemaakt was. Wat betreft die 5GHz versie: die was dus wel hersluitbaar en hoefde je geen schaar of kniptang voor te gebruiken of je vingers open te halen. Een verademing.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee