Beste Tweakers, ik bezit al geruime tijd een MSI R9 280X, maar sinds het begin ervaar ik al grafische glitches en artefacts. Ik speel voornamelijk GTA V, CS GO en Battlefield 4 en bij al deze games treden er na verloop van tijd glitches op en soms is het zelfs zo dat de game compleet bevriest, waardoor alleen een hard reset m'n PC weer werkend krijgt. Onder deze post heb ik 2 YouTube video's bijgevoegd die ik heb gemaakt toen de kaart glitchte. Ik heb alles wat ik kon bedenken eigenlijk al geprobeerd om het op te lossen:
- Drivers opnieuw geinstalleerd
- Underclocken/Overclocken
- Andere aansluiting op m'n videokaart geprobeerd
- Ander scherm geprobeerd
- Windows opnieuw geinstalleerd
- Nieuwe vBios geflasht
- In de PC van een vriend gezet
Allemaal zonder resultaat...
Daarnaast viel het de kaart niet reageert op een verandering van de core clock, voltage en memory clock als ik die toepas vanuit Afterburner of de Crimson app (GPU-Z laat steeds dezelfde, standaardwaarden zien).
De kaart valt niet helaas meer onder de garantie dus ik zou het, als het kan, zelf op moeten lossen. Als iemand een eventuele fix weet dan hoor ik dat graag
YouTube: GTA V MSI R9 280X GPU Glitching & Artefacts (Ongeveer vanaf 0:40 met een volledige hang-up)
YouTube: GTA V MSI R9 280X Glitching & Artefacts
Afterburner en GPU-Z tijdens de glitches:
[/img]
- Drivers opnieuw geinstalleerd
- Underclocken/Overclocken
- Andere aansluiting op m'n videokaart geprobeerd
- Ander scherm geprobeerd
- Windows opnieuw geinstalleerd
- Nieuwe vBios geflasht
- In de PC van een vriend gezet
Allemaal zonder resultaat...
Daarnaast viel het de kaart niet reageert op een verandering van de core clock, voltage en memory clock als ik die toepas vanuit Afterburner of de Crimson app (GPU-Z laat steeds dezelfde, standaardwaarden zien).
De kaart valt niet helaas meer onder de garantie dus ik zou het, als het kan, zelf op moeten lossen. Als iemand een eventuele fix weet dan hoor ik dat graag
YouTube: GTA V MSI R9 280X GPU Glitching & Artefacts (Ongeveer vanaf 0:40 met een volledige hang-up)
YouTube: GTA V MSI R9 280X Glitching & Artefacts
Afterburner en GPU-Z tijdens de glitches: