Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Huawei] Voordeel van Hilink boven PPP/NCM?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Als je een Huawei 4G USB stick (bijv. E3372 of E3276) aan een router aansluit en je gebruikt de factory defaults, dan heb je NAT over NAT. Als je een Huawei 4G USB stick aan een terminal hangt (Windows of Linux), dan heb je ook NAT, ondanks dat je terminal de enige device is en een publiek IP adres dus logischer zou zijn.

De routerfunctie+NAT functionaliteit van de Huawei 4G stick is in alle gevallen compleet overbodig. Er zijn diverse tutorials om NAT uit te schakelen en om PPP/NCM te activeren. Hiervoor is een soort van unlock code nodig. De code is geen offerlock of providerlock code, maar een soort van code om PPP/NCM te activeren -> kost tijd iedere keer dat ik ergens zo'n ding gebruik.

Maar dan zou er toch een voordeel moeten zijn van de routerfunctie van een 4G USB stick?
Voordelen van PPP/NCM:
- Werkt direct in Windows/Linux -> geen software nodig
- Sneller -> geen NAT over NAT
- Echt internet door een publiek IP adres
- Native IPv6 mogelijk
- Minder security risks door het ontbreken van de overhead van Android in Hilink
- Gebruiksgemak

Voordelen van Hilink:
- ???

Meestal krijg je die Huawei dingen al mee bij een broodje haring, dus de productiekosten moeten laag liggen. Wat is dan het voordeel van een afwijkend/proprietair systeem zoals Hilink?

Alle reacties

• Trommelrem
*schop*

Waarom crippled Huawei die 4G sticks? Wat is hun voordeel?

• Trommelrem
* schop *

Niemand enig idee van de voordelen van Hilink of de nadelen van PPP/NCM?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:20
Ik begrjip de link met android in dit verhaal, maar we hebben het in AND echt over telefoons, deze past beter onder netwerken, dus een move naar NT

Strava

• Trommelrem
* schop *

Maakt niemand gebruik van de Huawei 4G sticks? :P

Ook de Huawei E5373s heeft crippled firmware, maar dat is begrijpelijk omdat het NAT moet doen omdat er via WiFi meerdere devices mee kunnen verbinden. Wellicht iemand die weet of het mogelijk is om er compleet andere firmware op te zetten?

• Trommelrem
* schop *

Weer zo'n Huawei stick geplaatst, maar eerst moeten ombouwen. Duidelijk snelheidsverschil: +- 50 mbit in Hilink mode, +- 90 mbit in NCM mode.

Heeft iemand al een keer met succes een andere firmware, zoals xxWRT, op een Huawei MiFi of USB device weten te krijgen?

• crazyme2
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-11 22:59
Ik gebruik de e3372 in een draytek router. Deze stick is de enige verbinding met het internet en ik wil graag het interne netwerk van buiten benaderen dmv ddns of open poorten. Dat lukt dus niet.

Hoe kan ik deze stick in een soort van bridge modus zetten ?

• Trommelrem
crazyme2 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:49:
Ik gebruik de e3372 in een draytek router. Deze stick is de enige verbinding met het internet en ik wil graag het interne netwerk van buiten benaderen dmv ddns of open poorten. Dat lukt dus niet.

Hoe kan ik deze stick in een soort van bridge modus zetten ?
Tutorial

Voor de juiste files zoek je op Google naar deze query.

Daarmee zet je hem in NCM/PPP en herkent Draytek hem ook goed, waarmee je dus een veel hogere snelheid haalt en een publiek IP adres krijgt.

• BJD1997
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-11 20:37
@Trommelrem Ik ziet hier met een E3372H te klooien om NAT eraf te krijgen (of een custom WEB UI) maar het lukt me maar niet.

Heb nu wel 2 COM poorten maar een custom WEB UI erop zetten lukt niet (error 19)

en verbinding maken met 1 van de 2 COM poorten lukt ook niet (vage tekens)

Het lijkt er nu heel erg op alsof de adapter gebricked is (groen knipperend ledje zonder WEB UI en 2 onbruikbare COM poorten)

IT Guru :)

Pagina: 1