Probleem
Ik loop al een tijdje aan tegen een probleem met de zoek functionaliteit in het startmenu van Windows 10. Het probleem is dat geïnstalleerde programma's en standaardfuncties wel worden gevonden (i.e. calculator, settings, office applicaties), maar bestanden worden geheel niet gevonden.
Schijfopzet
Deze computer bestaat uit een enkele SSD met twee partities:
C: Windows en programma's die zich niet op een andere locatie laten installeren
D: Programma's, Games en Persoonlijke files
Beide partities zijn in het geheel geïndexeerd, zoals ook hieronder te zien is.

Verder hanteer ik de enige gebruikersaccount op deze PC, ingelogd via een MS account. Deze account is ook administrator.
Reeds geprobeerd
Uiteraard ben ik zelf al op onderzoek geweest, maar de volgende oplossingen hebben geen soelaas geboden:
- Verwijderen en rebuilden van de search index
- Stoppen / starten van Windows Search middels taakbeheer
- Stoppen / starten van de Windows Search service & deze op automatisch opstarten zetten
- Cortana gebruiken door de regio-instelling van Windows naar UK te veranderen
- Opnieuw registreren van Windows apps middels een PowerShell script
- Troubleshooter van Windows voor Search gebruiken
Naar aanleiding van dit topic al geprobeerd:
- Index file locatie wijzigen
- Permissies controleren voor geïndexeerde mappen/files
- Schijfopruiming van C: en D: partitie
- CCleaner draaien voor bestanden en registry
- Integriteit systeemfiles gevalideerd/gerepareerd via CMD (Administrator) > sfc /scannow
Dus ik vroeg me af of de slimme dames en heren op dit forum een oplossing hebben voor dit probleem. Ik zou graag weer bestanden kunnen vinden en starten via de Search bar in het startmenu
Ik loop al een tijdje aan tegen een probleem met de zoek functionaliteit in het startmenu van Windows 10. Het probleem is dat geïnstalleerde programma's en standaardfuncties wel worden gevonden (i.e. calculator, settings, office applicaties), maar bestanden worden geheel niet gevonden.
Schijfopzet
Deze computer bestaat uit een enkele SSD met twee partities:
C: Windows en programma's die zich niet op een andere locatie laten installeren
D: Programma's, Games en Persoonlijke files
Beide partities zijn in het geheel geïndexeerd, zoals ook hieronder te zien is.

Verder hanteer ik de enige gebruikersaccount op deze PC, ingelogd via een MS account. Deze account is ook administrator.
Reeds geprobeerd
Uiteraard ben ik zelf al op onderzoek geweest, maar de volgende oplossingen hebben geen soelaas geboden:
- Verwijderen en rebuilden van de search index
- Stoppen / starten van Windows Search middels taakbeheer
- Stoppen / starten van de Windows Search service & deze op automatisch opstarten zetten
- Cortana gebruiken door de regio-instelling van Windows naar UK te veranderen
- Opnieuw registreren van Windows apps middels een PowerShell script
- Troubleshooter van Windows voor Search gebruiken
Naar aanleiding van dit topic al geprobeerd:
- Index file locatie wijzigen
- Permissies controleren voor geïndexeerde mappen/files
- Schijfopruiming van C: en D: partitie
- CCleaner draaien voor bestanden en registry
- Integriteit systeemfiles gevalideerd/gerepareerd via CMD (Administrator) > sfc /scannow
Dus ik vroeg me af of de slimme dames en heren op dit forum een oplossing hebben voor dit probleem. Ik zou graag weer bestanden kunnen vinden en starten via de Search bar in het startmenu
[ Voor 8% gewijzigd door Eparox op 31-07-2016 21:41 . Reden: Typo's; oplossingen geupdatet ]