[Win 10] Search in startmenu geeft geen bestanden weer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eparox
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 09:48
Probleem
Ik loop al een tijdje aan tegen een probleem met de zoek functionaliteit in het startmenu van Windows 10. Het probleem is dat geïnstalleerde programma's en standaardfuncties wel worden gevonden (i.e. calculator, settings, office applicaties), maar bestanden worden geheel niet gevonden.

Schijfopzet
Deze computer bestaat uit een enkele SSD met twee partities:
C: Windows en programma's die zich niet op een andere locatie laten installeren
D: Programma's, Games en Persoonlijke files

Beide partities zijn in het geheel geïndexeerd, zoals ook hieronder te zien is.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cw9NHBB.png
Verder hanteer ik de enige gebruikersaccount op deze PC, ingelogd via een MS account. Deze account is ook administrator.

Reeds geprobeerd
Uiteraard ben ik zelf al op onderzoek geweest, maar de volgende oplossingen hebben geen soelaas geboden:
- Verwijderen en rebuilden van de search index
- Stoppen / starten van Windows Search middels taakbeheer
- Stoppen / starten van de Windows Search service & deze op automatisch opstarten zetten
- Cortana gebruiken door de regio-instelling van Windows naar UK te veranderen
- Opnieuw registreren van Windows apps middels een PowerShell script
- Troubleshooter van Windows voor Search gebruiken

Naar aanleiding van dit topic al geprobeerd:
- Index file locatie wijzigen
- Permissies controleren voor geïndexeerde mappen/files
- Schijfopruiming van C: en D: partitie
- CCleaner draaien voor bestanden en registry
- Integriteit systeemfiles gevalideerd/gerepareerd via CMD (Administrator) > sfc /scannow

Dus ik vroeg me af of de slimme dames en heren op dit forum een oplossing hebben voor dit probleem. Ik zou graag weer bestanden kunnen vinden en starten via de Search bar in het startmenu :)

[ Voor 8% gewijzigd door Eparox op 31-07-2016 21:41 . Reden: Typo's; oplossingen geupdatet ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik moet het vragen:

Geen file type filtering aan toevallig bij advanced?

Edit: Delete and rebuild heb je al gedaan zie ik. Kan het iets te maken hebben met de index location?

[ Voor 41% gewijzigd door Squ1zZy op 30-07-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eparox
Squ1zZy schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 15:46:
Ik moet het vragen:

Geen file type filtering aan toevallig bij advanced?
Als je bedoelt Advanced > File Types; daar staat alles aangevinkt. Verder kan ik daar niet veel aan filters terugvinden. Verder staan alle mappen aangevinkt qua index locations, ook als je verder de tree induikt.
Squ1zZy schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 15:46:
Edit: Delete and rebuild heb je al gedaan zie ik. Kan het iets te maken hebben met de index location?
Zojuist even geprobeerd. Ik heb de index location veranderd naar een nieuwe map op de D: partitie. Na reboot nog steeds geen verschil helaas :/

[ Voor 49% gewijzigd door Eparox op 30-07-2016 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Eparox schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 15:58:
[...]

Als je bedoelt Advanced > File Types; daar staat alles aangevinkt. Verder kan ik daar niet veel aan filters terugvinden. Verder staan alle mappen aangevinkt qua index locations, ook als je verder de tree induikt.

[...]

Zojuist even geprobeerd. Ik heb de index location veranderd naar een nieuwe map op de D: partitie. Na reboot nog steeds geen verschil helaas :/
Hmm, zou permissions een issue kunnen zijn? Dit wordt gedaan onder het system account neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eparox
Squ1zZy schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 17:02:
[...]

Hmm, zou permissions een issue kunnen zijn? Dit wordt gedaan onder het system account neem ik aan.
Daar had ik inderdaad ook al even naar gekeken, maar bij het steekproefsgewijs checken van geïndexeerde mappen/files heeft SYSTEM altijd volledige permissions.

N.a.v. bovenstaande heb ik ook de startpost even geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-09 21:07
Hoe doe je dat zoeken eigenlijk?
Als ik bij mij op start klik, en een woord intik, zoekt hij ook niet op de D en E partities.
Sterker nog: ik vind zo niet eens bijvoorbeeld het hosts-file op de C-partitie.
Wil ik die vinden, moet ik toch echt even de verkenner openen.

[ Voor 36% gewijzigd door zetje01 op 30-07-2016 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eparox
zetje01 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 17:14:
Hoe doe je dat zoeken eigenlijk?
Als ik bij mij op start klik, en een woord intik, zoekt hij ook niet op de D en E partities.
Sterker nog: ik vind zo niet eens bijvoorbeeld het hosts-file op de C-partitie.
Wil ik die vinden, moet ik toch echt even de verkenner openen.
Sinds ik Windows 10 gebruik (verse installatie), werkt het niet meer. In Windows 8.1 kon ik een filename intoetsen bij start en dan gaf hij automatisch al matchende bestanden/folders aan. Dat maakt het navigeren naar bepaalde files die je bijvoorbeeld net gedownload of gesaved hebt een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-09 21:07
Dat zou kunnen, dat het onder W8 wel werkte.
Ik heb op mijn desktop snelkoppelingen naar mijn drie partities, en als ik iets zoek, dubbelklik ik op één van die drie.
Het lijkt er op, dat hetgeen jij wilt, standaard niet werkt. In ieder geval ook niet bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiritos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-06-2024
Ik heb net ook even voor je gekeken na gisteren een Win 10 Restore gedaan te hebben.

Overigens gebruik ik deze functie zelf nooit maar bij mij werkt het wel maar moet ik voor zoekresultaten op Enter drukken. Dus tijdens het typen lijkt het OS bij mij random wat bestanden te tonen maar heel beperkt en pas ná het doorvoeren met Enter worden alle bestanden gevonden.

Waarschijnlijk had je dit ook al geprobeerd maar voor de zekerheid toch maar even melding (zou lullig zijn) en daarnaast de bevestiging dat het in Win10 wél werkt.

Win 10 64x/i7-4790K/Asus Z97-PRO/MSI GTX 960 GAMING 2G/Seasonic M12II Evo 620W/Samsung 850 Pro 256GB/Samsung 850 EVO 250GB/Crucial MX100 512GB/Barracuda STBD2000201 2TB(2x)/Barracuda STBD3000200 3TB/Corsair Vengeance LP CML1600/Noctua NH-C12P/Fractal R5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 22:44
Ik had ongeveer hetzelfde.
Bij mij werkte het om met schijfopruiming (<- incl. system files) en Ccleaner (<- standaard instelling) en vervolgens ook met Ccleaner de registery op te schonen om het weer werkend te krijgen. Na een reboot deed alles het weer bij mij.

Ik had overigens ook dat ALS ik al een keer een resultaat had hem vaak niet aan kon klikken. Ook dit proleem is opgelost.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eparox
zetje01 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 17:44:
Dat zou kunnen, dat het onder W8 wel werkte.
Ik heb op mijn desktop snelkoppelingen naar mijn drie partities, en als ik iets zoek, dubbelklik ik op één van die drie.
Het lijkt er op, dat hetgeen jij wilt, standaard niet werkt. In ieder geval ook niet bij mij.
Onder W8 heb ik er nooit iets voor in hoeven stellen en ik meen dat het ook gewoon standaard functionaliteit is. Maar dat maakt verder niet veel uit, zo lang ik het maar weer aan de praat krijg. :)
Spiritos schreef op zondag 31 juli 2016 @ 16:04:
Ik heb net ook even voor je gekeken na gisteren een Win 10 Restore gedaan te hebben.

Overigens gebruik ik deze functie zelf nooit maar bij mij werkt het wel maar moet ik voor zoekresultaten op Enter drukken. Dus tijdens het typen lijkt het OS bij mij random wat bestanden te tonen maar heel beperkt en pas ná het doorvoeren met Enter worden alle bestanden gevonden.

Waarschijnlijk had je dit ook al geprobeerd maar voor de zekerheid toch maar even melding (zou lullig zijn) en daarnaast de bevestiging dat het in Win10 wél werkt.
Inderdaad, hij begint met zoeken als je op enter drukt. Dan komen daadwerkelijk resultaten terug. Alleen die eerste instant resultaten, daar ben ik juist naar op zoek maar die toont hij niet. Ook vreemd is dat wanneer ik dan op enter druk om te zoeken, er staat dat Windows Search nog steeds aan het indexeren is. En dat terwijl hij volgens Indexing Options wel klaar is.
stevens20 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 16:11:
Ik had ongeveer hetzelfde.
Bij mij werkte het om met schijfopruiming (<- incl. system files) en Ccleaner (<- standaard instelling) en vervolgens ook met Ccleaner de registery op te schonen om het weer werkend te krijgen. Na een reboot deed alles het weer bij mij.

Ik had overigens ook dat ALS ik al een keer een resultaat had hem vaak niet aan kon klikken. Ook dit proleem is opgelost.
Dit klonk wel als een plausibele oplossing, helaas heeft het niet gewerkt. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 16:59
1. Stop de Windows Search service

2. Delete de search index folder map op: %programdata%/microsoft/search

3. Restart de Windows Search service

4. Reboot en hoop dat dit het fixed

-Edit

Woops 2e de starter post gelezen en blijkt dat je dit al gedaan had.. Sorry!

Probeer je systeem files een te checken voor corruptie:

Start cmd met admin mode
type:
sfc /scannow
en wacht tot ie klaar is (Daarna misschien nog eens de search index rebuilden)

[ Voor 44% gewijzigd door Themperror op 31-07-2016 18:35 ]

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eparox
Themperror schreef op zondag 31 juli 2016 @ 18:32:
1. Stop de Windows Search service

2. Delete de search index folder map op: %programdata%/microsoft/search

3. Restart de Windows Search service

4. Reboot en hoop dat dit het fixed

-Edit

Woops 2e de starter post gelezen en blijkt dat je dit al gedaan had.. Sorry!

Probeer je systeem files een te checken voor corruptie:

Start cmd met admin mode
type:
sfc /scannow
en wacht tot ie klaar is (Daarna misschien nog eens de search index rebuilden)
Systeem files zijn gechecked en hij heeft ook wat gefixed. Vervolgens voor good measure nogmaals de Search Index opnieuw opgebouwd, middels de door jou genoemde stappen. Helaas is het euvel nog niet verholpen.

Desondanks, iedereen die tot nu een oplossing heeft aangedragen, bedankt! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 16:59
Eparox schreef op zondag 31 juli 2016 @ 21:39:
[...]

Systeem files zijn gechecked en hij heeft ook wat gefixed. Vervolgens voor good measure nogmaals de Search Index opnieuw opgebouwd, middels de door jou genoemde stappen. Helaas is het euvel nog niet verholpen.

Desondanks, iedereen die tot nu een oplossing heeft aangedragen, bedankt! :D
Oef stroef probleem heb je daar, vooral als je al zoveel gedaan hebt. Op zo'n momenten begin ik toch echt te denken gewoon Windows opnieuw te installeren, vooral op een SSD duurt het niet langer dan 15 minuten. (En dan natuurlijk je veelgebruikte programma's nog).

Indien het uberhaubt mogelijk is zou ik nog zoeken naar programma's die je default windows registry settings kan terug zetten, Ik denk zelf dat er ergens iets foutief aangepast is waardoor search niet goed meer werkt...

Ik kan me ergens een setting voor het doorzoeken van folders en files herinneren, maar ik weet bij god niet meer waar het staat (net zelf nog even gezocht), Verder was ik inderdaad nog een troubleshooter tegekomen voor windows search die je ook al geprobeerd had..

Indien je het nog daadwerkelijk fixed, laat het ons weten, Voor de rest kan ik alleen een Windows reinstall aanraden.

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Zit toch te denken aan de indexing files / rebuild.

"Right click the folder where the problematic file is and go to Security tab. Make sure SYSTEM is listed on top, above/below your user account. SYSTEM needs full access to that folder so in the second box, where the check-marks are, make sure everything is selected (Special permissions option does not have to be checked). Add SYSTEM and give it permissions if it currently is not there. Rebuilt the index again after making changes. SYSTEM should have the permissions by default, so this wasn't a problem for me."

"Make sure SYSTEM is listed on top"

Vreemd geval, maar wellicht te proberen. Nieuw map op de D, alle rechten weg, ownership overnemen, system etc erin en dan daar heen verwijzen (index) en rebbelden?

Edit: Er is nog een optie volgens mij:

Zoek naar "change search options..."
Vink bij "don't use the index while searching in file folders for system files"

[ Voor 9% gewijzigd door Squ1zZy op 31-07-2016 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eparox
Daar zijn we weer. Vandaag toevallig mijn nieuwe zakelijke laptop geïnstalleerd (W10), hier werkt de functie wel out-of-the-box. Toch prettig om te weten dat ik niet helemaal gek ben geworden. :D
Squ1zZy schreef op zondag 31 juli 2016 @ 22:57:
Zit toch te denken aan de indexing files / rebuild.

"Right click the folder where the problematic file is and go to Security tab. Make sure SYSTEM is listed on top, above/below your user account. SYSTEM needs full access to that folder so in the second box, where the check-marks are, make sure everything is selected (Special permissions option does not have to be checked). Add SYSTEM and give it permissions if it currently is not there. Rebuilt the index again after making changes. SYSTEM should have the permissions by default, so this wasn't a problem for me."

"Make sure SYSTEM is listed on top"

Vreemd geval, maar wellicht te proberen. Nieuw map op de D, alle rechten weg, ownership overnemen, system etc erin en dan daar heen verwijzen (index) en rebbelden?
Ik heb een poging gewaagd. Map gemaakt > alle auth's eruit > System weer toegevoegd met alle bevoegdheden > Index rebuild in de betreffende map. Op deze manier komt er echter uberhaupt geen index in terecht (size: 0 bytes), dus hij mist dan toch nog wat authorizations blijkbaar.
Squ1zZy schreef op zondag 31 juli 2016 @ 22:57:
Edit: Er is nog een optie volgens mij:

Zoek naar "change search options..."
Vink bij "don't use the index while searching in file folders for system files"
Leek me niet helemaal van toepassing aangezien het enkel system files betreft, maar ik heb hem toch geprobeerd (incl. rebuild). Geen resultaat helaas.
Themperror schreef op zondag 31 juli 2016 @ 22:20:
[...]

Indien je het nog daadwerkelijk fixed, laat het ons weten, Voor de rest kan ik alleen een Windows reinstall aanraden.
Ik vrees dat dit toch de enige oplossing gaat zijn. Wellicht dat er ergens een programma conflicteert. Mocht het daadwerkelijk geholpen hebben dan zal ik het terugkoppelen. Gezien het werk van de reinstall gaat dat niet binnenkort worden verwacht ik.

Toch bedankt voor alle replies, ik heb nog even wat duimpjes over de betreffende schuttingen gegooid. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-06-2024
Jammer dat je de 'culprit' niet hebt kunnen vinden. Wellicht heb je in de toekomst inderdaad meer geluk met een reinstall maar zoals vermeld heb ik zelf na een restore óók geen volledige werkende Search functie. Nou weet ik natuurlijk niet of Search voorheen wel geheel functioneerde (ik gebruik het immers nooit) maar dit desalniettemin ter overweging dat ook een dergelijke rigoreuze aanpak niet per definitie tot het gewenste resultaat leidt.

PS. Ten tijde van mijn reactie had ik nog een 'kale' Win installatie (op Avast na) dus conflicterende programma's waren bij mij ook niet aan de orde.

Win 10 64x/i7-4790K/Asus Z97-PRO/MSI GTX 960 GAMING 2G/Seasonic M12II Evo 620W/Samsung 850 Pro 256GB/Samsung 850 EVO 250GB/Crucial MX100 512GB/Barracuda STBD2000201 2TB(2x)/Barracuda STBD3000200 3TB/Corsair Vengeance LP CML1600/Noctua NH-C12P/Fractal R5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eparox
Spiritos schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:45:
Jammer dat je de 'culprit' niet hebt kunnen vinden. Wellicht heb je in de toekomst inderdaad meer geluk met een reinstall maar zoals vermeld heb ik zelf na een restore óók geen volledige werkende Search functie. Nou weet ik natuurlijk niet of Search voorheen wel geheel functioneerde (ik gebruik het immers nooit) maar dit desalniettemin ter overweging dat ook een dergelijke rigoreuze aanpak niet per definitie tot het gewenste resultaat leidt.

PS. Ten tijde van mijn reactie had ik nog een 'kale' Win installatie (op Avast na) dus conflicterende programma's waren bij mij ook niet aan de orde.
Klopt, ik ga er ook niet van uit dat het zeker werkt. Daarom doe ik de reinstall ook pas wanneer hij nodig is vanwege meerdere redenen. Of als ik echt niks meer te doen heb. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvang
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 29-02-2024
erg laat op dit topic.
maar had hetzelfde probleem.
geen zoekresultaten in finder EN startmenu

heb de index opnieuw laten bouwen, dit leek niet te helpen na herstart.
ccleaner gedraaid en nu werkt alles weer!:)

waarschijnlijk was dit probleem opgelost door de update en niet door ccleaner.
dank "reVision" voor het wijzen op het nieuwbericht.

[ Voor 24% gewijzigd door jeroenvang op 05-02-2020 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
jeroenvang schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:45:
erg laat op dit topic.
maar had hetzelfde probleem.
geen zoekresultaten in finder EN startmenu

heb de index opnieuw laten bouwen, dit leek niet te helpen na herstart.
ccleaner gedraaid en nu werkt alles weer!:)
nieuws: Zoekfunctie van Windows 10 werkt wereldwijd niet

hoi

Pagina: 1