30 FPS met extra laptop harde schijf in desktop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VortexSB
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09 16:09
Ik heb hulp nodig bij een heel vreemd probleem, en zou graag de oorzaak/reden willen vinden.

Oke hier komt ie: Ik heb een SSD in mijn laptop gedaan, die een Seagate Laptop SSHD 1TB vervangt. Nu ik die dus niet meer in mijn laptop heb dacht ik hem als data schijf in mijn desktop te kunnen gebruiken. Ik heb hem aangesloten in mijn desktop maar nu komt het vreemde, al mijn spellen willen ineens niet meer hoger als 30 fps (GPU utilization komt ook nooit echt hoog). Iemand enig idee hoe dit kan, mijn brein smelt echt :S

(Zelfs het menu van games komt niet boven de 34 fps)

Uiteraard met goede kabels aangesloten, en zodra ik de schijf er uit heb doet mijn PC weer normaal...

Edit: specs van PC:
i7-4790 met Be Quiet Dark Rock 3
16 GB HyperX Fury RAM
MSI Z97 Gaming 5
MSI GTX 970 Gaming
Samsung 850 Evo 250GB
Seagate Desktop SSHD 1TB
Seagate Laptop SSHD 1TB (het probleem?)
In Win 303 met 4 Corsair SP120 fans

[ Voor 14% gewijzigd door VortexSB op 30-07-2016 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:11
Waarschijnlijk is hetzelfde disk dan de desktop variant maar dan in een andere casing.

Als je games echt gelocked zijn op 30fps dan zou ik het zoeken in de instellingen van je grafische kaart in je OS of in de games.

Of speel je games vanaf je laptop HD die je geïnstalleerd hebt toen deze HD nog in je laptop zat?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Menu's in games zijn meestal hardcoded op 30FPS gezet. Vraag is wel even waar die games op geïnstalleerd staan. Is dat op de SSHD die uit de laptop komt of op een andere disk?