Desktop aankoopadvies, algemene PC (Budget +- 750 euro)

Pagina: 1
Acties:

• Borrel16
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-05-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is voor mijn moeder. Zij gebruikt hem voornamelijk voor de standaard zaken zoals MS Office, Mail, Internet, Foto albums maken, en ontiegelijk veel foto's op het bureaublad zetten

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget ligt nu op de 750 euro. Aangezien we voor haar meerdere keren een lowbudget systeem hebben gekocht, en deze altijd binnen snelle tijd veel te langzaam werd, zijn we er nu klaar mee en willen we er wat meer geld in stoppen zodat we een tijd er tegenaan kunnen

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het hele systeem wordt vernieuwd. Wat overblijft is de randapparatuur, deze is niet benodigd.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien ze totaal niet gamed. Denk ik dat een goede videokaart dus niet nodig is. Een snelle SSD schijf lijkt mij van wel, het verplaatsen van vele foto's op de schijf moet lekker snel gaan. Een dvd speler is ook een must.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren. Zelf heb ik altijd een videokaart van Intel, omdat ik dat altijd heb gehad. Maar dat zal niks uit moeten maken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast moet niet teveel lawaai maken. De PC moet snel op starten net zoals programma's, en fotos en filmpjes moeten snel kunnen geopend worden en ook lekker rap verplaatst kunnen worden op de harde schijf

Ga je overklokken?
Negatief, over

Wat verwacht je van ons?
Ik heb nu uit de laatst BBG (Juli 2016) het high end gaming systeem gepakt. Een andere behuizing en een harde schijf, dvd brander en windows 10 toegevoegd. Aangezien het budget van dit systeem al mooi in de buurt kwam.

Wat ik nog niet heb, is een videokaart. Bovenin het bericht al aangegeven is dat ik niet zeker weet waar ik naar moet kijken omdat ze geen spellen speelt. Ik heb zelf een gtx 970, maar ik speel dan ook de meest belachelijke spellen.

De vraag is dus. Zou er iemand naar dit systeem willen kijken en evt. wat tips en tools kunnen geven. EN naar welke videokaart moet ik gaan kijken?

Alvast bedankt!!

Hieronder het systeem tot nu toe:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 183,50€ 183,50
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,95€ 48,95
1Cooler Master N300 (Closed)€ 42,95€ 42,95
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 39,74€ 39,74
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 35,25€ 35,25
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,42€ 14,42
1Cooler Master GM G450M€ 52,01€ 52,01
1Samsung 850 EVO 500GB€ 148,83€ 148,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 652,55

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:07
Hoe beheert ze die foto's? Gewoon via Windows explorer? Zoja, dan is een videokaart een overbodige luxe. Hoeveel ruimte gebruikt ze nu op de computer? Anders zou je kunnen overwegen om een 1TB SSD te nemen. Een 850 EVO kost tegenwoordig ook maar 280. Vind het persoonlijk erg fijn om geen HDD er naast draaiend te hebben.

• Borrel16
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-05-2024
Bedankt voor de reactie.

De fotos en filmpjes worden via windows explorer beheert, gewoon simpel in 6000 mappen wat alleen zij kan terugvinden ;)..

Wat ik vanochtend heb gezien zit ze nog niet eens aan de 500 gb.. Maar ik zal er even naar kijken