Reparatie logitech z623 (poging tot)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph_o
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-04 21:19
Hoi allemaal,

Recentelijk heeft mijn logitech z623 2.1 speakerset het begeven na het verplaatsen naar boven. Als ik nu op de powerknop druk krijg ik eerst een hard ploppen geluid, waarna er alleen nog maar statische ruis en regelmatig wat gekraak uit de speakertjes komt. Nu ben ik eerst zelf op onderzoek gegaan online, maar niet echt iets kunnen vinden want het op zou kunnen lossen. Daarom ben ik zelf begonnen met het uit elkaar halen van de speakers om te kijken of er iets te vinden was (garantie was al verlopen). Nu denk ik gevonden te hebben waar heb probleem zit door middel van uitsluiten, alleen kom ik nu niet echt verder.

Mijn vraag bij deze is dan ook of ten eerste mijn gedachtegang qua uitsluiten goed is (dus of het niet toch ergens anders aan kan liggen) en wat er, als ik goed zit, aan gedaan kan worden?

Ik ben begonnen met het uit elkaar halen van de satteliet speaker waar ook de control knoppen op zitten. Dit omdat de kabel hiervan uit de behuizing was geschoten, dus leek mij het meest voor de hand liggen dat het hieraan zou liggen. Na hem uit elkaar gehaald te hebben zag ik echter niks bijzonders zitten.

Hierna heb ik hem aan de praat proberen te krijgen door middel van een andere controller van een z2300 speakerset, waarvan ik wist dat hij werkte. Echter krijg ik nu nog steeds hetzelfde probleem (ploppen, statisch geluid en kraken), dus aan de satteliet speaker zou het niet kunnen liggen? Heb ook de rechterspeaker er uit gehad en dit gaf ook geen verschil.

Hierna ben ik verder gegaan met de subwoofer, deze gaf nog wel geluid, dus lijkt me dat het niet aan de subwoofer zelf ligt. Hierna kwam ik uit op het printplaatje met de uitgangen van de subwoofer zelf. Nu denk ik dat hier dus het probleem zit. De set krijgt voldoende stroom voor zover ik weet, dus ga er vanuit dat hier het probleem niet zit, al weet ik dit niet zeker. Ik denk dus dat het aan de DB15 aansluiting ligt (heet deze zo?), dus die met de twee schroefjes aan de zijkanten.

Is het logisch dat daar het probleem zit? Zijn er nog andere dingen die het zou kunnen verzoorzaken? Wat zou ik er aan kunnen doen?

Mocht er nog meer informatie nodig zijn dan hoor ik dit graag.

Bij voorbaat dank!

Ralph

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Ralph

Ben jij al verder gekomen met je Z623 issue?
Mijn set heeft exact het zelfde euvel.

Niet na een verandering maar midden in een muziek stuk........ plop.......,plop........plop etc

Geen idee wat er aan de hand kan zijn.
Inmiddels ook de kleine sateliet met knopjes geopend, zat wel een draadje los ivm kapotte trekkracht ontlasting van de hoofdkabel.

Maar geen verschil, plopt nog steeds.

Heb jij suggesties?

Mvg Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph_o
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-04 21:19
Ik heb helaas geen oplossing kunnen vinden. Gebruik nu de twee satteliet speakers icm een subwoofer van de z2300 die ik nog had staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-08 13:27
Dit is het enige draadje die ik hierover kan vinden, maar die van mij staat al een hele tijd stil (niet verplaatst) maar zware tonen zijn ineens weggevallen. Op een andere desktop hetzelfde probleem.
Deze set zou toch wel iets meer dan 5 jaar mee moeten gaan zou je zeggen |:(