Systeem upgrade, waar begin ik?

Pagina: 1
Acties:

• Martijn246
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:38
Na ruim 5 jaar trouwe dienst begint mijn huidige systeem toch af en toe wat kuren te vertonen, wordt het merkbaar trager en heeft het moeite met sommige games.

Ik zoek een?
Op dit moment ben ik zelf voornamelijk aan het kijken voor een videokaart upgrade, omdat dit op dit moment binnen mijn budget ligt. Maar misschien is het wel beter/verstandiger om daar mee te wachten totdat het complete systeem vervangen kan worden. Voor deze beslissing heb ik jullie nodig :)

Wat is je budget?
Het budget ligt natuurlijk erg aan de upgrade die ik uiteindelijk wil doen. Voor alleen de videokaart heb ik voor mijzelf een budget van €300 gesteld. Over een budget voor een grotere upgrade heb ik nog niet echt nagedacht, maar lijkt mij €500-€600 toch een mooi bedrag.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Mijn huidige systeem:
Behuizing: Cooler Master CM 690 II Advanced
MOBO: Gigabyte GA-H67A-UD3H-B3 (rev. 1.1)
CPU: i5 2500K @ 3,3 Ghz + Scythe Mugen 2
RAM: Corsair Vengeance 2x 4 GB DDR3
HDD1: Samsung 850 EVO Series SSD 250 GB
HDD2: WD Black WD1002FAEX 1 TB
GPU: MSI N570GTX Twin Frozr III Power/OC Edition
Voeding: Antec High Current Gamer HCG-750
Scherm: Samsung S24D300H + Samsung SyncMaster 940BW

Ik gebruik mijn computer voornamelijk voor gamen (Eve Online, Overwatch, WoW), films kijken en natuurlijk wat Office en internet. Foto's/video's bewerken is niet bedoeling en hier hoeft het ook niet op aangepast te worden. Het nieuwste van het nieuwste is zeker, maar wil toch zeker wel weer een lange tijd vooruit kunnen na de upgrade. Ook sta ik open voor suggesties en ideeën en ben ik benieuwd wat jullie kijk op de situatie is.

Alvast bedankt voor de moeite!

• superrock
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01:08
Als ik kijk naar de spelletjes die jij speelt lijkt me een upgrade niet echt nodig. Als je wat spellen gaat spelen die wat meer vragen van je pc zou je pas kunnen overwegen om een nieuwe videokaart te kopen. Maar volgens mij kun je de meeste spellen ook wel spelen met de gtx 570. Ik zou eerst maar aan mezelf vragen mis ik echt iets aan prestaties of is het gewoon een upgradekriebel?

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:37
Ik zou een verse install van windows doen. Vermoedelijk lost dat al je problemn met het langzamer worden op. Verder is het niet duidelijk wat je bedoelt met het gegeven dat je computer 'kuren gaat vertonen'. Wellicht kun je dat wat toelichten? Hoe zijn je temperaturen? Heb je al gekeken of er wellicht veel stof in je systeem zit?

Eens met bovenstaande post dat gezien je specs en de games die je speelt een upgrade eigenlijk niet nodig zou hoeven zijn.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 18:09
Nieuwe voeding en videokaart? Een 480 bv. Goede upgrade.

Want ik neem aan dat je legion wel met al zn pracht en praal wilt gaan zien?

Processor kan je tot 4.4 ghz makkelijk overclocken zonder moeite. Verder ook nog wel maar dan moet je echt je best gaan doen. 4.4 red je door enkel de multiplier te verhogen.

[ Voor 75% gewijzigd door legendareN op 30-07-2016 16:25 ]

• superrock
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01:08
Overklokken gaat niet gebeuren met zijn moederbord.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 18:09
Ahh haha ik zie t :p nouja misschien een tweedehandsje voor een paar tientjes?

• Martijn246
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:38
Philpend schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 15:04:
Ik zou een verse install van windows doen. Vermoedelijk lost dat al je problemn met het langzamer worden op. Verder is het niet duidelijk wat je bedoelt met het gegeven dat je computer 'kuren gaat vertonen'. Wellicht kun je dat wat toelichten? Hoe zijn je temperaturen? Heb je al gekeken of er wellicht veel stof in je systeem zit?

Eens met bovenstaande post dat gezien je specs en de games die je speelt een upgrade eigenlijk niet nodig zou hoeven zijn.
Stof zit er niet bizar veel in. Dit houd ik regelmatig bij en de stoffilters op mn kast doen ook goed hun werk als ik dat zo zie. ;)
Met kuren bedoelde ik dat af en toe beide schermen zwart worden door een driver crash van nVidia. Daarnaast merk ik dat mijn CPU toch steeds meer moeite krijgt met Firefox soms schiet m'n CPU usage naar 60% door alleen maar Firefox te gebruiken.

De temperaturen zijn over het algemeen prima volgens mij. De gemiddelde temperatuur die ik uit Speedfan krijg is 30-35 graden, met mijn GPU als uitschieter die idle toch al op 50-60 graden zit.
Pagina: 1