Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Avast] Achtergrond service is niet actief

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Vandaag bezig met updaten computers en voorzien van schone W10 installaties.

Avast Free Antivirus erop, en dan merk ik op dat er iets vreemd gebeurt. De achtergrond services kunnen niet ingeschakeld worden.

Op andere computer, die al tijdje Avast Free draait is er nog 1 opmerkelijk detail: voordat ik update doe van Avast, vandaag dus, waren er geen problemen.

Na update en herstart werken ... inderdaad... ook achtergrond schilden niet meer. Dat is opmerkelijk.
Hierdoor heb ik al snel vermoeden dat er een bug in laatste Avast update zit.

Zeker als zo'n probleem ook exact voorkomt op zojuist ingestalleerde pc.
Graag wil ik van anderen horen of ze inderdaad dezelfde probleem hebben met verse W10 installatie of nu bijgewerkt. Ik heb alleen in W10 privacy opties op NEE gezet. Geen bijzondere aanpassingen, verder standaard.

Ik ben benieuwd of dit probleem ook bij anderen nu voorkomt.
Dan weet ik of ik moet wachten op een patch of opnieuw moet installeren.

---

Oh hallo, ik zie meldingen hier: downloads: Avast Antivirus 2016 12.2.2276
Blijkbaar toch nog een probleem.

Er is zelfs een CNET installatie versie bekend. Die komt meestal via Avast.eu, geloof ik.

---
Ok, er blijkt inderdaad een bug in de virusscanner te zitten, GUI - Schild communicatie is gebroken. Je wordt geadviseerd EVEN niet te upgraden naar laatste software, ook niet rebooten.
Dit is gezien op Avast forum.

Er zou snel een fix komen. Wat een ellende, dit is niet eerste bugged update van Avast, maar wel zeer verwarrende fout. Je krijgt zo indruk dat er een virus of trojan is bijgekomen. Virussen die AV's uitschakelen komen wel eens voor.

---

Mensen die 12.2.3126.2 erop hebben, hebben de bug.
Voorgaande versie 12.2.3126.0 heeft de bug niet.
De datum stamp is ook fout, 1970.
Het zou gaan om een beta patch, welke onvoldoende is getest en beetje te snel naar final is gepulled en in patch systeem komt.

Er is wel klein oplossing: offline installer downloaden, installeren zonder internet verbinding, en dan handmatig bijwerken (via settings) en wacht met de programma deel.

[ Voor 38% gewijzigd door MrDummy op 30-07-2016 14:21 ]

• sandz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
https://forum.avast.com/?topic=189221.105

Fixed. All fresh installations are OK from now on.

For existing affected users, fastest way to fix it is to run
C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastEmUpdate.exe and then reboot.
Others are getting the fix anyway, it just takes some time.

Sorry for being so brief, we were working hard to get the fix in the production ASAP. You were protected the whole time. The issue was in the GUI - it did not know Avast service is in fact running.

[ Voor 84% gewijzigd door sandz op 30-07-2016 19:30 ]

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-11 08:59
Thanks voor deze heads up, vandaag problemen mee gehad op een andere pc.
Ik heb inderdaad de versie eindigend op 0 ipv 2 en heb geen problemen.

Vermoedde dat de pc waar ik mee bezig was geïnfecteerd was (met wat dan ook), vreemde was dat ik dmv admin wachtwoord de schilden wilde activeren en hierna de melding kreeg dat de schilden UITgeschakeld gingen worden en ik op ja of nee moest klikken.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik was ook aan het prutsen en dacht dat er weer stuk irritant virusje ingekomen is.
Maar na nog een keer schone install en vergelijking met andere pcs die wel goed doen, klopt er iets niet.

Dus gaan lezen op internet en hee..... de antwoord staat er. Alleen niet zo makkelijk op Google search, want het is nog gloednieuw probleem.

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-11 08:59
sandz schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 19:28:
https://forum.avast.com/?topic=189221.105

Fixed. All fresh installations are OK from now on.

For existing affected users, fastest way to fix it is to run
C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastEmUpdate.exe and then reboot.
Others are getting the fix anyway, it just takes some time.

Sorry for being so brief, we were working hard to get the fix in the production ASAP. You were protected the whole time. The issue was in the GUI - it did not know Avast service is in fact running.
Gisteren geprobeerd en de "forced update" werkt.
Vergeet in een standaard user account alleen niet "AvastEmUpdate.exe" als admin te draaien anders werkt het niet. Als het goed gegaan is zie je 2 bestanden verschijnen in je Avast doelmap en is het een kwestie van herstarten.