[windows 10]Microsoft account naar Local account omzetten.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Mijn zoontje heeft op een laptop zijn local account omgezet naar een microsoft account door een MS account aan te maken in in van de MS applicaties die gepushed worden in windows 10. (ik denk groove music).

Daarbij heeft hij niet zijn wachtwoord onthouden.

Het email account is voornaamachternaam@gmail.com

Dat wachtwoord resetten lukt niet omdat microsoft zegt dat dat account niet bestaat.
dat account aanmaken op outlook lukt niet, want het account bestaat (bestond) al.
That Microsoft account doesn't exist. Enter a different account or get a new one.
echter
https://signup.live.com/signup .....bla...
Create account
Microsoft account opens a world of benefits.
voornaamachter@gmail.com is already a Microsoft account. Please try a different email address.
Zijn er nog andere mogelijkheden voor een local administrator om dat account weer terug te converteren naar een local account? Ik kan dus niet meer inloggen op zijn account. Wel op een andere locale beheerder.
Ik heb het wachtwoord van voornaamachternaam@gmail.com BIJ GMAIL .

Er is ook een voornaamachternaam@outlook.com gemaakt (geconverteerd van voornaamachter@gmail.com op outlook.com??? vaag?? ). heb ik ook het wachtwoord van.

/Edit: eens een poging gedaan bij MS support. maar die komen niet verder dan te melden dat het 30 dagen duurt voordat ik het @gmaill micorsoft account opnieuw kan aanmaken.

[ Voor 20% gewijzigd door leuk_he op 30-07-2016 14:44 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:49

TheVMaster

Moderator WOS
Je kunt toch gewoon naar http://account.live.com gaan en daar aangeven dat je je wachtwoord niet meer weet? Volgens mij wordt dat dan naar je mail gestuurd, althans een link om je wachtwoord te resetten.

Vul vervolgens bij je Microsoft Account een alternatief mailadres is (bv. die van jezelf) en/of een telefoonnummer. Hier kan dan (als je het wachtwoord niet meer weet) een SMS of belletje heengestuurd worden met recover mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal dingen:

Als je een account met bijbehorend wachtwoord hebt op je pc (zoals iedereen) en je hebt daarnaast een Hotmail/Live/Outlook.com e-mailadres kun je dat e-mail account, je Microsoft account, koppelen aan je account op de pc, en die koppeling kun je ook ongedaan maken. Dan heb je 2 wachtwoorden, die van je pc en die van je e-mail account die je naar gelief kunt wijzigen. Ik weet alleen niet zeker met welk wachtwoord je dan moet inloggen.

Daarnaast kun je van e-mail accounts van verschillende providers ook een Microsoft-account maken, waaronder dus Gmail, maar ook van Ziggo. In dat geval dien je je wachtwoord (van je Microsoft-account) dus te wijzigen bij Gmail of Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:49

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 21:28:
Een aantal dingen:

Als je een account met bijbehorend wachtwoord hebt op je pc (zoals iedereen) en je hebt daarnaast een Hotmail/Live/Outlook.com e-mailadres kun je dat e-mail account, je Microsoft account, koppelen aan je account op de pc, en die koppeling kun je ook ongedaan maken. Dan heb je 2 wachtwoorden, die van je pc en die van je e-mail account die je naar gelief kunt wijzigen. Ik weet alleen niet zeker met welk wachtwoord je dan moet inloggen.

Daarnaast kun je van e-mail accounts van verschillende providers ook een Microsoft-account maken, waaronder dus Gmail, maar ook van Ziggo. In dat geval dien je je wachtwoord (van je Microsoft-account) dus te wijzigen bij Gmail of Ziggo.
Eh...dat laatste lijkt mij onwaarschijnlijk, aangezien je dus puur het mailadres als Microsoft Account gebruikt. Je logt toch op Microsoft diensten niet in met bv. je Ziggo mailadres en wachtwoord? Hoe weet Microsoft nu of die gegevens kloppen, er zit geen federation tussen MS en Ziggo/Gmail ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-06-2024
Indien het geen MS account is kun je als Administrator het paswoord verwijderen of veranderen via een (elvevated) prompt net user command, zie deze link voor opties.

Maar zoals ik uit de eerste pos begrijp lijkt er wat merkwaardigs aan de hand. Zelf heb ik de afgelopen anderhalve week ook lopen stoeien met een geblokkeerd account. In eerste instantie wist ik niet meer of het een lokaal of MS account was. Ik heb toen ook eerst via https://account.microsoft.com/about mijn wachtwoord gereset, gecontroleerd op mijn OneNote app op de iPhone (ik had immers totaal geen toegang meer tot mijn PC) waar ik het nieuwe wachtwoord kon gebruiken, maar dit vervolgens niet werkte voor mijn PC account.

Toen geconcludeerd dat het dus een lokaal account was en de net user methode geprobeerd, wat echter resulteerde in een System error 8646 (deze foutmelding krijg je bij een MS account).

Bij mij was er dus iets anders aan de hand waar ik helaas niet ben uitgekomen en uiteindelijk een OS restore heb moeten doen. Echter, dat was mijn situatie en vooralsnog kun je allereerst het bovenstaande proberen.

Win 10 64x/i7-4790K/Asus Z97-PRO/MSI GTX 960 GAMING 2G/Seasonic M12II Evo 620W/Samsung 850 Pro 256GB/Samsung 850 EVO 250GB/Crucial MX100 512GB/Barracuda STBD2000201 2TB(2x)/Barracuda STBD3000200 3TB/Corsair Vengeance LP CML1600/Noctua NH-C12P/Fractal R5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien gewenst kun je via Configuratiescherm > Systeem en beveiliging > Systeembeheer het Lokaal beveiligingsbeleid openen en daar bij Lokaal beleid > Beveiligingsopties het beleid Accounts: Microsoft-accounts blokkeren inschakelen.

Accounts: Microsoft-accounts blokkeren

Deze beleidsinstelling voorkomt dat gebruikers nieuwe Microsoft-accounts aan deze computer toevoegen.

Als u de optie Gebruikers kunnen geen Microsoft-accounts toevoegen hebt geselecteerd, zijn gebruikers niet in staat om nieuwe Microsoft-accounts op deze computer te maken, een lokaal account te wijzigen in een Microsoft-account of een verbinding te maken tussen een domeinaccount en een Microsoft-account. Deze optie heeft de voorkeur als u het gebruik van Microsoft-accounts in uw onderneming wilt beperken.

Als u de optie Gebruikers kunnen geen Microsoft-accounts toevoegen of zich hiermee aanmelden hebt geselecteerd, kunnen bestaande Microsoft-gebruikers zich niet aanmelden op Windows. Als u deze optie selecteert, kan een bestaande beheerder zich wellicht niet op deze computer aanmelden om het systeem te beheren.

Als u dit beleid uitschakelt of niet configureert (aanbevolen), kunnen gebruikers wel gebruik maken van Microsoft-accounts in combinatie met Windows.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2016 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Ik heb dat beleid nu aangezet.

Verder lukt het 30 dagen niet dat account aan te maken. 🙁

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1