Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.
Vraag
Alle reacties
Verwijderd
De geheugencontroller zit in je CPU, dus het kan zeker je cpu zijn. In de meeste gevallen is het zelfs een krom/verbogen/afgebroken pinnetje in het CPU socket.
hmm okay. Dan heeft het waarschijnlijk geen zin om de cpu's om te draaien?
Er is dus niet zo'n grote kans dat het door het geheugen slot komt? ik zal straks anders eens in de socket kijken, of daar iets scheef zit oid.
Er is dus niet zo'n grote kans dat het door het geheugen slot komt? ik zal straks anders eens in de socket kijken, of daar iets scheef zit oid.
Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.
Heb je de geheugenmodules al gewisseld?
Dus andere modules in sloten 7 en 8 ?
Als hij dan ook niet post lijkt het niet aan je geheugen te liggen.
Het zal dan dus waarschijnlijk je moederbord of CPU zijn.
Zonder een ander moederbord of een andere CPU zal dat lastig worden om uit te zoeken welke van de 2 het is..
De pinnen in de socket zijn erg klein, zonder een goed vergrootglas is het erg lastig om te zien of een pin niet helemaal goed is, of dat wellicht het kopje wat contact maakt met de CPU ontbreekt.
Hoe bedoel je, de CPU's om te draaien?
Geheugenslot kan ook altijd nog.elTigro schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 12:17:
hmm okay. Dan heeft het waarschijnlijk geen zin om de cpu's om te draaien?
Zonder een ander moederbord of een andere CPU zal dat lastig worden om uit te zoeken welke van de 2 het is..
De pinnen in de socket zijn erg klein, zonder een goed vergrootglas is het erg lastig om te zien of een pin niet helemaal goed is, of dat wellicht het kopje wat contact maakt met de CPU ontbreekt.
t is een dual cpu bord. dus als ik ze omwissel en die banken bezet houd en hij dan wel post weet ik dat t de cpu is. als t bij een andere cpu nog zo is, dan lijkt mij t moederbord de boosdoener toch?Roel_1983 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 12:24:
Heb je de geheugenmodules al gewisseld?
[...]
Geheugenslot kan ook altijd nog.
Ah, ik had het verkeerde moederbord voor me.elTigro schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 12:26:
[...]
t is een dual cpu bord. dus als ik ze omwissel en die banken bezet houd en hij dan wel post weet ik dat t de cpu is. als t bij een andere cpu nog zo is, dan lijkt mij t moederbord de boosdoener toch?
Dan zou het zo inderdaad moeten zijn.
ik bedenk me eigenlijk net iets anders:
Stel nu, ik heb zoiets: die laatste 2 modules: fuck 'em! op het geheel is 8GB wellicht niet eens zo veel. Zeker als ik me bedenk hoeveel moeite het kost.
Het enige waar ik me een beetje druk over maak is performance. Ik meen ooit gelezen te hebben dat je die dingen paarsgewijs moet plaatsen omdat je anders ongeveer 0 performance over houdt. is dat met die wat moderne dingen nog steeds zo? (de banken hebben namelijk verschillende kleuren en t boekje schrijft dat je in ieder geval alle rode banken moet vullen (en een van de rode borkt dus))
hmm. na wat lezen lijkt dit inderdaad het geval. dat is wel wat jammer.... maar t schijnt nu niet weer zo schokkend te zijn dat ik er eigenlijk nog meer tijd aan wil gaan besteden.
iets met kosten en baten enzo. Ik ga het eerst zo wel eens wagen...
Stel nu, ik heb zoiets: die laatste 2 modules: fuck 'em! op het geheel is 8GB wellicht niet eens zo veel. Zeker als ik me bedenk hoeveel moeite het kost.
Het enige waar ik me een beetje druk over maak is performance. Ik meen ooit gelezen te hebben dat je die dingen paarsgewijs moet plaatsen omdat je anders ongeveer 0 performance over houdt. is dat met die wat moderne dingen nog steeds zo? (de banken hebben namelijk verschillende kleuren en t boekje schrijft dat je in ieder geval alle rode banken moet vullen (en een van de rode borkt dus))
hmm. na wat lezen lijkt dit inderdaad het geval. dat is wel wat jammer.... maar t schijnt nu niet weer zo schokkend te zijn dat ik er eigenlijk nog meer tijd aan wil gaan besteden.

iets met kosten en baten enzo. Ik ga het eerst zo wel eens wagen...
[ Voor 17% gewijzigd door elTigro op 30-07-2016 13:41 ]
Pagina: 1