T-Mobile beltegoed verdwijnt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBK2211
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06-2023
Ik heb 3 Prepaid kaarten in ons gezin in gebruik, 2 van T-Mobile en 1 van de Hema.
Nu valt op dat de 2 T-Mobile kaarten regelmatig 1 of 2 cent gebruiken (soms dagelijks) terwijl de mobiele verbinding uit staat! De Hema kaart houdt mooi zijn saldo.

T-Mobile kan de fout (of wil) de fout niet vinden!

Wie herkent dit probleem?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Kan het zijn dat je een duo-sim hebt waarvan de tweede simkaart in een of andere M2M-device zit?

Wil de eerstelijns helpdesk je geen specificatie geven? Of heb je het ook al bij de tweedelijns helpdesk gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:30
Heb ik zelf ook gehad. Ben zon 30 euro verloren want hoewel roaming en 3g niet aan stonden, gebruikte ik wel internet. Probeer ze eens te mailen en te vragen. Waar dat geld plotseling naar toe is gegaan.
Als dat naar 3g is gegaan terwijl je dat gewoon altijd hebt uitstaan, laat ze 3g dan verbannen op jouw sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBK2211
Nee, het is geen duo-sim en T-Mobile (wil) kan de fout niet vinden. Tenminste dat zeggen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:23
En wanneer de telefoon niet aanstaat (of de sim zit er niet in), gebeurt het dan ook?
Ik heb weleens vaker gelezen dat telefoons soms een minimale hoeveelheid data gebruiken ondanks dat data uitstaat.
Het hangt er misschien ook mee samen hoe providers daarmee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat staat er op de gespecificeerde factuur die je aangevraagd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hema zegt dataverbruik per kB te berekenen, maar T-Mobile prepaid rondt datagebruik altijd naar boven af per sessie op veelvouden van 200 kB (volgens hier).
Als je telefoon dus toch een klein beetje mobiele data snoept wordt door T-Mobile meteen 200 kB aangerekend, wat dat dan precies kost is afhankelijk van je tariefplan, maar in de orde van 1 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBK2211
Bij Pre-Paid krijg je helaas géén factuur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Bij de Hema betaal je per kb, wanneer je een paar kb per dag verbruikt wordt dit waarschijnlijk op dagelijkse basis afgerond naar 0.
T-mobile rondt altijd af naar boven op 200kb, dus kost dat afhankelijk van je tarief altijd 1 of 2 cent.
Lebara bijvoorbeeld geeft de eerste 100kb gratis en rondt dan af per 100kb, wat er feitelijk op neer komt dat ze naar beneden afronden, in het voordeel van de klant dus.

Ik denk dat je de schuld van dit verhaal niet moet leggen bij T-mobile, aangezien je vermoedelijk wel een paar kb verbruikt, je zult dit ook moeten kunnen zien in de telefoon zelf.
Kijk dat eens na en vertel ons hoeveel kb per maand die toestellen verbruikt hebben?

Wel zijn het rottige afrondingsvoorwaarden van T-mobile, maar zoals ik al schreef gaan verschillende providers daar anders mee om. Je kunt overstappen naar een andere provider, of je kunt contact opnemen met de klantenservice en vragen of zij data helemaal kunnen uitschakelen voor die nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
JBK2211 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 10:04:
Bij Pre-Paid krijg je helaas géén factuur!
Dan kijk je op de online omgeving :)
BatmanNL schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 10:50:
Als dat naar 3g is gegaan terwijl je dat gewoon altijd hebt uitstaan, laat ze 3g dan verbannen op jouw sim.
Dit dus. Probleem opgelost. Indien niet opgelost -> Laat de tweedelijns het dan maar oplossen.

Laat overigens ook 2G en 4G uitschakelen op netwerkniveau.

[ Voor 50% gewijzigd door Trommelrem op 31-07-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-05 14:08
Trommelrem schreef op zondag 31 juli 2016 @ 12:45:
Dan kijk je op de online omgeving :)
Ik zie in online omgeving geen verbruik. Alleen tegoeden:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2u8yrme.jpg

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBK2211
Ik krijg ook hetzelfde overzicht, T/Mobile heeft op deze manier vrij spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Het is al een aantal keren genoemd: Laat GPRS, UTRAN en LTE eens op netwerkniveau uitschakelen. Gebeurt het dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
TS wil blijkbaar geen antwoord op de vragen geven.
Jammer, ik probeer te helpen maar zo is het een zinloos klaagtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444220

Hoi JBK2211,

Zoals ASW1 al aangaf:
Ik heb weleens vaker gelezen dat telefoons soms een minimale hoeveelheid data gebruiken ondanks dat data uitstaat.
Het komt vaker voor dat er ondanks uitgeschakelde data er toch data doorheen glipt. Ligt dat in dit geval aan T-Mobile of ligt dit aan de hardware. dat is natuurlijk een discussie waar niemand zin in heeft.

Je geeft het volgende aan
T-Mobile kan de fout (of wil) de fout niet vinden!
Waaruit blijkt dit? Ivm wetgeving mogen/kunnen sowieso niet zien waar jouw data aan verbruikt wordt. Zoals ASW1 ook al aangaf, wat zegt de datamonitor van je telefoon? Of wellicht wanneer je een data-app installeert, wat zegt deze waar je data heen gaat.

Ik zou eerst deze zaken eens uitsluiten voordat je de 'schuld' bij je provider neer legt.

Als je wilt mag je de nummers even naar mij PB'en, dan kan ik eens kijken wat ik voor je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Anoniem: 444220 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 13:46:
Hoi JBK2211,

Zoals ASW1 al aangaf:

[...]

Het komt vaker voor dat er ondanks uitgeschakelde data er toch data doorheen glipt. Ligt dat in dit geval aan T-Mobile of ligt dit aan de hardware. dat is natuurlijk een discussie waar niemand zin in heeft.
Mogelijk is er MDM actief, waardoor er wel communicatie plaats vindt ondanks userpolicies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBK2211
Ik heb 2 Dual sim toestellen gepakt en een test gedaan als ik de T-Mobile simkaarten als primaire sim kaart instel dan wordt er door T-Mobile schaamteloos regelmatig 1 of 2 cent van mijn Pre-Paid saldo afgeschreven. Als ik een Hema of Lebara simkaart als primaire simkaart instel dan gebeurt er niks met het Pre-Paid saldo. Instellingen zijn identiek met alle simkaarten!

Het lijkt er dus op dat T-Mobile door dit trucje (wet van de grote getallen) extra inkomsten genereerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Zucht.
Er is je al door diverse mensen uitgelegd dat er waarschijnlijk toch data verbruikt worden.
Jouw test lijkt dit te bevestigen.
Waarom jij denkt dat dat aan t-mobile ligt is me een raadsel.
T-mobile registreert jouw verbruik en rekent af volgens hun voorwaarden. Als die voorwaarden jou niet bevallen dan staat het je vrij over te stappen naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:11
JBK2211 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:50:
Als ik een Hema of Lebara simkaart als primaire simkaart instel dan gebeurt er niks met het Pre-Paid saldo.
Bij Lebara (iig bij One) krijg je 100kB gratis per dag.

Dit was dus al gezegd, ik had niet alle reacties tot in detail gelezen.

[ Voor 13% gewijzigd door hcQd op 09-08-2016 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
ASW1 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 12:25:
Lebara bijvoorbeeld geeft de eerste 100kb gratis en rondt dan af per 100kb
Pagina: 1