Vraag

• HarmLTC
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-01-2025
Hallo,

Op dit moment staat mijn Windows PC in de woonkamer. Deze is als volgt verbonden met mijn tv:

PC <> HDMI <> ONKYO HT-393 <> SAMSUNG TV (vrij oud LE32B530)

Op deze manier gebruik ik de tv als een secondary screen en kan ik 1. Video bekijken met VLC en 2. Games vanuit de bank spelen via Steam en Xbox controllers.

Nu gaan we binnenkort verhuizen en zou ik graag deze 2 opties willen behouden, maar mogelijk op een andere (draadloze?) manier. De huidige tv verhuist naar de slaapkamer en daar zou ik ook gebruik willen kunnen maken van films en series, maar zijn mijn eisen minder hoog. Dit zou bijvoorbeeld kunnen worden gerealiseerd met een Chromecast? Deze tv heeft ook een secundaire HD TV ontvanger van KPN.

De PC komt boven te staan en in de woonkamer komt de receiver en een nieuwe TV.

Nu vraag ik me af welke opties ik heb en wat voorkeur zou hebben. Server in huis/UTP kabels trekken, HDMI kabel trekken, Chromecast/Miracast, losse HTPC onder de TV...

Ik hoor graag van jullie, zodat ik het verder kan uitdiepen.

Bedankt!

Alle reacties

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:50
Ik ben zelf erg te spreken of De nvidia shield met "kodi" launcher. Ik kom direct in kodi. En kan vanuit daar mijn film/muziek/photo's bekijken(die op mijn server staan(maar pc is ook goed)). direct de spotify app openen. Netflix bekijken. Games streamen van mijn pc. Emulator en Android games spelen. En draaien er nog een paar grijze apps mee(kan ik in het topic niet veder op in gaan wegens forum regels PM is geen probleem). Alleen interactieve tv kijken lukt niet. Maar ongecodeerde digitale ziggo tv lukt wel via mijn server. En ik vind dit persoonlijk erg pretig werken.

YouTube: Kodi with emulators running on NVIDIA SHIELD

Is voor de tv boven ook gaming nodig? Anders zou een cromecast/rasberry pi prima moeten zijn voor je tv boven.

• HarmLTC
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-01-2025
Bedankt voor je antwoord, ik ga het zeker bekijken.

Voor de tv boven is geen gaming noodzakelijk.