Windows 10 upgrade internet probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjweele13
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:24
Beste allemaal,

Ik heb gisteren last minute toch maar besloten om mijn windows 8.1 te upgraden naar 10. Dat ging allemaal prima. Alleen nu doet mijn internet via ethernet het niet meer. Via WiFi heb ik wel gewoon toegang tot het internet. Ik heb al geprobeerd het modem en de switch te restarten, maar dit werkt allemaal niet. Ook heb ik de driver naar updates laten zoeken en die geeft dan aan dat ik de meest recente drivers gebruik. Als ik de netwerkadapter uitschakel en dan weer inschakel blijft hij heel lang staan op 'identificeren'. Uiteindelijk raak ik dan verbonden met een onbekend netwerk zonder internet toegang.

Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen. Zeker omdat het wireless het wel allemaal doet ligt het denk ik niet aan de netwerkinstellingen zelf, maar asn de erhernetpoort op de pc

Beste antwoord (via zjweele13 op 31-07-2016 17:09)

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 20:55
Wat is het IP adres wat je krijgt als je CMD en dan IPCONFIG invoert? Bij de upgrade is het goed mogelijk dat Windows 10 een netwerkdriver installeert die niet (goed) blijkt te werken. Heb het meerdere keren al meegemaakt. Je moet dan op de website van de leverancier (Realtek / Intel, etc.) kijken naar drivers voor Windows 10.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 20:55
Wat is het IP adres wat je krijgt als je CMD en dan IPCONFIG invoert? Bij de upgrade is het goed mogelijk dat Windows 10 een netwerkdriver installeert die niet (goed) blijkt te werken. Heb het meerdere keren al meegemaakt. Je moet dan op de website van de leverancier (Realtek / Intel, etc.) kijken naar drivers voor Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ok, lastig dit:

- Gezien de status 'identifying' denk ik dat de drivers in orde zijn. Echter check even in de device manager of er uitroeptekens zijn.

- Wanneer je alleen de kabel erin doet, post dan even een ipconfig in een cmd. Daar zou je moeten kunnen zien of er een APIPA adres wordt gegeven of niet. Dan kan het aan DHCP liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Of gewoon de update even zijn werk laten doen, er zijn vast updates.
Vaak zie je dat een rits problemen verdwijnt na deze updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Reepje schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 10:15:
Of gewoon de update even zijn werk laten doen, er zijn vast updates.
Vaak zie je dat een rits problemen verdwijnt na deze updates.
Goeie, een aanname die ik altijd doe, maar wel altijd de vraag zou moeten zijn: Is je OS up-to-date :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjweele13
Bedankt voor de reacties. Ik ga dit weekend wat van jullie voorstellen uitproberen. Ik zal morgenavond de resultaten publiceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Mensen die nog niet zeker zijn van last minute updates naar Windows 10 en eigenlijk liever even bij W8.1 of W7 blijven heb ik een tip (al is het nu wel laat omdat het gisteren laatste dag is).

- Maak een image backup van je oude goedwerkende installatie
- Voer upgrade uit, zodat je de gratis key voor W10 kan pakken. Die wordt namelijk opgeslagen bij Microsoft.
- Controleer of het inderdaad geactiveerd is.
- Nu kun je terug naar vorige installatie met image backup.

In toekomst kun je dan rustig update doen naar W10, en zal ook meteen geactiveerd worden. Je hebt wel dezelfde moederbord nodig.
Andere harde schijf is gelukkig geen probleem, dus ook hier kan je swappen. Maar de eerste moet wel via upgrade, vandaar dat ik image backup zei.
Nadat je image backup hebt terug gezet, mag je daarna harde schijf omwisselen en dus tweede schijf voor W10 installatie doen. Dit mag een nieuwe installatie zijn.
(Dit heb ik zelf gedaan, en dat werkt dus wel.)

Maar in jouw situatie is wel lastig om de upgrade te kunnen activeren als internet niet werkt. Je hoeft alleen maar een keer activeren, de rest maakt niks uit. Dat kan later uitgezocht worden.
Kijk maar met Realtek netwerkkaart erin (werkt standaard al direct uit installatie). Zelfs USB netwerkadapter kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
MrDummy schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 10:31:
Mensen die nog niet zeker zijn van last minute updates naar Windows 10 en eigenlijk liever even bij W8.1 of W7 blijven heb ik een tip (al is het nu wel laat omdat het gisteren laatste dag is).
8)7
Je zegt het zelf al: hetgeen volgt is compleet nutteloos.
Waarom dan dat hele verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Reepje schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 10:39:
[...]
8)7
Je zegt het zelf al: hetgeen volgt is compleet nutteloos.
Waarom dan dat hele verhaal?
Simpel: hebben sommigen wel eens aan gedacht? Tijd maakt niet uit meer.

Maar voor tijd waar je W10 nu moet betalen geldt ook dezelfde met image maken zodat je twee kanten op kan. Maak dus image zodat je terug kan.
Dus het kan nu nog steeds hoor. Echter niemand hoeft te rushen om aan W10 key te komen.

Ik weet niet of de probleem van topicstarter opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjweele13
Het probleem heeft zich vanzelf opgelost nadat ik de pc weer aanzette na een dag zonder het updaten van drivers of windows of wat dan ook. Echter toen ik de pc later weer opnieuw aanzette had ik weer alleen WiFi en had ik hetzelfde probleem opnieuw. Daarna heb ik de drivers van de intel support pagina gehaald en is het probleem weer opgelost. Een beetje raar allemaal. Ik hoop dat het vanaf nu gewoon stabiel blijft
Pagina: 1