Mijn vraag
Nieuwe computer gaat niet meer aan na reboot. Waar ligt dit probleem?
Hardware en toelichting:
Gister een nieuwe PC in elkaar gezet met de volgende onderdelen;
Voeding: Cooler master G450M
Moederbord: Gigabyte GA B150 HD3P
CPU: Intel i5 6500
RAM: Crucial DDR4 4x4GB 2133MHz
Video: Gigabyte GVR938X G1 (4GB)
SSD: Samsung Evo 850 500GB
dit alles in een Cooler Master N300 kastje.
Onderdelen gemonteerd, opgestart, windows installatie en drivers liepen vlekkeloos. Meerder malen reboot gehad tbv drivers. Daarna de hele nacht aangelaten om updates te zoeken voor Windows 7. Vanmorgen aangemeld om te zien dat de updates er nog niet waren. Via start> herstart reboot gegeven om te zien dat de PC uit gaat en niet meer aan.
Nu reageert de PC nergens op.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
PWR button stekker op moederbord verwisseld met Reset button om falen van de knopjes uit te sluiten
Voeding loshalen van alle onderdelen en jumpstarten op groene PWR_OK wire en een willekeurige zwarte kabel. Voeding gaat aan (je hoort de fan draaien) maar vrijwel gelijk weer uit.
Is dit de voeding die overleden is? Zou vreemd zijn, het ding is nieuw en heeft gister en vannacht prima gefunctioneerd. Heb gister ook diverse stresstests op de PC gedraaid zoals Intel Burn test en Furmark om het ding eens goed warm te stoken, maar niets aan de hand..
Kortom, ik weet het niet..Help!
Nieuwe computer gaat niet meer aan na reboot. Waar ligt dit probleem?
Hardware en toelichting:
Gister een nieuwe PC in elkaar gezet met de volgende onderdelen;
Voeding: Cooler master G450M
Moederbord: Gigabyte GA B150 HD3P
CPU: Intel i5 6500
RAM: Crucial DDR4 4x4GB 2133MHz
Video: Gigabyte GVR938X G1 (4GB)
SSD: Samsung Evo 850 500GB
dit alles in een Cooler Master N300 kastje.
Onderdelen gemonteerd, opgestart, windows installatie en drivers liepen vlekkeloos. Meerder malen reboot gehad tbv drivers. Daarna de hele nacht aangelaten om updates te zoeken voor Windows 7. Vanmorgen aangemeld om te zien dat de updates er nog niet waren. Via start> herstart reboot gegeven om te zien dat de PC uit gaat en niet meer aan.
Nu reageert de PC nergens op.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
PWR button stekker op moederbord verwisseld met Reset button om falen van de knopjes uit te sluiten
Voeding loshalen van alle onderdelen en jumpstarten op groene PWR_OK wire en een willekeurige zwarte kabel. Voeding gaat aan (je hoort de fan draaien) maar vrijwel gelijk weer uit.
Is dit de voeding die overleden is? Zou vreemd zijn, het ding is nieuw en heeft gister en vannacht prima gefunctioneerd. Heb gister ook diverse stresstests op de PC gedraaid zoals Intel Burn test en Furmark om het ding eens goed warm te stoken, maar niets aan de hand..
Kortom, ik weet het niet..Help!
And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.