PC start niet meer na reboot

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:18

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Mijn vraag

Nieuwe computer gaat niet meer aan na reboot. Waar ligt dit probleem?

Hardware en toelichting:

Gister een nieuwe PC in elkaar gezet met de volgende onderdelen;
Voeding: Cooler master G450M
Moederbord: Gigabyte GA B150 HD3P
CPU: Intel i5 6500
RAM: Crucial DDR4 4x4GB 2133MHz
Video: Gigabyte GVR938X G1 (4GB)
SSD: Samsung Evo 850 500GB

dit alles in een Cooler Master N300 kastje.

Onderdelen gemonteerd, opgestart, windows installatie en drivers liepen vlekkeloos. Meerder malen reboot gehad tbv drivers. Daarna de hele nacht aangelaten om updates te zoeken voor Windows 7. Vanmorgen aangemeld om te zien dat de updates er nog niet waren. Via start> herstart reboot gegeven om te zien dat de PC uit gaat en niet meer aan.

Nu reageert de PC nergens op.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
PWR button stekker op moederbord verwisseld met Reset button om falen van de knopjes uit te sluiten

Voeding loshalen van alle onderdelen en jumpstarten op groene PWR_OK wire en een willekeurige zwarte kabel. Voeding gaat aan (je hoort de fan draaien) maar vrijwel gelijk weer uit.

Is dit de voeding die overleden is? Zou vreemd zijn, het ding is nieuw en heeft gister en vannacht prima gefunctioneerd. Heb gister ook diverse stresstests op de PC gedraaid zoals Intel Burn test en Furmark om het ding eens goed warm te stoken, maar niets aan de hand..

Kortom, ik weet het niet..Help! _/-\o_

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
"Voeding loshalen van alle onderdelen en jumpstarten op groene PWR_OK wire en een willekeurige zwarte kabel. Voeding gaat aan (je hoort de fan draaien) maar vrijwel gelijk weer uit."
Als je deze test gevolgd hebt: http://www.pcinside.info/...of-een-voeding-defect-is/ , let dan ook even op deze opmerking:
"Draait de ventilator van de voeding niet dan kunt u voor de zekerheid een casefan aansluiten (sommige voedingen hebben een niet draaiende fan tot 60% belasting)."

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:18

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Dank je Veng7. Ik heb een casefan aangesloten gehad, dat vergat ik te melden. Heb ooit geleerd dat een voeding laten draaien zonder belasting schadelijk kan zijn.

Hoe dan ook; ik heb inmiddels het systeem weer draaiende; de voeding uit de nieuwe PC aangesloten op een oud projectje en die kwam gewoon goed door. Uiteindelijk alles terug ingebouwd in de nieuwe pc en een bios reset gedaan dmv batterij verwijderen. Alles goed nagelopen en aangesloten en he presto; leven!

Nu draait het ding als een zonnetje, ook na reboot of uitschakelen. Ik hou 'm in de gaten want ben nog niet helemaal gerust. Zou er een probleem kunnen zijn met sleep? Ik weet niet meer of het ding in sleep was vanmorgen, maar na een hele nacht zou dat goed kunnen met de default instellingen.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Fijn dat je verder kunt. Of het iets met sleep te maken heeft weet ik niet, maar dat loop je natuurlijk even na:-)

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?