Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 798863

Topicstarter
Ik heb sinds kort een xbox one op de kop getikt en heb een oude tv die geen HDMI maar alleen een SCART aansluiting heeft. Nu vraag ik me af is het wel mogelijk om met een HDMI To SCART kabeltje deze xbox aan te sluiten op deze oude tv die alleen een SCART aansluiting heeft. Tulp aansluiting heeft deze tv ook niet. Heb ik dan alleen een converter kabeltje of box nodig. Bestaan deze wel en zo ja waar kan ik deze kopen.

Met een extra scart-scart kabel moet deze xbox toch aan te sluiten zijn op een oude tv die geen hdmi aansluiting heeft. Laat mij even weten als ik goed zit en dit zou moeten werken, schaf ik dit aan.

Alvast bedankt voor alle nuttige reacties. ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 798863 op 30-07-2016 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:57
Wat dacht je van eens zoeken naar "HDMI to SCART"? Het aanmaken van dit topic heeft je waarschijnlijk meer moeite gekost dan het zoeken naar het antwoord je zal kosten.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:50
Anoniem: 798863 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 01:44:
Ik heb sinds kort een xbox one op de kop getikt en heb een oude tv die geen HDMI maar alleen een SCART aansluiting heeft. Nu vraag ik me af is het wel mogelijk om met een HDMI To SCART kabeltje deze xbox aan te sluiten op deze oude tv die alleen een SCART aansluiting heeft. Tulp aansluiting heeft deze tv ook niet. Heb ik dan alleen een converter kabeltje of box nodig. Bestaan deze wel en zo ja waar kan ik deze kopen.

Ik heb het volgende gevonden: http://www.allekabels.nl/...-naar-scart-omvormer.html

Met een extra scart-scart kabel moet deze xbox toch aan te sluiten zijn op een oude tv die geen hdmi aansluiting heeft. Laat mij even weten als ik goed zit en dit zou moeten werken, schaf ik dit aan.

Alvast bedankt voor alle nuttige reacties. ;)
Al zou je een omvormer/adapter kopen, dan nog gaat het niet werken volgens mij.
Naar mijn weten zend de xbox one in minimaal 720p uit, dat kan een tv zonder hdmi niet aan?
Althans de kans is klein dat het om een 720p scherm gaat vanwege de scart.

Zelfde als dat ik geen 4K kan afspelen op mijn full hd monitor / tv. Er zit niet voor niks geen scart aansluiting op lijkt mij :P

Maar goed dat je dit topic gemaakt hebt ;)

Je zult hem wel aan kunnen sluiten maar volgens mij blijft het daar dan ook bij. Correct me if i'm wrong.

[ Voor 6% gewijzigd door LopendeVogel op 30-07-2016 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het lijkt me dat die converter ook wel een bruikbaar signaal omzet dat je op SCART kan afspelen, dus inclusief downscalen. Hij converteert het sowieso van digitaal naar analoog. Dus grote kans dat het wel gaat werken, en beeld zal geven.

Het enige dat ik me afvraag, of het niet zinniger is om die 50+ euro bij te leggen bij een nieuwe TV, die niet meer vast zit aan een standaard van de vorige eeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-06 13:49
Een tweedehands TV kan oko nog wel, V&A aangeboden: Philips 32PFL5405H (Full HD) voor een 32 inch model betaal je ongeveer 90. Voor 20 euro heb je 22 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:27

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik heb ooit eens een Youtube review gedaan van de HDMI2AV, die HD resoluties omzet in composiet video (en stereo audio).
Natuurlijk kan een SCART ingang met composiet video slechts met PAL resoluties overweg, dus details vallen weg, maar je kunt het beeld dan in ieder geval weergeven.

Verkrijgbaar via o.a. eBay vanaf ca. €6.

[ Voor 6% gewijzigd door ByteDelight op 30-07-2016 03:40 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Een PC monitor met HDMI gebruiken is natuurlijk ook nog een optie.
Eventueel zelfs nog met HDMI-DVI adapter, maar dat werkt niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Houd er wel rekening mee dat de XBO eigenlijk niet bedoeld is voor resoluties onder de 1280x720, ik ga er dus maar even van uit dat tekst e.d. compleet onleesbaar gaat worden.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1