Versterker, tv en blu-ray met 1 optisch out per apparaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:53
Onlangs heb ik 2 Dali Zensor 1 speakers aangeschaft. Nu ben ik op mijn zoektocht naar een passende versterker op de Marantz M-CR511 gestuit.

Nou heb ik een Samsung UE32F5300 televisie die ik hier op wil aansluiten en een nog te kopen blu-ray speler. Mijn vraag is: moet ik bij het gebruik van deze twee apparaten (tv en blu-ray) dan iedere keer de kabels wisselen, daar er op de televisie maar 1 Digital Audio Output (optisch) zit en op de Marantz ook.

Hoop dat ik duidelijk ben in mijn vraagstelling. Anders geef ik graag verduidelijking. (Ik heb hier niet veel verstand van).

https://www.hifiklubben.n...arantz/maramcr511bk_2.jpg

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:12
Waarom beperk je jezelf door voor deze stereo versterker te gaan? Een receiver heeft doorgaans veel meer aansluitingen en is daarmee niet beperkt tot 1 optische verbinding. Daarnaast kun je de homecinemaset makkelijk uitbreiden met meer speakers en apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mogelijkheden zijn eindeloos.
Bovenstaande suggestie is er een van en zeker een goed advies als je ook films kijkt en er een bioscoop gevoel bij wilt hebben.

Ik denk echter, dat je ook nog steeds bij jouw plan kan blijven.
Als je de blu-ray via HDMI op jouw TV aansluit, en de TV via optisch uit op de Marantz, zou het volgens mij moeten kunnen. Ik heb echter in de manual op de site van Samsung niet veel daarover kunnen lezen, de manual is daarvoor veel te summier.
Het nadeel is wel, als je alleen CD (via de blu-ray speler) wilt luisteren, je de TV aan moet zetten.

Het ligt er uiteindelijk aan wat je zelf wilt, maar de suggestie van LA-384 levert je IMO wel de meeste mogelijkheden en flexibiliteit op, bij waarschijnlijk dezelfde kosten. Succes met jouw keuze!