Vraag

• MacBreQ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-01-2024
Ik fotografeer nog niet zo lang en sinds pas ook echt met externe flits, dus ik weet vrijwel zeker dat ik zelf gewoon iets over het hoofd zie of simpelweg verkeerd doe. Ik kan er alleen niet achter komen...

Ik heb een Nikon D3300 icm een Yongnuo YN685N. Verder heb ik een losse YN622N-TX commander welke ik op de hotshoe kan zetten. De afgelopen tijd heb ik deze speedlight eigenlijk alleen maar off-camera gebruikt maar vanavond had ik hem rechtstreeks op de hotshoe. Het volgende probleem deed zich voor:

Met de Yongnuo op i-TTL modus triggert hij wel, maar dermate slap dat het in de exposure het verschil tussen met of zonder flash niet op te merken was. Als ik op de testknop druk (welke rood is; hoort dat?) flitst hij niet. Met de flits op manual modus triggert hij helemaal niet, ook niet met de testknop.

Als ik de flits van de camera af trek lijkt hij op zowel i-TTL als op M helemaal prima te werken, zowel met testknop als ook gebruik makend van de commander bovenop de camera. Een probleem met batterijen of iets dergelijks sluit ik daarmee dus (denk ik) uit. Shutter speeds waren met alle tests sowieso onder 1/200, maar sneller kon ik hem sowieso niet zetten met de flits op de camera geklikt. Plek waar het probleem zich voordeed was een buitenomgeving (lees hardloopwedstrijd), maar ik kan dezelfde problemen op mijn kamer repliceren.

Klinkt dit iemand bekend in de oren of heeft iemand een goede ingeving?

[ Voor 8% gewijzigd door MacBreQ op 30-07-2016 00:02 . Reden: Nadere verduidelijking ]