Toon posts:

Gaming PC 1300 budget

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Mijn huidige pc is alweer een tijdje out-dated (5jaar) dus vandaar dat het weer eens tijd is voor een nieuwe. Heb er al een paar avonden aan besteed, maar zou toch jullie feedback willen horen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou graag de nieuwste games weer op max settings willen spelen, zoals bijv. Fallout 4. Ook zou ik graag weer een tijdje vooruit kunnen, minimaal 3 jaar.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs mag rond de 1300 liggen zonder verzend/assemblage kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x IIyama ProLite E2483HS
1x Logitech G502 Proteus Core
1x Trust Multimedia Scroll Keyboard KB-2200
1x Razer Carcharias Gaming Headset

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 348,99€ 348,99
1MSI Z170A GAMING M5€ 170,95€ 170,95
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 367,01€ 367,01
1be quiet! Silent Base 800 Zwart Window€ 132,50€ 132,50
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 44,95€ 44,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 59,99€ 59,99
1be quiet! System Power 7 500W€ 60,95€ 60,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 148,83€ 148,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.334,17

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb helemaal geen merk voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een beetje stilte is op prijs gesteld aangezien de pc op mijn kamer staat en hem nog wel eens 's nachts aan laat staan.

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk wel

Wat verwacht je van ons?
Graag hoop ik dat jullie kunnen checken of alles compatible is, heb erg m'n best gedaan maar ben geen expert zoals jullie dus vandaar. En vroeg ik me af of de videokaart die ik heb gekozen te hoog gegrepen is of niet. Zouden jullie ook de voeding kunnen checken, daar zit ik al een aardig tijdje mee in de knoei wat nu wel en geen goede voeding is voor mijn systeem.

Ook andere suggesties zijn van harte welkom!

Alvast bedankt.

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
een i7-6700k is niet nodig voor gaming een i5-6600k zou een stuk betere keuze zijn aangezijn veel games die extra treads toch niet kunnen gebruiken.
-Maar ik begrijp uit jou tread denk ik dat jij je pc zo'n 3-5 jaar wilt gebruiken? dan denk ik dat je met een i5-6400 en een b150 mobo dat makkelijk kan halen en het geld dat je daarmee bespaart voor een gtx 1070 kan gaan ipv een 1060. Met een 1070 zul je lang zat mee kunnen doen(hoewel is 1070 wel redelijk overkill is voor 1080p).
-ram dat je nu hebt gaat absoluut afschuwlijk staan met een raam dit is een betere keuze: voor z170: pricewatch: Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 en voor een b150 mobo: pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16
-mischien is met een raam een volgedig modulaire/semi modulaire psu ook te wensen? semi-modulair: pricewatch: Corsair CX450M volledig modulair: pricewatch: Corsair RM550x
-de mugen 4 PCGH is een fantastiche cooler, maar ziet er niet heel erg mooi uit met een window de is een betere keuze: pricewatch: be quiet! Dark Rock 3
(-mooie kast die je hebt, maar ik denk ik doe ook nog een andere surgesestie persoonlijk vind ik de r5 een hele mooie kast en is 30 tientjes goedkoper: pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart Window )

Verwijderd

In Fallout 4 kan een i7 best wel nuttig zijn http://www.techspot.com/r...t-4-benchmarks/page5.html dus die laat ik zo.
Een Mugen is niet bepaald het toppunt van design en past niet in de kleuren van je build aangezien je een behuizing met raam hebt uitgezocht. Een pricewatch: be quiet! Dark Rock Advanced C1 en pricewatch: Gelid Solutions The Black Edition doen dat wel.
Het geheugen mag ook een zwarte pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13 of rode pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R kleur hebben.
De Silent Base 800 is een erg grote kast. Er is een kleinere en goedkopere 600 pricewatch: be quiet! Silent Base 600 Zwart Window. Zelfde kwaliteit met wat minder bays voor schijven.
De voeding is een erg matige keuze in een systeem van €1300,-. Een pricewatch: Corsair CX450M is al een heel stuk beter en ook nog goedkoper. Van zeer goede kwaliteit en helaas wat minder goed verkrijgbaar is de pricewatch: Corsair Vengeance 500W. Wil je topkwaliteit dan neem je een pricewatch: Corsair RM550x.
Als ssd is een pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB de betere keuze. Meer opslag voor een lagere prijs en net zo snel.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het is wel een gigantische kast die je gekozen hebt.
Ga je echt 10 harde schijven zetten en 4 reguliere SSD's? Want daar is plaats voor gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Ik heb weer even wat lopen uitvogelen en heb naar aanleiding van de reacties bijna alles vervangen.

Nu kom ik op het volgende uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 183,50€ 183,50
1MSI B150 GAMING M3€ 103,95€ 103,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 545,95€ 545,95
1be quiet! Silent Base 600 Zwart Window€ 109,51€ 109,51
1be quiet! Dark Rock 3€ 60,-€ 60,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R€ 72,95€ 72,95
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 148,83€ 148,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.320,64

Achteraf gezien een veel te grote kast inderdaad, bedankt voor het aanduiden daarvan.

Verder wacht ik jullie check wel af.

Heb nog wel 1 vraagje: moet je voor cable-management verder nog dingen aanschaffen of is het spul dat met de kast meegeleverd wordt genoeg om het netjes te krijgen?

• Reepje
  • Niet online
Dat is wel een heel zware koeler voor dat kleine cpu'tje.
Ik zou die gewoon weglaten en het met de meegeleverde koeler doen.

Verwijderd

Topicstarter
Maakt die stock-koeler niet zoveel geluid dan? Mijn huidige maakt af en toe nog wel eens wat lawaai wat ik zo minimaal mogelijk probeer te maken.
Heb al even rondgesneupt maar kan nergens een geluidstest vinden van processoren.

En voor de rest is het allemaal wel prima?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2016 23:25 ]

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 23:00:
Maakt die stock-koeler niet zoveel geluid dan?
Ieder beleeft dit blijkbaar weer anders.
Zo heb ik een kast (Fractal design) met intel stock koeler. Nu hoor ik de stock koeler niet, maar wel de HDD. Die heb ik er daarom uitgehaald.
Nu is die stil, want het overige component dat een stofzuiger nadoet, is de grafische kaart, en die is er ook uit. Nu rest mij alleen het vlakke -maar wel zeer stille- gezoem van de in en out-take fan.

Fan profielen heb ik natuurlijk wel ingesteld op 30% met een target temperatuur van 50 graden.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dus de stock koeler is in principe wel stil genoeg, bedankt!

Dus verder is het een prima systeem als ik het zo goed begrijp?

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik nog een laatste reactie ontvangen ter goedkeuring van het complete systeem. Dan wel met/zonder cpu koeler.

Verwijderd

Stockkoeler is genoeg maar vind er persoonlijk niet uit zien en aangezien je een behuizing met raam hebt is een mooie koeler geen verkeerde keuze, overkill of niet.

De ssd zou ik wijzigen naar een MX300. Goedkoper, meer opslag, net zo snel en Crucial hoeft niet alles van je te weten als je de firmware een update geeft.

Voor kabelmanagement worden meestal wel materialen bij de voeding en/of behuizing geleverd.

Verwijderd

Topicstarter
Ok super bedankt! Dan gaan we aan de slag.

Verwijderd

Zoals @ACB2401 zegt een stock koeler functioneert wel, maar ziet er niet fantastisch uit en een losse cpu koeler koelt uiteraard beter.
Als je voor een gaat kijken kijk dan of er een zwart plaatje op de bovenkant zit, dat maakt het wel net af.
Ik heb een arctic freezer i32, die echt HEEL goed bevat :)
Pagina: 1