Het probleem: op een I7 870 socket 1156 een standaard Intel cooler geplaatst en in idle was de temperatuur zo'n 40 graden, dat leek me wat hoog dus van een mede tweaker een cooler master evo 212 gekocht. De koeler was nog nieuw ! Na montage ( volgens de handleiding ) pc aangezet en de temperatuur liep onmiddellijk op naar 75 gr !!! Terug af gezet en alles nog eens nagekeken, leek me allemaal ok, terug aangezet en opnieuw naar 75 gr. De evo er terug afgehaald en opnieuw de standaard koeler er op, temperatuur 40 gr. Volgens de handleiding is de evo 212 wel degelijk geschikt voor socket 1156.
Ik heb de evo dan op een glasplaat gezet en de voet bleek 100% ok, idem met de CPU, ook 100% vlak.
Na wat zoekwerk zag ik op de voet van de evo in het koper twee streepjes ter hoogte van de cpu houder.
Kan het dat de voet op de houder drukt ipv op de cpu ????
Er staat nu een " omgebouwde " 1150 koeler op van intel met een vierkante basis en de temperatuur is nu 35 gr. Met Prime 95 gaat het naar 68 gr.
Iemand een idee wat hier mis is
Ik heb de evo dan op een glasplaat gezet en de voet bleek 100% ok, idem met de CPU, ook 100% vlak.
Na wat zoekwerk zag ik op de voet van de evo in het koper twee streepjes ter hoogte van de cpu houder.
Kan het dat de voet op de houder drukt ipv op de cpu ????
Er staat nu een " omgebouwde " 1150 koeler op van intel met een vierkante basis en de temperatuur is nu 35 gr. Met Prime 95 gaat het naar 68 gr.
Iemand een idee wat hier mis is