Vraag

• Gunny_vds
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-02 11:59
Ik heb een I7-748QM processor uit een gesneuvelde laptop.
Deze heeft blijkbaar een nogal speciale socket, PGA988.

Was aan het denken om met deze misschien een kleine HTPC te bouwen ter vervanging van mijn popcorn hour A110 (die nu wel wat kuren begint te vertonen).
De mobo's die ik via de pricewatch kan vinden (slechts 3) zijn aan de dure kant.
Zou er iemand ervaring hebben / weten waar je dergelijke kleine mobo's kan kopen die rond een normale prijs (±80€) zitten?

Beste antwoord (via Gunny_vds op 04-08-2016 13:16)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gunny_vds schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 19:02:

Was aan het denken om met deze misschien een kleine HTPC te bouwen ter vervanging van mijn popcorn hour A110 (die nu wel wat kuren begint te vertonen).
De mobo's die ik via de pricewatch kan vinden (slechts 3) zijn aan de dure kant.
Zou er iemand ervaring hebben / weten waar je dergelijke kleine mobo's kan kopen die rond een normale prijs (±80€) zitten?
Voor 80 euro heb je ook een mediaplayer, of een Raspberry Pi 3, die alles kan afspelen wat je PCH110 ook kan (en beter).

https://discord.com/invite/tweakers

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gunny_vds schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 19:02:

Voor 80 euro heb je ook een mediaplayer, of een Raspberry Pi 3, die alles kan afspelen wat je PCH110 ook kan (en beter).

https://discord.com/invite/tweakers

• Gunny_vds
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-02 11:59
Inderdaad. Misschien beter dan naar zoiets kijken en de processor te koop zetten.
Thanks voor het idee redfoxert!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt eens op eBay kijken, soms wil je daar nog wel eens betaalbaar iets vinden. Maar een desktopbordje met die socket is ongebruikelijk, dus de kans dat je die betaalbaar ziet is vrij klein.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Het is een vrij zinloze processor die ingehaald wordt door dual cores van een generatie nieuwer, dus ik zou er geen geld meer aan verspillen.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Het is geen speciale Socket. Het is een mobile cpu en die zitten vaak in laptops en hebben dan ook geen vaste form factor. Daarom vind je er ook zo weinig.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar je hier tegenaan gaat lopen is dat desktop moederborden met laptop sockets sowieso vrij zeldzaam zijn (tip: kijk naar Jetway en BCM borden, zij richten zich vaker op deze niche), nieuw zijn ze doorgaans aan de dure kant en voor een CPU als dit zijn ze ook nog eens EOL, dus ofwel niet verkrijgbaar in de winkel, danwel tegen krankzinnige prijzen voor het geval dat een groot bedrijf/instelling nog iets wil vervangen.

En 2e hands heb je het probleem dat er nieuw weinig verkocht zijn...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1