Win7 op nieuwe Win10. Welke drivers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
Ik probeer (vandaag nog) om mijn net binnen gekomen Dell laptop met Windows 10 Home te upgraden naar Windows 10 Pro.

Ik hoopte met mijn Windows 7 Pro disk te kunnen installeren vanaf cd of USB en die dan weer te upgraden naar Win 10 Pro.

Ik heb van mijn Win 7 Pro schijf een ISO gemaakt met Infrarecorder en van die ISO weer een USB stick gemaakt met Rufus. USB omdat ik geen cd meer in de laptop heb.

Opstarten van USB stick gaat goed maar op een gegeven moment wordt er om een driver disk gevraagd.

Helaas is er bij Dell voor mijn laptop geen windows 7 driver verkrijgbaar:
http://www.dell.com/support/home/nl/nl/nldhs1/product-support/product/inspiron-17-7778-2-in-1-laptop/drivers/advanced?rvps=y

Dus ik heb de generieke drivers gedownload , de "F6Foppy" drivers x32 en x64.
Het rare is dat ik die niet te zien krijg (tijdens de installatie), ik krijg gewoon de externe USB sticks niet te zien als windows mij de gelegenheid geeft om de driverlocatie aan te wijzen

- Opstarten vanaf stick lukt verder prima tot het punt dat windows de disk configuratie niet herkent
- Opstarten van installatiecd met een externe USB cd speler lukt prima tot het punt dat windows de disk configuratie niet herkent
- Opstarten van een Win 10 setup USB disk gaat goed, ik krijg mijn schijf te zien.
- Opstarten en werken met Paragon Image 14 Free gaat goed, daar heb ik reeds backup van huidige systeem mee gemaakt.

Ik denk dat de Win 7 cd uit 2009 te oud is om mijn SSD te herkennen, maar welke driver heb ik nu nodig, en waar zet ik hem zodat Windows de drivers ziet?

Vroeger was het een kwestie van met F6 installeren en even een floppy wisselen :-)
Dat zal misschien nu niet anders zijn maar er worden geen usb stations weergegeven om op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Je zou een nieuwe iso van windows 7(inclusief updates) kunnen downloaden en installeren met je eigen code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan Home toch gewoon upgraden naar Pro door een key in te voeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Vandaag binnengekomen klinkt als een Skylake systeem. Windows 7 heeft daar standaard inderdaad geen drivers voor. Diverse moederbord fabrikanten hebben tooltjes uitgebracht om de bestanden op de USB stick te plaatsen na het bootable maken en uitpakken van de ISO. Deze zou je kunnen proberen.

Je kunt ook de suggestie van Pilatus proberen, mocht dat niet lukken kun je ook Windows 10 downloaden bij Microsoft en dan een schone installatie doen en die activeren met je 7 Pro key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Ik weet niet of ik met een win 7 key win naar Pro kan upgraden. Een ISO downloaden bij MS lukte niet omdat het een Enterprise versie was o.i.d. Het is een Studentenversie.

Het is inderdaad een Skylake systeem.

Ik heb een werkende Win 10 Pro stick, maar bij mijn weten moet je eerst een Win 7 installeren en activeren en dan de upgrade uitvoeren.

Overigens heb ik een Upgrade versie van Win 7 Pro. DIe kon je 2 keer over elkaar heen installeren en dan was het ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:10
Je kunt Windows 10 activeren met een Windows 7 Pro-key. Ik heb dit pas nog gedaan (upgrade van Home naar Pro):

1. Ga naar de upgradepagina in de Store.
2. Geef aan dat je al een productcode hebt.
3. Geef de standaardproductcode op: VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T
4. Na de installatie wijzig je de code naar je eigen Windows 7-code.

Je moet wel snel zijn als je dit wilt doen: dit is de laatste dag dat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Wat ik geprobeerd heb inmiddels is dat ik aanaf al een code te hebben (stap 2)
Ik vul mijn code in van mijn nieuwe ongebruikte WIN 7 PRO 64 UPGRADE STUDENT.

Ik krijg de foutmelding dat "deze (Win 10 Pro-) editie kan niet worden geactiveerd met de productcode die u hebt ingevoerd".

Remco: Had jij ook een Studenten (Enterprise) versie? Zal het daar niet op misgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:10
Ik kreeg die melding ook, daarom heb ik de standaardproductcode opgegeven. Na de upgrade werd mijn eigen code wel geaccepteerd.

Ik had geen studentenversie. Maar volgens mij zijn studentenversies gewoon retailversies, dus dan moet je dat werken. Eventueel kun je dat checken door de code in te vullen in dit programma: http://janek2012.eu/ultimate-pid-checker/. Het staat onder 'key type'.

[ Voor 3% gewijzigd door remco8264 op 29-07-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
GELUKT!

En dat ging nog snel ook zonder nieuwe installatie of zelfs een herstart!

Ben alleen benieuwd of Dell's systeemherstel nog werkt en wat ik dan terugkrijg.

Maar als het goed is kan ik nu een schone Win 10 Pro installatie doen nu hij geactiveerd is.

Superbedankt, hier was ik nooit opgekomen!
Pagina: 1