Update: Het mysterie word alleen maar gekker; Ik heb dus nu de 2 SSD's aangesloten en 1 WD. In device manager is de device name van de twee SSD de device name van de ontkoppelde WD
Hey medetweakers,
ik heb al tijden een heel specifiek en raar probleem met mijn HDD configuratie. Het lijkt erop dat mijn pc niet meer dan 3 HDD's ondersteunt wat natuurlijk klinkklare onzin is lijkt mij. Zoals in de titel vermeld is; in de eventviewer kom ik deze foutmelding vaak tegen (Reset to device, \Device\RaidPort0, was issued).
Dit bericht verschijnt willekeurig bij write/read acties waarna de HDD niet meer te gebruiken is tenzij ik de pc reboot.Dit bericht komt alleen voor wanneer ik meer dan 3 HDD's aan sluit.
Mijn (relevante) hardware/software:
Wat ik zelf heb gedaan:
Als iemand nog een idee heeft zou ik hem of haar erg dankbaar zijn, ik wil meer dan 3 HDD's kunnen gebruiken ;
Ohja, mijn BIOS instellingen (zonder de 4e HDD);

Hey medetweakers,
ik heb al tijden een heel specifiek en raar probleem met mijn HDD configuratie. Het lijkt erop dat mijn pc niet meer dan 3 HDD's ondersteunt wat natuurlijk klinkklare onzin is lijkt mij. Zoals in de titel vermeld is; in de eventviewer kom ik deze foutmelding vaak tegen (Reset to device, \Device\RaidPort0, was issued).
Dit bericht verschijnt willekeurig bij write/read acties waarna de HDD niet meer te gebruiken is tenzij ik de pc reboot.Dit bericht komt alleen voor wanneer ik meer dan 3 HDD's aan sluit.
Mijn (relevante) hardware/software:
- Asrock Z68 Pro
- Samsung 850 SSD
- Samsung 840 SSD
- WD Green (WDC WD20EZRX-00DC0B0)
- WD Blue (WDC WD10EZEX-75M2NA0)
- Generic DVD RW
- Recom 550 Watt
Wat ik zelf heb gedaan:
- Intelchipset drivers geinstalleerd,
- in de BIOS rondgekeken, foto van de storage instellingen staat onderaan,
- nieuwe Sata kabels gekocht en andere poorten gebruikt,
- nieuw moederbord aangeschaft (die ik nu gebruik dus),
- De SMART attributen gechecked, er is niets mis met de harde schijven, ook gechecked in een andere pc,
- Uiteraard gegoogled naar de fout uit de eventviewer, veel dingen geprobeerd maar het leidde overal nergens toe.
Als iemand nog een idee heeft zou ik hem of haar erg dankbaar zijn, ik wil meer dan 3 HDD's kunnen gebruiken ;
Ohja, mijn BIOS instellingen (zonder de 4e HDD);

[ Voor 5% gewijzigd door waltero op 29-07-2016 16:27 ]