Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Computer voor hobby fotograaf en muziekliefhebber

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb als hobby fotografie. De mb's per foto rijzen tegenwoordig de pan uit. Ik kom regelmatig thuis na bijvoorbeeld een dagje op een festival fotograferen, met een volle geheugenkaart van 64GB. De foto's worden vervolgens met fotobewerkingsprogramma Lightroom geïmporteerd op de ACER desktop. Specificaties weet ik zo niet, maar de ACER dateert al weer van een aantal jaren (%?) terug en heeft merkbaar moeite met het (be)werken met Lightroom van de grote fotobestanden. Toen ik de ACER kocht had ik fotobestanden van max. 8MB, tegenwoordig is dat een veelvoud daarvan. Ik gebruik inmiddels een 36Megapixels camera en door bewerking worden de bestanden natuurlijk alleen maar groter.

Prioriteit bij aanschaf van een nieuwe computer is dat ik veel gemakkelijker en sneller met Lightroom kan (be)werken.

Verder is het van belang dat ik veel opslagcapaciteit heb, die ook nog eens makkelijk uit te breiden is.

Een andere TB's vretende hobby is muziek (luisteren), inmiddels heb ik al bijna 2TB aan herrie verzameld en dat zal nog wel meer worden. Op het ogenblik gebruik ik daarvoor een externe harde schijf van 2 TB. Muziek wordt beluisterd via iTunes.

Er is ook nog een NAS (2x1TB) in huis, die inmiddels vol is en zijn werk (automatisch back-uppen) niet meer uit kan voeren. Gevolg is dat er allerlei losse harde schijven gebruikt worden om een poging te doen om alles te back-uppen.

Ik ben geen digibeet, maar verre van een expert, dus houd a.u.b. rekening met uw uitleg/advies.

In principe heb ik geen nieuw beeldscherm nodig en gaat het dus alleen om de computer. Ik heb geen flauw idee wat zoiets moet kosten maar ik hoop voor max. EUR 1.000 (liever minder) klaar te zijn.

Mvrgr,

Harry

Alle reacties

Verwijderd

Om je beter te kunnen helpen met jou wens/droom pc zou het fijn zijn om eventjes het DAA beleid door te nemen en je topic aan die eisen te laten voldoen ;)
Een eis is eigen onderzoek en je bevindingen daarvan te posten in dit topic. Eigen onderzoek is namelijk verplicht.

Verwijderd

Topicstarter
Ok sorry, beschouw mijn vraag maar als niet gesteld.

Mvrgr,

Harry