Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb zojuist mijn nzxt hale82 V2 550w ontvangen. Als ik deze op het stroomnet aansluit met de meegeleverde kabels en steek verder niks in van overige kabels doet die het niet/ gaat niks draaien en branden in de voeding. Komt die omdat die nergens op aangesloten is?
Ik kan dit niet uitproberen omdat ik de rest van mijn hardware nog niet ontvangen heb.
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 29-07-2016 16:18)

Verwijderd

Pas als je de + en - voor de power op het moederbord kort sluit gaat de voeding aan als je de kabels van de voeding op je moederbord hebt aangesloten. Normaal zorgt de aanknop van de pc hiervoor. Als je niets op de voeding hebt aangesloten kun je hem aanzetten door 2 pins van de 24 pin's connector van de voeding handmatig te gaan kortsluiten met bijvoorbeeld een paper clip. Zegt alleen niets over de werking, alleen of hij überhaupt aan gaat of niet.

Gewoon wachten totdat je de rest binnen hebt, als de voeding niet blijkt te werken door een defect heb je altijd nog garantie.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een ATX voeding gaat aan via het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07 12:28
Vrij logisch ook dat de fan niet gaat draaien als je hem in het stopcontact steekt. Ander zou de fan continue blijven draaien ook als de PC "uit" staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Morocius, dat klopt, maar je kunt de voeding insteken en vervolgens de aan en uit switch gebruiken maar in beide standen komt er geen reactie.

@PilatuS, oke, dus pas zodra ik hem aansluit op het moederbord komt er "leven" in de voeding als ik het goed lees.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pas als je de + en - voor de power op het moederbord kort sluit gaat de voeding aan als je de kabels van de voeding op je moederbord hebt aangesloten. Normaal zorgt de aanknop van de pc hiervoor. Als je niets op de voeding hebt aangesloten kun je hem aanzetten door 2 pins van de 24 pin's connector van de voeding handmatig te gaan kortsluiten met bijvoorbeeld een paper clip. Zegt alleen niets over de werking, alleen of hij überhaupt aan gaat of niet.

Gewoon wachten totdat je de rest binnen hebt, als de voeding niet blijkt te werken door een defect heb je altijd nog garantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:00

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Kleine aanvulling op JVRadeon: pak NIET zomaar 2 random pins, het gaat hier specifiek om de PWR_OK (groen) naar een random GROUND/COM (zwart).

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Pagina: 1