Webshop stuurt RMA videokaart slecht verpakt/zonder extra's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 11:58
Ik stuur mijn videokaart RMA wegens een defect, met alle toebehoren zoals bescherm plasticjes, esd folie, cd, kabeltjes en dergelijke. Vervolgens komt mijn videokaart terug in een bubbeltjesfolie zonder ESD folie of wat dan ook. Gewoon puur die videokaart. Dit mag toch helemaal niet?

"Je product is omgeruild en naar je verzonden."

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/qiAwP/1a7125d9ce.JPG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:29
Mocht de kaart schade oplopen omdat deze niet juist is verpakt, dan is dat natuurlijk gewoon het risico van de winkel. Niet slim om het zo te versturen maar niet echt iets waar ik over zou klagen als de kaart gewoon goed werkt.

De missende accessoires zou ik wel achteraan gaan!

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 23:22
Als hij niet anti statisch verpakt is kan het er ook voor zorgen dat hij op lange termijn niet meer werkt. Als ik hier een print op mijn bureau heb gehad zonder maatregelen te nemen tegen statische electiciteit mag hij nooit meer het veld in omdat dat problemen zou kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:04
Waarschijnlijk zit er gewoon een antistatische zak binnenin.

Waarom heb je alles meegestuurd? Vaak geven ze aan dat jr alleen de kaart op moet sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:23

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit mag absoluut niet, tenminste als er daadwerkelijk geen anti statische zak binnen het noppen plastic zit. Een defect door ESD treed zelfden direct op, deze kaart is niet meer met zekerheid bedrijfszeker te noemen. Zoals Jeroen Sack ook aangeeft dit kan gewoon niet. Ik zou contact met de leverancier opnemen om de kaart tegen een andere in te ruilen.

@.Maarten, dat is erg leverancier en merk afhankelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 29-07-2016 15:05 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Heb met Megekko contact gehad. Deze hebben helaas vergeten de doos mee te sturen, deze laten ze morgen bij mij bezorgen. Echter ben ik wel bang voor dat ESD gebreuren. Hier ga ik nog wel achteraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nee, dat is niet de bedoeling. Check zelf de instructies die je kreeg toen je de RMA aanvroeg, wat stond daar in over accessoires?

Edit: goed, contact is dus geweest. Topictitel aangepast om te voorkomen dat dit een "vakantieman, doe er wat aan" topic wordt.

[ Voor 73% gewijzigd door gambieter op 29-07-2016 15:12 . Reden: posts op hetzelfde moment... ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Het is helemaal opgelost! Goede afhandeling en ze hebben dus hun fout herkent. Ook zijn ze mij tegemoet gekomen voor de gemaakte verzendkosten :) Al om al ben ik weer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is het dan opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik ook benieuwd naar.. vond megekko altijd wel een goede webshop dit baart mij zorgen.. ik had een nieuwe kaart geeist als ze dit bij mij flikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Update Product is aangekomen, is een DOA en deze is al eens gebruikt geweest voor zover ik kan zien. De GPU blijft koud en er verschijnt geen beeld. Ook is het label van de schroefjes af waarmee je de warranty void en zit er wit (koelpasta?) op het PCB zelf.

Ik heb dit al aan Megekko gemaild, maar die hebben tot op heden niets van zich laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 20:51

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Juice. schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 16:52:
Update Product is aangekomen, is een DOA en deze is al eens gebruikt geweest voor zover ik kan zien. De GPU blijft koud en er verschijnt geen beeld. Ook is het label van de schroefjes af waarmee je de warranty void en zit er wit (koelpasta?) op het PCB zelf.

Ik heb dit al aan Megekko gemaild, maar die hebben tot op heden niets van zich laten horen.
Hmm, dat is niet zo geweldig. Staat er een telefoonnummer op hun site? Direct contact werkt vaak wat effectiever dan een mail. Ik zou eens beginnen met overal zo goed mogelijke foto's van te maken, dit kan je wellicht helpen als ze moeilijk gaan doen met de standaard "gebruikersschade, kijk maar op deze onduidelijke foto, RMA rejected en zoek het maar uit" reactie die webshops/winkels af en toe hanteren.

Megekko is normaal wel een goede webshop, ik denk dat het gewoon een combinatie is van slechte interne communicatie en wellicht slecht geluk.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
kuusj98 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 17:00:
[...]

Hmm, dat is niet zo geweldig. Staat er een telefoonnummer op hun site? Direct contact werkt vaak wat effectiever dan een mail. Ik zou eens beginnen met overal zo goed mogelijke foto's van te maken, dit kan je wellicht helpen als ze moeilijk gaan doen met de standaard "gebruikersschade, kijk maar op deze onduidelijke foto, RMA rejected en zoek het maar uit" reactie die webshops/winkels af en toe hanteren.

Megekko is normaal wel een goede webshop, ik denk dat het gewoon een combinatie is van slechte interne communicatie en wellicht slecht geluk.
Megekko is alleen per email te bereiken. Moet wachten tot maandag helaas :/ Uberhaupt de eerste keer dat ik zoiets meemaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 08:39
Juice. schreef op zondag 31 juli 2016 @ 15:59:
[...]

Megekko is alleen per email te bereiken. Moet wachten tot maandag helaas :/ Uberhaupt de eerste keer dat ik zoiets meemaak.
Volgens mij is er hier al wel meer gedonder met die tent geweest.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juice. schreef op zondag 31 juli 2016 @ 15:59:
[...]

Ook dat mag gewoon niet: er moet een directe contactmogelijkheid geadverteerd worden:
https://www.acm.nl/nl/ond...-geven-over-uw-webwinkel/
U moet in ieder geval een e-mail adres vermelden en daarnaast een andere mogelijkheid bieden waarmee consumenten direct contact met u kunnen hebben. Bijvoorbeeld een telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-10 20:26

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Ik zou hier ook niet al te blij van worden... en het gebrek aan een telefoonnummer vind ik ook al maar raar, maar soit. Moderne tijden :). Ik heb trouwens wel online ergens een nummer van hun gevonden, 0881-668100, maar of dat effectief klopt dat laat ik in het midden...

Een DOA krijgen kan altijd, maar in dit geval lijkt het mij enorm te betwijfelen of die kaart zelfs ooit nog gewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:02:
[...]

Ook dat mag gewoon niet: er moet een directe contactmogelijkheid geadverteerd worden:
https://www.acm.nl/nl/ond...-geven-over-uw-webwinkel/

[...]
Staat ook dat je het, indien je niets anders hebt, het aan moet geven. Dat hebben ze wel.
Kevjoe schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:09:
Ik zou hier ook niet al te blij van worden... en het gebrek aan een telefoonnummer vind ik ook al maar raar, maar soit. Moderne tijden :). Ik heb trouwens wel online ergens een nummer van hun gevonden, 0881-668100, maar of dat effectief klopt dat laat ik in het midden...

Een DOA krijgen kan altijd, maar in dit geval lijkt het mij enorm te betwijfelen of die kaart zelfs ooit nog gewerkt heeft.
Ja de schroefjes hebben geen stickers meer, kaart heeft witte zooi bij de pci aansluiting zitten en hij blijft koud/geen beeld.

Maar MSI heeft de kaart omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juice. schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:19:
[...]

Staat ook dat je het, indien je niets anders hebt, het aan moet geven. Dat hebben ze wel.

[...]
Je bedoelt:
Tip: bent u beperkt bereikbaar? Vermeld dit dan duidelijk op uw website.
Nee, je leest het verkeerd. Beperkt bereikbaar betekent dat je bijvoorbeeld maar een aantal uur per dag open bent, of de weekenden dicht. Beperkt bereikbaar betekent zeer zeker niet dat je geen directe contactmogelijkheid hoeft te bieden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:41:
[...]

Je bedoelt:

[...]

Nee, je leest het verkeerd. Beperkt bereikbaar betekent dat je bijvoorbeeld maar een aantal uur per dag open bent, of de weekenden dicht. Beperkt bereikbaar betekent zeer zeker niet dat je geen directe contactmogelijkheid hoeft te bieden. ;)
Wat kan ik als consument bereiken met het aangeven hiervan? Ik heb wel met spoed een oplossing voor mijn GPU nodig maar dat gaat dus niet snel via de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:44
Juice. schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 14:34:
[...]

Wat kan ik als consument bereiken met het aangeven hiervan? Ik heb wel met spoed een oplossing voor mijn GPU nodig maar dat gaat dus niet snel via de mail.
En vermoedelijk woon je niet in de buurt van: Spinveld 8 4815 HS Breda?
Dat zou hun ''servicepunt'' adres moeten zijn..

Over het verpakken, tsja elektronica, in een statische zak dat gaat sowieso niet echt goed.. Wrijf die bubbel folie maar eens over je hoofd heen, die laat de rest van de dag niet meer los :P
Of ze dat bij MeGekko weten? Ik weet het niet, het is schijnbaar een soort gamma waar ze van alles en nog wat verkopen, van fietsen tot ruitenkrabbers tot computer stuff.

Dat ze geen telefoonnummer hebben en dat misschien niet mag, heb je natuurlijk helemaal niks aan.. Ja leuk weet dingetje maar dat helpt je 0,0 verder uiteraard.
Indien ik de beoordelingen bekijk hier op tweakers van MeGekko dan is dat wel meer dan positief, dus daar zou ik me niet al teveel zorgen over maken, ondanks dat de meeste beoordelingen over de 1e bezorging gaan (en dus geen RMA proces, beetje moeilijk zoeken..).

[ Voor 12% gewijzigd door LopendeVogel op 01-08-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

Misschien is het telefoonnummer: 088 1668166

Als je de Google recensies bekijkt, stelt mij dit niet echt gerust.

[ Voor 44% gewijzigd door Hokkie op 01-08-2016 15:00 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ken ook iemand, die vrij recent een moederbord heeft gekocht bij Megekko, welke geleverd werd met verbogen pinnen op het Intel cpu-socket.

Klant stuurt het mobo retour en eist een nieuwe, krijgt van Megekko gewoon zijn eigen mobo retour met de opmerking "gerepareerd", terwijl de pinnen gewoon nog verbogen waren. :S

Denk dat ik mijn order voor een nieuw rig maar niet bij deze toko plaats- dit soort incidenten zijn een slecht omen. :/ Goedkoop=duurkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:40
Juice. schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 14:34:
[...]

Je kunt je IGP toch even gebruiken?

Bij sommige zaken kun je zo binnen lopen en ruilen (nadat je gebeld hebt), bij andere gaat het wat lastiger en kan een goede RMA afhandeling letterlijk weken duren. Ik ben een moederbord ooit 5 weken kwijt geweest.

Overigens heb ik sterk het vermoeden dat Megekko de budget tak van CDROMLAND is. Ze hebben namelijk exact dezelfde voorraden en website. Ik heb ze er eens naar gevraagd om te kijken of ik geheugen ook in de winkel van CDROMLAND kon terug brengen. Maar volgens hun hadden ze "toevallig" dezelfde website bouwer EN dezelfde leverancier. Dat ga je als winkel die al 10+ jaar in Breda zit natuurlijk niet laten gebeuren... Maar goed.

Uiteindelijk heb ik geheugen zonder problemen op 25-5 ingeleverd waarna ik een mail ter bevestiging kreeg.
Beste x,

De retour met nummer x afgehandeld en goed bevonden voor creditering.
Als je reageert op deze e-mail met je IBAN nummer en persoonsnaam zorgen wij dat het geldbedrag gestort wordt.

Met vriendelijke groet,
Het Megekko webshop-team
Op 16 Juni had ik nog geen geld ontvangen dus keek ik nog eens in de mail. Toen bleek dat ik de mail had moeten lezen omdat ze een IBAN nummer vragen (wat ze vanuit mijn order al wisten, maar goed). Ik heb dat toen alsnog gemaild en, zonder tegenbericht, kreeg ik de 22e het geld binnen.

Dus uiteindelijk ben ik daar gewoon normaal geholpen. Alleen de communicatie zou inderdaad wel wat duidelijker mogen. Zoals gezegd loop je bij cdromland gewoon binnen en krijg je vaak direct het vervangende product mee.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Het punt is dat ik enkel een fiets tot mn beschikking heb en ik nogal vaak moet werken :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
sdk1985 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:36:

Overigens heb ik sterk het vermoeden dat Megekko de budget tak van CDROMLAND is. Ze hebben namelijk exact dezelfde voorraden en website. Ik heb ze er eens naar gevraagd om te kijken of ik geheugen ook in de winkel van CDROMLAND kon terug brengen. Maar volgens hun hadden ze "toevallig" dezelfde website bouwer EN dezelfde leverancier. Dat ga je als winkel die al 10+ jaar in Breda zit natuurlijk niet laten gebeuren... Maar goed.
http://www.shoppingpourvous.nl/nav/merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Goede vondst! Blijkbaar heeft CDromland de webshop dus volledig uitbesteeds aan een ander bedrijf, dat nu hun eigen webshop heeft. Geinig dat Haiqoe er ook onder valt, die zak met montage materiaal van Haiqoe werd ik toch wel heel vrolijk van (kwam altijd net 1 schroefje tekort ofzo) :P .

[ Voor 14% gewijzigd door sdk1985 op 01-08-2016 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:18
[...]

Je kunt je IGP toch even gebruiken?

Bij sommige zaken kun je zo binnen lopen en ruilen (nadat je gebeld hebt), bij andere gaat het wat lastiger en kan een goede RMA afhandeling letterlijk weken duren. Ik ben een moederbord ooit 5 weken kwijt geweest.

Uiteindelijk heb ik geheugen zonder problemen op 25-5 ingeleverd waarna ik een mail ter bevestiging kreeg.

[...]

Op 16 Juni had ik nog geen geld ontvangen dus keek ik nog eens in de mail. Toen bleek dat ik de mail had moeten lezen omdat ze een IBAN nummer vragen (wat ze vanuit mijn order al wisten, maar goed). Ik heb dat toen alsnog gemaild en, zonder tegenbericht, kreeg ik de 22e het geld binnen.

Dus uiteindelijk ben ik daar gewoon normaal geholpen. Alleen de communicatie zou inderdaad wel wat duidelijker mogen. Zoals gezegd loop je bij cdromland gewoon binnen en krijg je vaak direct het vervangende product mee.
Nee je kan er nooit vanuit gaan dat het maar terug moest op het oude nummer. mensen kunnen wisselen van bank. tijdelijk gebruik maken van iemand anders bank. lijkt mij niet meer als netjes om te wachten op een IBAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
loki504 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:42:
[...]

Nee je kan er nooit vanuit gaan dat het maar terug moest op het oude nummer. mensen kunnen wisselen van bank. tijdelijk gebruik maken van iemand anders bank. lijkt mij niet meer als netjes om te wachten op een IBAN.
Offtopic: In dat geval meld je dat toch even bij het inleveren?

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 02-08-2016 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:18
Offtopic: niet iedereen doet dat. Vind dat niet heel erg vreemd en stond gewoon in de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:19
[...]

[...]

Megekko communiceert hier toch heel duidelijk? Dat jij de mail niet goed leest, kan jr niet op hun afschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het klopt dat megekko met cdromland mee doet want ik was ooit de prijzen aan het vergelijken voor een zeldzaam product namelijk een Xeon v5 CPU en er waren maar vier bedrijven die de CPU op voorraad hadden dus ik had net voor het ophalen bij cdromland de bestelling geplaatst bij Megekko en was meteen gaan ophalen bij cdromland. Bij megekko was de CPU toen nog op voorraad en toen ik bij cdromland de Xeon CPU had was bij Megekko plotseling de Xeon CPU niet meer op voorraad. En de Xeon CPU was zo schaars maar dat deze direct was verkocht dat kon niet aangezien moederborden voor deze serie nog niet uit waren en alles redelijk moeilijk verkrijgbaar was.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Niet zo nette verzendwijze etc, maar zal op zich niet direct een stukke videokaart hoeven te betekenen. Ik moet eerlijk bekennen heel wat hardware in handen te hebben gehad zonder polsbandje (hdds, bult videokaarten, RAM latjes, moederborden en ook in bubbeltjes plastic te hebben verstuurd / ontvangen. Nog nooit problemen mee gehad (ook niet na jaren gebruik daarna), maar de kans blijft natuurlijk dat statische electriciteit iets sloopt. Maar hier is meer aan de hand in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Lumics schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 08:53:
[...]

Megekko communiceert hier toch heel duidelijk? Dat jij de mail niet goed leest, kan jr niet op hun afschuiven.
Dezelfde opmerking kwam al eerder voorbij. Wat je, twee keer, hebt gemist is dat ik het persoonlijk heb ingeleverd op het afleverpunt. Daar hadden ze dit netjes kunnen vermelden. In plaats daarvan werd er alleen vermeld dat ik een bevestiging per mail zou krijgen (welke ik dus in mijn mailbox zag verschijnen en het dus wel geloofde). Niet dat ze per mail om mijn IBAN zouden vragen... Dus dat is communicatie verbeterpunt 1.

Het tweede verbeterpunt is op het moment dat ik mijn IBAN nummer doorgeef hier niet op gereageerd wordt. In plaats daarvan verschijnt spontaan 5 dagen later geld op mijn rekening. Verbeterpunt 2 is dan ook een klein mailtje terug met op zijn minst de bevestiging van mijn mail en dat het binnen x dagen in orde komt.

[ Voor 22% gewijzigd door sdk1985 op 06-08-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat ik met toevallig net aan het afvragen was, is of komplett.nl ook dezelfde shop is? De sites lijken iig nogal op elkaar:

http://www.komplett.nl/pr...6&utm_source=tweakers.net

http://www.computerland.n...6&utm_source=tweakers.net

Nu ik het zo zie de urls zijn ook hetzelfde

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-10 19:27
beide van Paradigit: Wikipedia: Paradigit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:19
sdk1985 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 13:47:
[...]

Dezelfde opmerking kwam al eerder voorbij. Wat je, twee keer, hebt gemist is dat ik het persoonlijk heb ingeleverd op het afleverpunt. Daar hadden ze dit netjes kunnen vermelden. In plaats daarvan werd er alleen vermeld dat ik een bevestiging per mail zou krijgen (welke ik dus in mijn mailbox zag verschijnen en het dus wel geloofde). Niet dat ze per mail om mijn IBAN zouden vragen... Dus dat is communicatie verbeterpunt 1.

Het tweede verbeterpunt is op het moment dat ik mijn IBAN nummer doorgeef hier niet op gereageerd wordt. In plaats daarvan verschijnt spontaan 5 dagen later geld op mijn rekening. Verbeterpunt 2 is dan ook een klein mailtje terug met op zijn minst de bevestiging van mijn mail en dat het binnen x dagen in orde komt.
Je doet een hoop aannames. Check, dubbelcheck. Dan weet je het zeker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Heb ondertussen volgens Megekko een nieuw in doos een videokaart gekregen. Ik heb gewoon mijn oude doos gehad met een diepe kras erin, accessoires missen en de videokaart is niet nieuw want de plastic laag en topjes missen op de kaart.

Ook komt geen enkel serienummer overeen met wat er op[ het factuur staat.

De helpdesk van Megekko zegt continu het zelfde;
Beste Kevin,

Wij zullen de missende accessoires en de plasticjes naar je toesturen en gaan ervanuit dat het daarmee is opgelost.
Je bent dan namelijk voorzien van een complete en netjes werkende videokaart en is de garantie dus netjes afgehandeld.

Hopende hiermee je vraag volledig te hebben beantwoord.
Ik heb niets aan mijn garantie als de serienummers niet overeenkomen, ook blamen ze mij continu omdat het volgens hun goed is afgehandeld.

Kan ik verdere stappen ondernemen tegen ze, word er nu een beetje moe van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:53
Wat doen ze niet goed dan? Werkt deze videokaart ook niet goed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Even een mailtje opstellen met puntsgewijs de zaken die volgens jou nog niet kloppen + de oplossing die jij daarvoor min of meer gewoon eist als consument die in zijn recht staat op een goed werkend product dat geheel klopt met wat er op de doos staat.

Dat betekent: nieuwe GPU, doosje erom, overeenkomst in serienummers + sticker op het PCB en bijbehorende accessoires in originele verpakkingen.

Dit geheel afsluiten met het bericht dat je eventueel een rechtsbijstand inschakelt of de geschillencommissie wanneer dit niet voldoet, en dat Megekko redelijkerwijs nu voldoende kansen heeft gehad de fouten recht te zetten. Kortom, je geeft ze een laatste kans om alles te herstellen zonder dat het gevolgen gaat hebben.

Het kan ook raadzaam zijn om op een 'sarcastische manier' behulpzaam te zijn: wijs Megekko op hun gebrekkige afhandeling door heel voorkomend te omschrijven hoe je tot nu toe geholpen bent, zodat ze zelf ook lezen hoe kansloos dit is afgehandeld tot nu toe. Scheelt ook uitleg wanneer ze zelf hun administratie niet op een rij hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Vayra op 04-09-2016 13:16 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Vayra schreef op zondag 04 september 2016 @ 13:06:
Even een mailtje opstellen met puntsgewijs de zaken die volgens jou nog niet kloppen + de oplossing die jij daarvoor min of meer gewoon eist als consument die in zijn recht staat op een goed werkend product dat geheel klopt met wat er op de doos staat.

Dat betekent: nieuwe GPU, in originele verpakkingen.
Hier spreek je jezelf tegen...

Als de winkel een andere videokaart heeft gestuurd, die conform de opgegeven specificaties werkt, daarmee de kwestie lijkt opgelost. Dat TS accessoires-geil is (no hard feeling), betekend niet dat dit ook MOET... Dat dit niet de hoofdprijs verdiend, bepaald eenieder voor zichzelf.

Vraag is; werkt de vervangende videokaart naar behoren?

Over de niet overeenkomende serienummers; correspondentie en bijbehorende foto's goed bewaren en screenshots maken van jouw RMA-status op de site (als deze online staan).

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
Hokkie schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:13:
[...]

Hier spreek je jezelf tegen...

Als de winkel een andere videokaart heeft gestuurd, die conform de opgegeven specificaties werkt, daarmee de kwestie lijkt opgelost. Dat TS accessoires-geil is (no hard feeling), betekend niet dat dit ook MOET... Dat dit niet de hoofdprijs verdiend, bepaald eenieder voor zichzelf.

Vraag is; werkt de vervangende videokaart naar behoren?

Over de niet overeenkomende serienummers; correspondentie en bijbehorende foto's goed bewaren en screenshots maken van jouw RMA-status op de site (als deze online staan).
Nee. De vraag is, krijg je een GPU die is zoals die op de doos staat, inclusief de bijbehorende garantie die nauw verbonden is met overeenkomende serienummers, en verpakt zoals het product in kwestie verpakt dient en hoort te zijn.

Want even samengevat: je koopt iets, kaart A werkt niet, kaart B mist alle bijbehorende spulletjes die je de eerste keer had meegestuurd (wat in algemene voorwaarden vaak zo vermeld staat: product compleet zoals het is geleverd terugsturen), en kaart C is een DOA. Na twee van zulke fuckups PLUS het leveren van kaart A die al niet goed was, zijn de kansen toch wel een beetje verkeken en is het vertrouwen weg. Mijn enige logische oplossing zou dus zijn, nieuw in doos, cellofaantje intact, alle serienummers 100% overeenkomstig en alle accessoires erbij. Zo niet, dan denk ik serieus na over het ontbinden van de koop en dus geld terug incl alle verzendkosten. Het is de winkel die hier fouten maakt, en dat moet ze wat kosten. Niet de consument.

[ Voor 9% gewijzigd door Vayra op 05-09-2016 11:16 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:24
Nou dan ontbind je de koop toch? Je bent nu al maanden aan het moeilijk doen terwijl je zelf gewoon in de pricewatch gekeken hebt waar het het goedkoopste was. Iets met dubbeltje 1e rij enzo. En dan gek vinden dat je met zo'n toko te maken krijgt.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 11:48

Twarp

just grin...

Vraag om een reparatiefactuur met een 0 bedrag en de correcte serienummers. Ben je meteen gedekt tegen toekomstige fouten.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Vayra schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:14:
[...]

Nee. De vraag is, krijg je een GPU die is zoals die op de doos staat, inclusief de bijbehorende garantie die nauw verbonden is met overeenkomende serienummers, en verpakt zoals het product in kwestie verpakt dient en hoort te zijn.

Want even samengevat: Mooi verhaal
Kun je mij even een linkje naar het wetsartikel plaatsen, waaruit blijkt dat hetgeen jij hier zo stellig neerzet ook daadwerkelijk moet?

[ Voor 8% gewijzigd door Hokkie op 05-09-2016 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hokkie schreef op maandag 05 september 2016 @ 18:51:
[...]

Kun je mij even een linkje naar het wetsartikel plaatsen, waaruit blijkt dat hetgeen jij hier zo stellig neerzet ook daadwerkelijk moet?
De context van het betoog is toch duidelijk? Shop heeft kansen zat gehad en steeds is er iets aan de hand.

Lees anders de diverse reviews eens en zoek eens op de naam in het forum, dan krijg je een prima indruk van de manier waarop ze after sales doen. De winkel staat duidelijk niet om bekend dat soort zaken af te handelen op een manier die past bij een 'goede' webshop.

Vayra's advies is de enige juiste mijns inziens.

De webshop in kwestie hoort er voor te zorgen dat je niet al te veel last hebt van de reparatie/vervanging.
Dat gaat lastig worden om daar nog aan te voldoen, ook al hebben ze genoeg kansen gehad.
Men leert echt niet daar (check het forum!).

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
albino71 schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:07:
[...]
De context van het betoog is toch duidelijk? Shop heeft kansen zat gehad en steeds is er iets aan de hand.
De context is wel duidelijk, alleen de realiteit lijkt ver te zoeken.

Juist als het al een moeilijke shop is qua after-sales moet je je vragen wel kunnen onderbouwen met feitelijke waarheden en niet gaan dromen dat je iets nieuws wilt hebben compleet in doos etc.

Juist bij een moeilijke shop moet je juist terug vallen op wetteksten en uitspraken en precedenten etc zodat iedereen weet waarover het gaat ipv verwachten dat je veel meer krijgt dan wettelijk noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

albino71 schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:07:
Vayra's advies is de enige juiste mijns inziens.
Heeft TS nu wel of geen werkende kaart, dat is de context. Al het overige (mooi doosje) is bijzaak en doet koper besluiten daar überhaupt nog eens te bestellen en/of review achterlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hokkie schreef op maandag 05 september 2016 @ 21:03:
[...]

Heeft TS nu wel of geen werkende kaart, dat is de context. Al het overige (mooi doosje) is bijzaak en doet koper besluiten daar überhaupt nog eens te bestellen en/of review achterlaten.
Zou ook fijn zijn als TS niet alleen 'nu' een werkende kaart heeft maar ook een die ondanks eventuele ESD schade over een paar maanden nog steeds werkt...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
Hokkie schreef op maandag 05 september 2016 @ 18:51:
[...]

https://www.consuwijzer.n...oopovereenkomst-ontbinden

Veel leesplezier, maar je had ook zelf even kunnen googlen, dit is namelijk héél basic info... Dit is een reparatie, en er is nu al 2x een oplossing geboden die niet passend is. Als je nog in discussie wil over of een compleet product, zoals je het hebt ingestuurd bij reparatie, weer retour ontvangen wel of niet 'zou moeten', dan ga ik daar niet aan beginnen, want dat is een gebed zonder eind. Het gaat hier over het innemen van een standpunt richting de tegenpartij die het nu al 2x heeft nagelaten om goede service te bieden. Mijn standpunt lijkt me duidelijk :)

De bottom line is heel erg simpel. TS betaalt voor een compleet product met toebehoren en 100% werkend mét alle garanties die bij een nieuwe aankoop horen (en ja, daar hoort ook ESD bescherming bij). Dit heeft hij nog steeds niet.

We hebben er hier op tweakers in dit soort topics een handje van om het veel te ingewikkeld te maken. Niet doen, is niemand mee geholpen behalve de verkoper die ondermaats werk levert.

[ Voor 50% gewijzigd door Vayra op 07-09-2016 13:47 ]

Pagina: 1