Toon posts:

Vodafone - KPN - Ziggo - ...?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik verhuis binnenkort naar Rotterdam en ben dus op zoek naar een goede internetprovider.
Ik ben niet echt op zoek naar pakketten (tv-telefonie-..) maar louter internet (gebruik zal zijn: netflix, wat online gamen, genoeg downloaden), tenzij dit voordeliger uitkomt.
Jammergenoeg is er geen mogelijkheid tot glasvezel internet in de straat.

Op verschillende forums kwam ik vrij snel tot de conclusie dat de meningen sterk verdeeld zijn over welke provider nu de beste service/snelheid/prijs/... biedt. Vodafone, KPN en Ziggo zijn degene die het meest voorkwamen in mijn zoektocht.

Vodafone: snelste is 80/8 Mbps voor 29,50 euro per maand
Ziggo: snelste is 150/15 Mbps voor 35 euro eerste 3 maanden, daarna 50 euro per maand (inclusief kabeltv + online tv kijken)
KPN: snelste is 100/10 Mpbs voor 27,5 eerste 3 maanden, daarna 42,50 euro per maand

Ziggo lijkt de bovenhand te hebben (uitgeroepen tot provider van 2015/2016 door tweakers), maar hierbij lees ik enorm veel klachten omtrent wifi- en routerproblemen, dat tevens de klantvriendelijkheid een pak lager ligt dan bij de overige providers en dat de prijs vaak ook stijgt. Vodafone lijkt mij persoonlijk het interessantst: lage prijs en toch goede snelheid?

Velen raden hierbij ook aan om een eigen router aan te schaffen bij iedere provider?

Mijn bedoeling is niet om een grote discussie te starten, maar eerder om jullie ervaringen eens te horen. Wil namelijk niet na een maand al met problemen zitten die een halfjaar lang blijven aanslepen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk zou ik eerst voor jezelf de keuze maken of je signaal via de coax (Ziggo) of via koper (alle andere providers) wilt.

Internetsnelheid via koper is sterk afhankelijk van de afstand tussen jouw woning en de centrale/straatkast. Dit in tegenstelling tot de coax. Internetsnelheden op de websites van "koper-providers" zijn nog steeds vaak "tot"-snelheden. Dit zegt dus niet zoveel.

Via onderstaande site kun je uitzoeken welke snelheid je over koper in de praktijk kunt halen.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Als de haalbare snelheid volgens deze site voor jou acceptabel is kun je kiezen uit alle providers. Ik zou dan vooral kijken bij welke provider je leuke extraatjes kunt krijgen. Bijvoorbeeld door het te combineren met je telefoonabonnement. Mocht de haalbare snelheid te laag zijn, dan zit je sowieso vast aan Ziggo.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-10 22:24
Als je voor koper gaat, is Tele2 ook een optie. Tot 100/20 Mbps voor 28 euro per maand, eerste 3 maanden voor 10 euro.

Vergeleken daarmee vind ik KPN in ieder geval erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:39

RSB

ik woon zelf ook in Rotterdam. (Eengezinswoning, 2verdiepingen)
Mijn ervaringen met ziggo zijn goed.
Sinds ze de Connect Box uitleveren heb k mijn eigen router weggestopt in de kast en gebruik ik de connect box ook als router (met ipv6).

[ Voor 7% gewijzigd door RSB op 29-07-2016 15:16 ]

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor het snelle antwoord!

In mijn straat is de maximale snelheid 65Mbps en lijkt mij doenbaar.
Ziggo is misschien iets te duur voor hetgeen ik maar zal gebruiken. Het pakket connect-complete (150/15 Mbps) kost op jaarbasis 555 euro en bevat online tv kijken (Horizon Go) maar dit zal ik amper gebruiken.
Tele2 lijkt inderdaad ook zeer interessant (282 euro op jaarbasis), maar is dit wel degelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 16:44:
Alvast bedankt voor het snelle antwoord!

In mijn straat is de maximale snelheid 65Mbps en lijkt mij doenbaar.
Ziggo is misschien iets te duur voor hetgeen ik maar zal gebruiken. Het pakket connect-complete (150/15 Mbps) kost op jaarbasis 555 euro en bevat online tv kijken (Horizon Go) maar dit zal ik amper gebruiken.
Tele2 lijkt inderdaad ook zeer interessant (282 euro op jaarbasis), maar is dit wel degelijk?
Qua degelijkheid ontlopen de providers elkaar in de regel niet meer zoveel. Ook qua geleverde hardware maakt het weinig meer uit (een KPN Experiabox 10 is goed vergelijkbaar met een Ziggo Connectbox KPN doet het in 2.4GHz net iets beter, Ziggo in 5GHz, maar het is lood om oud ijzer en beide zitten op het niveau van een TP-Link Archer C7 of Asus AC66U. Tele2's huidige hardware ken ik niet, maar het is onwaarschijnlijk dat het als dag en nacht verschilt. In het verleden was dat wel anders, vandaar een deel van de klachten die je leest.

Veel groter deel komt van verkeerde verwachtingen. De modem staat geheid in de meterkast, vaak in een woning met meerdere verdiepingen, veel beton en isolatie. En mensen verwachten dan vanaf dat ene kastje in de meterkast hele huis te dekken 8)7 Dat is niet realistisch - en heeft weinig met eigenschappen van de AP zelf te maken. Om in een moderne eengezinswoning overal goede dekking te hebben heb je meerdere AP's nodig, punt.
In andere gevallen (appartement in oud pand, wat je bijv in R'dam veel hebt) heb je daar geen last van, maar is het vaak overvol op 2.4GHz. Om een beetje betrouwbaar en performante WiFi te hebben moet je 5GHz support hebben, liefst met DFS. Als mensen alleen oude/goedkope 2.4GHz-only zooi hebben gaat dat ook niet werken. Ook dit heeft niets met geleverde AP te maken.

Kortom, zorg dat je verwachtingen kloppen. Het heeft - tenzij je op layer 3 opzienbarende dingen wilt doen - weinig zin om de modem/router die je provider levert bij voorbaat met een andere router te vervangen, maar het kan (in geval van grotere woning en/of veel beton/isolatie) zeker nuttig zijn een tweede AP (of router die je als AP instelt) erbij te nemen.

Eea hangt natuurlijk af van waar je gaat wonen (specifieker: hoe de vorm en bouwmaterialen van je huis zijn). Als je pakweg in Charlois of Spangen in klein appartementje gaat wonen, heb je nooit een tweede AP nodig, maar is 5GHz support erg belangrijk. Ga je daarentegen in een eengezinswoning in Nesselande ofoz zitten dan heb je minimaal twee AP's nodig en misschien zelfs drie.

Enige uitzondering op de regel dat alle providers redelijk uitwisselbaar zijn (muv prijzen en onnodige meuk die je erbij krijgt) is als de infra (coax of koperpaar) in jouw specifieke straat brak is. Dat ga je nergens online vinden, maar snel gesprekje met buren zegt boekdelen. Als de buurman maar 2Mbps haalt met DSL, terwijl hij volgens postcodecheck 80Mbps zou moeten halen, kun je je donder erop zeggen dat jij ook problemen gaat hebben. Als buurman met kabelinternet uitval heeft iedere keer dat een vrachtwagen voorbij komt rijden idem dito.
Eh, boeien...

Dat betekent dat straks de mensen van beide bedrijven zelfde petje gaan dragen, zenderoverzichten hetzelfde gaan worden en nog wat andere marketingzooi. Voor de kabels in de grond (of die nu coax zijn (Ziggo) danwel koperpaar (Vodafone)) verandert er niets, de betrouwbaarheid verandert niet en de klantenservice zal ws ook jarenlang gescheiden zijn, al nemen ze op met zelfde naam.

Bovendien: als je nu gaat verhuizen wil je nu beste keuze maken. Mocht de markt er over een jaar anders bij staan, dan kun je dan rustig iets anders kiezen.

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 01-08-2016 10:53 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
Als de buurman 2Mb haalt ipv 80, dan wil dat niet zeggen dat ik dat ook heb. Ik heb het al vaker meegemaakt dat de buren traag internet hadden en wij gewoon de volle snelheid. In verschillende woonplaatsen.

Nu komt kpn wel langs om dat op te lossen, als er zo'n extreem verschil is.

Tele2 gebruikt natuurlijk goedkopere modems dan een KPN, maar de verbinding zelf loopt via het KPN kopernetwerk, en wordt daarna gerouteerd naar Tele2 's eigen backbone.

Qua snelheid maakt het dus niet meer uit, wel qua service en apparatuur die je in bruikleen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:50:
[...]

[...]

Eh, boeien...

Dat betekent dat straks de mensen van beide bedrijven zelfde petje gaan dragen, zenderoverzichten hetzelfde gaan worden en nog wat andere marketingzooi. Voor de kabels in de grond (of die nu coax zijn (Ziggo) danwel koperpaar (Vodafone)) verandert er niets, de betrouwbaarheid verandert niet en de klantenservice zal ws ook jarenlang gescheiden zijn, al nemen ze op met zelfde naam.

Bovendien: als je nu gaat verhuizen wil je nu beste keuze maken. Mocht de markt er over een jaar anders bij staan, dan kun je dan rustig iets anders kiezen.
Ik bedoelde dat hij hier misschien voordeel van heeft. Door even te wachten. De beslissing is op 3 augustus al.
Ik wacht in ieder geval even af. Mijn jaar bij KPN (ook alleen internet) loopt in september af. Dan is het per maand opzegbaar. Ik wacht even de fusie af en wat er met pakketten van Vodafone en Ziggo gebeurt.
EDIT: Ik heb nu bij Fox Sports het Go abonnement (Compleet) rechtstreeks afgesloten (Seizoenspas tot 15-08-2016; een jaar vooruit) en bij Ziggo Ziggo Sport Totaal Go ook rechtstreeks (per maand; ze doen geen jaar vooruit). Ik hoop op voordelen. De prijs voor alleen internet is in ieder geval al lager dan bij KPN.

[ Voor 11% gewijzigd door NxCPU op 01-08-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:50:
[...]

Eh, boeien...

.
Boeien toch?
.
nieuws: Europese Commissie keurt fusie Vodafone en Ziggo goed onder voorwaarden
.
De Europese Commissie heeft de fusie tussen Vodafone en Ziggo goedgekeurd. De twee bedrijven mogen fuseren onder de voorwaarde dat Vodafone haar vaste netwerk verkoopt aan een andere partij, die door de Europese Commissie goedgekeurd moet worden.
Vodafone moet het vaste netwerk inclusief de abonnees overdragen aan een andere partij. De provider had eerder al aangeboden om dat te doen, om de fusie mogelijk te maken.
Het voornemen om in Nederland te fuseren werd in februari aangekondigd door de bedrijven. De providers willen door samen te gaan completere pakketten aanbieden, met zowel vast internet, televisie als een mobiel abonnement. Dergelijke abonnementen worden volgens ACM steeds populairder en providers die zowel een vast als mobiel netwerk hebben zijn daarmee in het voordeel.
.
Vandaag/Nu een pakket bij Vodafone, binnenkort bij ?

[ Voor 6% gewijzigd door NxCPU op 03-08-2016 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

NxCPU schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:59:
[...]

.
Boeien toch?
.
nieuws: Europese Commissie keurt fusie Vodafone en Ziggo goed onder voorwaarden
.

[...]

[...]

[...]

.
Vandaag/Nu een pakket bij Vodafone, binnenkort bij ?
Geen idee. Maar het maakt niet uit. Vodafone moet hun vaste verbindingen afstoten. Dus op enig moment later dit jaar gaan ze die business aan een andere partij verkopen. Alles gaat 1 op 1 over en alle voorwaarden blijven hetzelfde. Of het nu naar Tele2 of T-Mobile of Online of wie dan ook gaat, alles blijft in ieder geval voor duur van je contract zelfde als wat je nu bij ze afsluit.

Idem trouwens voor Ziggo abo's nu (en Vodafone GSM-abo's). Dat een stel overbetaalde marketeers met een nieuwe naam gaan zwaaien verandert in eerste instantie niets aan jouw eentjes en nulletjes. Mochten ze wel wat willen veranderen aan voorwaarden, prijs of product, dan kun je altijd op dat moment (kosteloos) opzeggen/overstappen als je het er niet mee eens bent.

Ga niet het spelletje van dergelijke marketeers meespelen en doen alsof het allemaal anders wordt de moment dat iemand een andere vlag met andere logo hijst 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Ja maar de TS heeft niet aangegeven of hij al internet heeft en bij wie dan. Of dat hij een starter is.
Als hij al internet heeft en nu naar Vodafone gaat (vond hij het interessantst) dan kan hij straks na de verkoop ook weer terecht komen bij zijn huidige provider, die hij nu wil verlaten.
Of indien hij nu een starter is, komt hij straks na de verkoop terecht bij een partij die hij al geëlimineerd had in zijn voorselectie.
Hij gaf al aan dat Ziggo overkill is voor wat hij wil, maar Ziggo en Vodafone hebben al aangegeven nieuwe pakketten te willen samenstellen (door mij vet aangehaald in de quote).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

NxCPU schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:35:
Ja maar de TS heeft niet aangegeven of hij al internet heeft en bij wie dan. Of dat hij een starter is.
Als hij al internet heeft en nu naar Vodafone gaat (vond hij het interessantst) dan kan hij straks na de verkoop ook weer terecht komen bij zijn huidige provider, die hij nu wil verlaten.
Of indien hij nu een starter is, komt hij straks na de verkoop terecht bij een partij die hij al geëlimineerd had in zijn voorselectie.
Dus? Hij behoudt wat hij in dit geval bij Vodafone nu afneemt, dus blijft hij krijgen wat hij nu krijgt, ongeacht wiens sticker erop geplakt wordt. Zo niet kan hij er op dat moment rustig weg.
Hij gaf al aan dat Ziggo overkill is voor wat hij wil, maar Ziggo en Vodafone hebben al aangegeven nieuwe pakketten te willen samenstellen (door mij vet aangehaald in de quote).
Vast wel ooit. Voor nu kan hij kiezen uit Ziggo zoals het nu is, Vodafone zoals het nu is, of de overige concurrenten zoals ze nu zijn. Als er op gegeven momenten nieuwe pakketten bij Ziggofone komen, dan kan hij op dat moment kijken wat hij wil, want wijzigingen in voorwaarden is gelijk mogelijkheid om binnen een jaar op te zeggen.

Bottom line: koffiedik kijken heeft geen zin. Kies nu wat het beste past bij je behoeften en laat je niet gek maken door allerlei berichten vooralsnog zonder details waar je wat mee kunt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Jij hebt het over de voorwaarden en het pakket.
Ik heb het over het operationele gedeelte. Niet het papierwerk dus.
Heerlijk als je van Vodafone verhuisd wordt naar ergens met een brakke of onkundige hel(p)desk die je al geëlimineerd had (Online bijvoorbeeld. Waar mijn buren bij zijn.)
Als je bij Vodafone betere voorwaarden had/hebt (op papier dus) dan zal de nieuwe ISP dus harder voor de Vodafone klanten gaan rennen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

NxCPU schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:51:
Jij hebt het over de voorwaarden en het pakket.
Ik heb het over het operationele gedeelte. Niet het papierwerk dus. Heerlijk als je van Vodafone verhuisd wordt naar ergens met een brakke of onkundige hel(p)desk die je al geëlimineerd had (Online bijvoorbeeld. Waar mijn buren bij zijn.)
Dat gaat gewoon mee. Neem nou Ziggo, het is ondertussen anderhalf jaar sinds de fusie met UPC, maar mensen uit oud-UPC gebied krijgen nog altijd de oud-UPC helpdesk aan de lijn, mensen uit oud-Ziggo gebied krijgen de oud-Ziggo helpdesk aan de lijn. Met bijbehorend (gescheiden) papierwerk, systemen etc. Enige wat veranderd is, is de zenderindeling van TV (wel hetzelfde) en de snelheden die je als nieuwe klant krijgt. Tot kort kreeg je ook nog verschillende modems.

Zoals gezegd, een ander stickertje op het raam en een ander naam bovenaan de briefpapier verandert nog geen kabel in de grond en ook niet de mensen die de kabels in kwestie moeten onderhouden. Zal vast allemaal nog wel een keer over een kam geschoren worden, maar ik zou geen voorbeeld kunnen noemen waar dat binnen de contractperiode van een jaar gebeurd is.

Ik weet nog dat m'n moeder Demon Internet had wat op gegeven moment door KPN overgenomen werd en bij XS4All ondergebracht werd. Op gegeven moment, maanden zo niet jaren later moeten bellen. Gewone nr van XS4All-nummer gebeld: nope, geen idee, dat moest nog via Demon helpdesk. Daar werd uiteraard wel met XS4All opgenomen, maar het waren dezelfde 40 helpdeskers die van Demon gekomen waren.
Als je bij Vodafone betere voorwaarden had/hebt (op papier dus) dan zal de nieuwe ISP dus harder voor de Vodafone klanten gaan rennen ?
Aangezien het dezelfde mensen gaan zijn: exact even hard of sloom als al gebeurde. Dat er iets significants in de eerste tijd na zo'n overname verandert is een illusie van de mensen van de briefhoofden en TV-spotjes.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat die meegaan.
De fusie van UPC en Ziggo heeft ervoor gezorgd dat er 450 vaste banen en ongeveer ook 450 - 500 tijdelijke banen over 3 jaar (tot eind 2018) moeten verdwijnen. Daar zit ook heel veel helpdesk bij. Waar is de UPC helpdesk nu overigens dan?

Lijkt mij vreemd dat ze nu dan in een keer ook personeel van Vodafone overnemen, zodat ze er teveel/dubel hebben. Dat is toch raar. Stel dat het vaste netwerk aan Fiber.nl wordt verkocht (hypothetisch). Dan gaat de helpdesk en andere medewerkers van alleen het vaste Vodafone netwerk mee naar Fiber.nl?

UPC en Ziggo waren ten tijde van de fusie dochterondernemingen van grotere bedrijven. Het nieuwe Ziggo is dat na de fusie nog steeds. Samenvoegen van dochterondernemingen veroorzaakt vaak dubbeling van banen.
Heel misschien dat de nieuwe eigenaar van Vodafone's vaste netwerk er een paar wil overnemen, maar daar is geen woord over gerept. Alleen het netwerk zelf en de klanten moeten afgestoten worden.
Let maar op. Over een paar wekien/maanden volgt weer nieuws over ontslagen vanwege de fusie.

P.S.
Demon Internet is uit een andere tijd. Toen vaste banen (en kleine ISP's met weinig personeel) nog bestonden. Nu krijg je nog steeds een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Maar zodra het bedrijf slecht gaat is die arbeidsovereenkomst niets meer waard. Je krijgt bij ontslag door faillissement of fusie met wat geluk nog 1 of 2 maanden je normale salaris van het UWV en dan krijg je een WW-uitkering. Duurt dat te lang (nog steeds geen job) dan krijg je een job via de PaWa in je schoenen geschoven.
Vraag het aan het vaste personeel van de ING dat vanaf november 2008 tot ver in 2009 de zak kreeg.
Het is allemaal meer het Amerikaanse model van hire-and-fire geworden in Nederland.

[ Voor 7% gewijzigd door NxCPU op 04-08-2016 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
Helpdesk van voormalig UPC zit/zat in Leeuwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:29
Je kunt ook nog naar Telfort VDSL kijken, daar heb je de vrijheid om je eigen modem aan te sluiten, mocht je het door Telfort geleverde modem (Experiabox) niet fijn vinden. Ik heb dat ook gedaan, internet en televisie werken perfect met een Fritz!box 7360. Telefonie schijnt niet te kunnen (Telfort geeft de inloggevens daarvoor niet vrij) maar vaste telefonie vind ik toch wat ouderwets worden eigenlijk en heb ik dus niet afgenomen, heb m'n smartphone toch altijd bij mij.

offtopic:
Ziggo is trouwens hoofdsponsor van Ajax, klant worden van Ziggo moet je ook maar durven dan, als Rotterdammer :+
http://www.nu.nl/sport/39...ar-hoofdsponsor-ajax.html
Pagina: 1