Ik overweeg om een Master Business Process Management and IT aan de Open Universiteit te volgen in deeltijd, naast mijn huidige baan.
Door het openen van dit topic wil ik graag wat feedback op deze overweging.
Eerst een stukje achtergrond:
Voor mijn gevoel sta ik al een tijdje stil in mijn huidige functie. Ik zou graag mijzelf willen ontwikkelen in de richting van informatie/business analyse en/of IT architectuur. Heel technisch ben ik niet aangelegd dus de echt harde kant van de IT (programmeren e.d.) is aan mij niet echt besteed.
Het is lastig om op dit moment doorgroeimogelijkheden te vinden, zowel binnen als buiten mijn huidige werkgever. Voor mijn gevoel heeft dit vooral te maken met het feit dat ik geen IT opleiding heb gevolgd.
Daarom overweeg ik nu dus de eerder genoemde opleiding te volgen. Uiteraard niet met de verwachting dat ik dan meteen een volleerd business analist of IT architect ben, maar wel met de verwachting dat dit de status quo waar ik voor mijn gevoel nu in zit kan doorbreken. Daarnaast zie ik het ook als een stukje persoonlijke ontwikkeling, uitbreiden van mijn kennis.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/feedback en heb daarnaast een aantal concrete vragen:
Door het openen van dit topic wil ik graag wat feedback op deze overweging.
Eerst een stukje achtergrond:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Voor mijn gevoel sta ik al een tijdje stil in mijn huidige functie. Ik zou graag mijzelf willen ontwikkelen in de richting van informatie/business analyse en/of IT architectuur. Heel technisch ben ik niet aangelegd dus de echt harde kant van de IT (programmeren e.d.) is aan mij niet echt besteed.
Het is lastig om op dit moment doorgroeimogelijkheden te vinden, zowel binnen als buiten mijn huidige werkgever. Voor mijn gevoel heeft dit vooral te maken met het feit dat ik geen IT opleiding heb gevolgd.
Daarom overweeg ik nu dus de eerder genoemde opleiding te volgen. Uiteraard niet met de verwachting dat ik dan meteen een volleerd business analist of IT architect ben, maar wel met de verwachting dat dit de status quo waar ik voor mijn gevoel nu in zit kan doorbreken. Daarnaast zie ik het ook als een stukje persoonlijke ontwikkeling, uitbreiden van mijn kennis.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/feedback en heb daarnaast een aantal concrete vragen:
- Heeft het toegevoegde waarde op de arbeidsmarkt om nog een MSc op mijn CV te hebben staan, naast mijn huidige? Ik weet dat op een gegeven moment ervaring harder gaat tellen dan opleiding, maar om interessantere ervaring te kunnen opdoen, moet ik wel eerst die kans krijgen.
- Heeft iemand ervaring met de Master Business Process Management and IT aan de Open Universiteit? Zo ja, wat vond je er van?
- Zouden jullie nog andere opleidingen aanbevelen? Ik heb bijvoorbeeld ook gedacht aan HBO Bedrijfskundige Informatica. Ik heb echter het gevoel dat als ik een paar jaar ga investeren in een opleiding, ik liever die tijd investeer in een WO opleiding dan in HBO.