Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc zal voornamelijk gebruikt worden om WoW op te spelen. en een aantal steam games. Ik game op 1080P en draai de games het liefst op de hoogste settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1200eur (maximum 1500), inclusief assemblage ( geen zin om zelf te bouwen en is te lang geleden dat ik het heb gedaan)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en Samsung 24" full HD scherm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een SSD. Ik vraag me alleen af of dit een goede keuze is. Komt nog een gewone HDD naast maar wil Windows en WoW van de SSD gaan draaien. Verder alle onderdelen eigenlijk huidige is 5 jaar oud.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en NVidia. Slechte ervaring met AMD en ATI geen ervaring mee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Makkelijk te updaten in dien nodig
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk heb ik zelf alleen me twijfels over de SSD en het geheugen. in onderstaande lijst
Cooler master G650M voeding
LG GH24NSD1 DVD-brander
Crucial MX300, 275 GB SSD
G. Skill 16 GB DDR4-2133 Kit, Werkgeheugen
Intel Core i5-6500
Cooler master Hyper TX3 EVO
Gigabyte GV-N1060G1 Gaming-6GD
Sharkoon T28 behuizing
Laatste zelfbouw project is ruim 10 jaar terug en laat het systeem daarom kant en klaar komen.
En ben dus eigenlijk alleen geintreseed of de keuze voor de SSD en het geheugen de juiste is. Dit komt omdat ik op dit moment weinig tot geen ervaring heb met SSD. De keuze voor een 1060 heb ik gemaakt puur om de prijs een 1070 is toch beduidend duurder op het moment. Verder ga ik er van uit dat ook de CPU koeling een goede is. Heb de laatste BBG's gezien maar vind 8gb gewoon te weinig en voor het prijsverschil vind ik de I5-6500 en betere keuze dan de 6400.
Zal nog even uitzoeken hoe ik het via de prijswatch hier in kan zetten.
Prijs van bovenstaande is ongeveer 1100 euro
De pc zal voornamelijk gebruikt worden om WoW op te spelen. en een aantal steam games. Ik game op 1080P en draai de games het liefst op de hoogste settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1200eur (maximum 1500), inclusief assemblage ( geen zin om zelf te bouwen en is te lang geleden dat ik het heb gedaan)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en Samsung 24" full HD scherm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een SSD. Ik vraag me alleen af of dit een goede keuze is. Komt nog een gewone HDD naast maar wil Windows en WoW van de SSD gaan draaien. Verder alle onderdelen eigenlijk huidige is 5 jaar oud.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en NVidia. Slechte ervaring met AMD en ATI geen ervaring mee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Makkelijk te updaten in dien nodig
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk heb ik zelf alleen me twijfels over de SSD en het geheugen. in onderstaande lijst
Cooler master G650M voeding
LG GH24NSD1 DVD-brander
Crucial MX300, 275 GB SSD
G. Skill 16 GB DDR4-2133 Kit, Werkgeheugen
Intel Core i5-6500
Cooler master Hyper TX3 EVO
Gigabyte GV-N1060G1 Gaming-6GD
Sharkoon T28 behuizing
Laatste zelfbouw project is ruim 10 jaar terug en laat het systeem daarom kant en klaar komen.
En ben dus eigenlijk alleen geintreseed of de keuze voor de SSD en het geheugen de juiste is. Dit komt omdat ik op dit moment weinig tot geen ervaring heb met SSD. De keuze voor een 1060 heb ik gemaakt puur om de prijs een 1070 is toch beduidend duurder op het moment. Verder ga ik er van uit dat ook de CPU koeling een goede is. Heb de laatste BBG's gezien maar vind 8gb gewoon te weinig en voor het prijsverschil vind ik de I5-6500 en betere keuze dan de 6400.
Zal nog even uitzoeken hoe ik het via de prijswatch hier in kan zetten.
Prijs van bovenstaande is ongeveer 1100 euro