Google Chrome en Facebook notificatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Topicstarter
Ik heb op een PC Google Chrome draaien, versie 51.0.2704.106 m (64-bit). In deze browser heb ik mijn facebook account open gehad (2 factor met app authenticatie).

Het probleem: Ik krijg Facebook notificaties binnen Google Chrome (rechthoekige witte popup binnen Chrome). ondanks dat ik niet op de facebook site zit.

Dit is:
  • Zwaar irritant;
  • Geeft mij een angstig gevoel wat Chrome doet op mijn Facebook zonder mijn weten;
  • Geeft mij grote vraagtekens over pricvacy.
Wat ik geprobeert heb:
  • Chrome afsluiten
  • Account afmelden
  • PC uitzetten
Hoe krijg ik dit gedrag weg?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Beste antwoord (via Wim-Bart op 29-07-2016 13:46)

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:40
Dit had je zelf ook kunnen googelen, maar vooruit.

Klik op het groene slotje en klik vervolgens op Meldingen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• pelt

• Wim-Bart

Wim-Bart

Topicstarter
pelt schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:43:

Wel vreemd dat Chrome zonder mij te vertellen dit gewoon doet.Nu snap ik ook waar al dat verborgen Facebook verkeer vandaan komt wat ik met Wireshark zag. Persoonlijk vind ik dit behoorlijk erg dat dit zo maar kan.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• pelt
Wim-Bart schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:47:
[...]

Wel vreemd dat Chrome zonder mij te vertellen dit gewoon doet.Nu snap ik ook waar al dat verborgen Facebook verkeer vandaan komt wat ik met Wireshark zag. Persoonlijk vind ik dit behoorlijk erg dat dit zo maar kan.
In je Settings kan je aangeven dat Chrome dit standaard blokkeert (of per website vraagt of meldingen zijn toegestaan).

• Wim-Bart

Wim-Bart

Topicstarter
pelt schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:56:
[...]

In je Settings kan je aangeven dat Chrome dit standaard blokkeert (of per website vraagt of meldingen zijn toegestaan).
Ik zie het, overigens lekker ver weg gestopt. Maar stond goed en toch zonder melding stond dit voor Facebook op Allow.