Is RX 480 VRM temp van bijna 100C normaal?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-01 16:43

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
Is RX 480 VRM 1 temp van bijna 100C normaal?
...
Uitdraai van HWInfo na een potje gamen (XCOM2):
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2rc8xfa.png
...
Ik heb in wattman de freq -1% gezet en de max temp op 85, dan blijft de gpu prima onder de 85 zoals je ziet, maar de VRM .. wordt wel erg heet naar mijn mening. Op google vind ik alleen verhalen over de gpu zelf maar niet specifiek over de vrm?
...
Het is een XFX 8GB XXX. Vandaar dat hij al ietsje warmer is dan de gewone versie.

Beste antwoord (via CT op 29-07-2016 14:54)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:52

Nemesizz

Untouchable

VRM temperaturen die veilig zijn heeft deels te maken met de kwaliteit.

Op videokaarten zitten vaak wel VRM's van goede kwaliteit, en dan mogen ze wel een temperatuur van 125ºC (echt goede misschien zelfs hoger) halen. Temperatuur van rond de 100ºC is bij videokaarten vaak niet zo vreemd en kan over het algemeen niet veel kwaad.

Bij moederborden is de kwaliteit vaak een stuk minder, en zou ik een t/m 90ºC vaak als maximum aanhouden (ook daar mogen goede vaak wel warmer worden, maar laat dat nou vaak het probleem zijn, kwaliteit bij moederborden is vaak matig en soms zelfs slecht).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:52

Nemesizz

Untouchable

VRM temperaturen die veilig zijn heeft deels te maken met de kwaliteit.

Op videokaarten zitten vaak wel VRM's van goede kwaliteit, en dan mogen ze wel een temperatuur van 125ºC (echt goede misschien zelfs hoger) halen. Temperatuur van rond de 100ºC is bij videokaarten vaak niet zo vreemd en kan over het algemeen niet veel kwaad.

Bij moederborden is de kwaliteit vaak een stuk minder, en zou ik een t/m 90ºC vaak als maximum aanhouden (ook daar mogen goede vaak wel warmer worden, maar laat dat nou vaak het probleem zijn, kwaliteit bij moederborden is vaak matig en soms zelfs slecht).